Toiletpapier.

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
Post Reply
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Toiletpapier.

Post by Lewieke »

Tot in den treure heb ik stukjes gelezen over voorraden toiletpapier. En ik geef het ruiterlijk toe, ik heb een inschattingsfout gemaakt door hier een beetje neerbuigend over te doen. Mea Culpa. Lees de tekst hieronder.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... eren.dhtml[/color]

Intussen heb ik nog een paar pakken bijgehaald, al hebben we nog geen échte prepvoorraad.
Raptor
Posts: 19
Joined: Fri Oct 16, 2015 9:50 am

Re: Toiletpapier.

Post by Raptor »

Toiletpapier kan je nooit genoeg hebben. ;)

Om de paar weken heeft de Lidl weer XXL-weken. Dan neem ik standaard een groot pak extra mee. Voor het normale gebruik na een shtf, maar ook bijvoorbeeld voor vuur maken etc.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Toiletpapier.

Post by Kans »

De enige prepeperking :0) aan je voorraad wc papier zou je fysiek beschikbare ruimte moeten zijn.
In het slechtste geval heb je enkel het inflatie voordeel en hoef je de rest van je leven geen WC papier meer in te kopen.

In elk ander geval is wc papier:
Een van de eerste dingen die schaars worden en dus in waarde toenemen
Perfect ruilmiddel zijn
Heel waarschijnlijk de beste investering die je had kunnen doen en zelfs nog beter dan PM, alleen eten is nog beter maar is minder goed houdbaar/ een grotere investering.

Er zijn meer dan genoeg voorbeelden beschikbaar waarbij dit gewoon uit de praktijk duidelijk wordt.
Het zijn wel vaker de meest voor de hand liggende zaken waarvan mensen de impact van een tijdelijk schaarste pas beseffen als het te laat is.
Water, voedsel, enz allemaal redelijk makkelijk voor te preppen maar de meeste gaan er van uit dat jet niet nodig is en juist daarom zal de schok zo groot zijn.
Veiligheid(gevoel), wc papier, stromend water (en dus je wc), stroom , benzine , medicijnen, een dokter , tandarts enz enz zijn allemaal vanzelfsprekend maar o wee als het er even niet is als je het nodig hebt...

Preppen is niet moeilijk, het is een kwestie van doen ( en nee de meeste, en ik ook niet, kunnen dit allemaal in een jaartje op orde hebben).

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Toiletpapier.

Post by Roel »

Hier in huis komt er iedere keer als er papier wordt gekocht één pak extra mee. Dat resulteert tot aan nu in een respectabele hoeveelheid toiletpapier.
Blij dat we de boerderij hebben gekocht.... grijns..
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Toiletpapier.

Post by Peerke »

Ook in een klein appartementje kun je wat kwijt. Zo heb ik achter de wasmachine 27 rollen liggen. En 6 op de houder.
Ik kan vl. wel even toe.

(mijn voorraad op zolder reken ik niet eens mee)
Lies live on, and the truth is the victim.
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: Toiletpapier.

Post by Bobo »

Laatst 40 rollen page voor €5,-

Ik heb voor €40 gehaald bij de Makro :)
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Toiletpapier.

Post by ghostwhiper »

wc papier is zeker een zeer belangrijk prep item.
normaal altijd een gripzakje met wat wc papier in mijn jaszak zitten maar na het wassen van de jas vergeten terug te stoppen.
bij gebrek aan gras en mos tijdends de wandeling en hoge nood maar een van de zakken af gesneden van mijn oude fleecejasje tot toiletfleece omgedoopt.

kortom lesje geleerd.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Jarv
Posts: 488
Joined: Fri Oct 16, 2015 4:27 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Toiletpapier.

Post by Jarv »

Als je goed wil preppen neem dan je huidige voorraad en doe dit x5 per vrouw in je gezin ...... het lijkt wel of die vrouwen toilet papier vreten zo veel verbruiken ze...
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Toiletpapier.

Post by Peerke »

In de auto heb ik standaard 1 rol. Voor 'nood'gevallen onderweg.
In de rugzak(ken) heb ik altijd een ziplock zakje met wat restantjes van rollen, en een pakje papieren zakdoekjes.
Vaak heb ik in een zak van een fleece ook een pakje papieren zakdoekjes.

1 pakje papieren zakdoekjes bevat 10 zakdoekjes. 1 zakdoekje kun je in 4 stukken scheuren. Dus met 1 pakje zakdoekjes heb je 40 velletjes.
Genoeg voor een noodgeval :)
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Flos
Posts: 419
Joined: Fri Oct 16, 2015 7:33 pm
Location: In vlaamse velden

Re: Toiletpapier.

Post by Flos »

Ik koop mijn toilet papier in de Aldi . Heb altijd een 15 pakken van 6 rollen in voorraad.
Lees , schrijf en prep verder .
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Toiletpapier.

Post by Lewieke »

Hier 12 pakken van 12 rollen op voorraad. Gewoon een plekje voor gevonden bovenop de vriezer, letterlijk gestapeld tot tegen het plafond.
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Toiletpapier.

Post by JJenA »

Jarv wrote:Als je goed wil preppen neem dan je huidige voorraad en doe dit x5 per vrouw in je gezin ...... het lijkt wel of die vrouwen toilet papier vreten zo veel verbruiken ze...
Als je het toch over vrouwen hebt moet je ook een vracht maandverband in slaan anders moeten ze het doen met WC PAPIER, EN DAT KOST JE EEN PAKKEN. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Toiletpapier.

Post by Kans »

Jarv wrote:Als je goed wil preppen neem dan je huidige voorraad en doe dit x5 per vrouw in je gezin ...... het lijkt wel of die vrouwen toilet papier vreten zo veel verbruiken ze...
Haha :D

Je vergist je even in twee dingen...
Mijn huidige voorraad en het aantal vrouwen in mijn gezin :?

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Toiletpapier, lekker wassen hebben wij liever.

Post by JJenA »

wij vinden de reet wassen ook fijn dan is alles weer fris, in plaats van smeren, hahaha
daar door gebruiken we ook minder papier, die rommel blijft ook nog eens overal tussen en aan hangen, voeger had je nog echte papier, niet van der kruimel spul dat vond je in de omringende landen Spanje, Frankrijk om maar een gooi te doen.
In NL wat wel grapjes gemaakt geel is voor bruin is achter, nee lekker wassen die hap, vooral als je aardig wat bont om het zaakje hebt, nee hoor voor ons heen bont met str......nt, geur of kleur.
En onderweg oké het papier en vochtige doekjes voor baby's wat groter en meer vocht, dus toch nog een schonen reet.
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
Post Reply