Slachten van dieren

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
Post Reply
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Slachten van dieren

Post by FincaInSpanje »

Momenteel ben ik in de leer bij een mede prepper om mijn skills verder uit te breiden op het gebied van slachten.

Als je dieren voor de slacht wilt gaan houden of een jager bent moet je het minimaal een paar keer gedaan hebben.

Afgelopen weekend heeft een vriend twee wilde zwijnen omgelegd en zijn vriezer zit hiermee dus weer vol voor de winter. Een kippetje of konijn slachten gaat me straks wel lukken, maar bij wild komt er wat meer voor kijken.

Ik hoop dat nog een keertje mee te maken.

Image

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Slachten van dieren

Post by FincaInSpanje »

Van de andere heb ik helaas nog geen pixie gekregen maar die had flinke slachttanden. Ik zou er niet graag mee in botsing komen.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Slachten van dieren

Post by ghostwhiper »

mooi beestje, nog niet zo heel oud als ik het zo zie.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
janc
Posts: 293
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:42 pm

Re: Slachten van dieren

Post by janc »

Hele klus als je er geen ervaring mee hebt ,met klein wild ( eend , konijn , fazant )heb ik geen probleem .
Rood of zwart wild is een ander paar mouwen . Eveneens al aan meegeholpen , maar is naar mijn mening stukken moeilijker . Je wilt t vlees niet naar de knoppen helpen natuurlijk . Zoals vele dingen : oefening baart kunst
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Slachten van dieren

Post by ghostwhiper »

janc wrote:Zoals vele dingen : oefening baart kunst
dat is zeker waar, met rood en zwart wild moet je echt goed uitkijken en weten wat je doet.
heb het zeker een keer of 10 bekeken voor ik het zelf aandurfde om onder begleiding te ontweiden en nu nog steeds blijft het lastig.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Slachten van dieren

Post by FincaInSpanje »

Van kinds af aan liep ik op het abattoir omdat mijn vader er werkte. Het versnijden heb ik dus vaak meegekregen en zeker met de middelen die ze toen tot hun beschikking hadden.

Een lam heb ik ook van heel dichtbij gezien maar dat was eigenlijk best snel geslacht. Groot wild is andere koek dus eer ik er zelf aan begin zal ik nog menig lesje moeten volgen bij mijn vriend.

Mogelijk kan mijn vader ook wat tips meegeven.

Om wat meer met het mes bedreven te geraken koop ik tegenwoordig regelmatig grotere delen vlees.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Post Reply