Sproeistoffen

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
janc
Posts: 293
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:42 pm

Re: Sproeistoffen

Post by janc »

Als je echt iets nodig hebt spreek je toch een bevriende boer / landbouwer aan om wat over te kopen ?
User avatar
DonTor
Posts: 438
Joined: Fri Oct 23, 2015 5:58 pm

Re: Sproeistoffen

Post by DonTor »

EVA wrote: onkruiden als heermoes, kweek, zevenblad en klimmende winde zijn lastig.je krijgt ze alleen maar weg als je de grond minutieus zeeft en zo alle worteltjes weg haalt.
Een andere manier die ik heb ondervonden is toch iets meer naar de grond kijken. Ik heb zelf enorm veel heermoes gehad. Zitten zoeken en bekijken hoe ik die ondingen weg kon krijgen.
Zeven van de grond was onbegonnen werk met 50m2 op dat desbetreffende perceel.
Heermoes kikt op grond met onvoldoende bekalking. Vorig jaar begonnen met zeewierkalk te strooien in het najaar en er was een effect. Dit jaar opnieuw gedaan, ik verwacht dus volgend seizoen de heermoes onder controle te hebben.

Onkruid tussen tegels krijg ik relatief simpel weg met azijn. Op een warme dag zie je onkruid zo wegbranden.
ps: Ooit zo'n onkruidbrander gekocht. Die gebruik ik nu op aanraden van @Lewieke om de bbq in gang te steken. De bbq in gang steken gaat vlot, maar tegen onkruid helpt voor geen meter. :o
-- Op de snelweg van respect is er zelden file --
-- Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen -- Plato
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Sproeistoffen

Post by Peerke »

Heeft de brander toch nog wat nut @Dontor
@EVA Zevenblad is bijzonder voedzaam en gezond. Ik zou het zeker geen onkruid willen noemen.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Lewieke
Posts: 1852
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 1 time

Re: Sproeistoffen

Post by Lewieke »

Er worden weer wat sproeistoffen verboden binnenkort. Nog vlug een voorraad voor de komende dertig jaar inslaan. Gazonet of bofix.

L.
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Sproeistoffen

Post by EVA »

@DonTor
ik zit op de klei met mijn tuin.
de schelpen zitten er zelfs nog in ;-)
toch breng ik om het jaar kalk op.
en nog heermoes op mn tuin....geeft niet want heermoes is geweldig gezond.
goed voor je haar nagels en botten.
@peerke
zelfs kweek is ergens heel gezond voor(ben alleen ff vergeten waarvoor)
zevenblad is zelfs lekker!
ik weet zo uit mn hoofd dat windebloemen eetbaar zijn...
dus onkruid bestaat niet :-)
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Sproeistoffen

Post by Peerke »

@EVA

Er is inderdaad geen onkruid. Het is alleen dat wij het nut van die plant niet inzien...
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Lewieke
Posts: 1852
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 1 time

Re: Sproeistoffen

Post by Lewieke »

Net een voorraadje ingeslagen voor de toekomst. Als SHTF, dan wil je geen mislukte oogsten door plagen, insecten, ... . Dit keer kocht ik vooral een middel tegen onkruid. Dat wordt ook gebruikt om granen te beschermen... . Daarnaast kocht ik ook een middeltje om mijn koolplantjes te beschermen. Best wel prijzig maar je moet het op de lange termijn zien.

Gazonet, dicotex garden en nog wat spul.

L.
Post Reply