Werken aan onafhankelijkheid : Ijs maken

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
Post Reply
User avatar
Lewieke
Posts: 1852
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 1 time

Werken aan onafhankelijkheid : Ijs maken

Post by Lewieke »

Ik kwam ze weer tegen. De ijsmachine die we een paar jaar geleden kochten. Om plaats te maken in mijn berging voor de confituur en de potten honing, en (onder invloed van @DirkBerts) de stijgende voorraad toiletpapier, verplaatste ik wat dingen en daar stond ze. De Nemox 180w, oxiara. Veel te veel geld voor betaald. En bijna nooit gebruikt. Vlug nog even gegoogled en gevonden dat UNOLD tegenwoordig roomijsmachines heeft die véél interessanter geprijsd zijn.

Enfin, ik heb toch maar ijs gemaakt. Meer dan melk, room, suiker is er niet nodig. Ik maakte 6liter in de smaken : melkijs, chocoladeijs, vanilleroomijs en aardbeienijs. Eerlijk waar, het ijs is ongelooflijk lekker. Ik heb me voorgenomen om restjes room uit de keuken gewoon te gebruiken om ijs van te maken. De kinderen zullen er blij mee zijn, we gooien minder weg én we krijgen er lekker ijs voor. Ik ben benieuwd.

PS. Ik zou op vandaag niet meer kiezen voor een dergelijke dure machine.
B171492.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply