Stormaansteker

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
Post Reply
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Stormaansteker

Post by Lewieke »

Van een bevriende prepper kreeg ik een fantastische aansteker met turbovlam. Het ding werkt in de guurste omstandigheden en tegen wind. Omdat ik schat dat mijn voorraad wegwerpaanstekers binnen een jaar of 10 op is, zoek ik een prijsgunstige oplossing. Dit ding is hervulbaar, eventueel zou dat volgens mij kunnen met propaan. Een propaantank kost nauwelijks wat. Met een koppelstukje zou de aansteker bij te vullen kunnen zijn. Ik maak er maar een beetje werk van.

Wie zou weten waar je deze aanstekers kan vinden tegen een gunstige prijs ?

https://www.youtube.com/watch?v=fnKTaxuqF6Y


Eventueel kan ik wel aanstekers op kero of butaan aanschaffen. Wie zou interesse hebben in een groepsaankoopje?
User avatar
Flos
Posts: 419
Joined: Fri Oct 16, 2015 7:33 pm
Location: In vlaamse velden

Re: Stormaansteker

Post by Flos »

Op DAF is er iemand die deze min of meer verdeeld. Hij haalt ze uit Duitsland als ik mij niet vergis. Is er iemand van de members hier die dicht bij de grens met Duitsland woont?
Lees , schrijf en prep verder .
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Stormaansteker

Post by Kans »

Ik heb bergen goedkope vuurmakers, ook navulbare aanstekers zijn goedkoop te vinden.
Een goede gasaansteker die enkel vonkt, geen vlam maakt en dus ook geen gasvulling heeft, gaat echt heel lang mee!
Voor thuis heb je volgens mij geen duur alternatief nodig?

Maar voor mijn bugout/ghb enz heb ik wel zo'n aansteker aangeschaft.
Deze hebben, als het goed is, ook een groter gasreservoir dan normaal.
De piezo ontstekking gaat onwijs lang mee.

Voor die omstandigheden vind ik het de prijs wel waard.
Daar is redundantie door bv gewicht of ruimte een afweging.
Dan ga je de aansteker ook buiten gebruiken en is zo'n turbovlam die windbestendig is gewoon erg handig.

Ik zou dan ook juist om die redenen niet op deze zaken besparen/risico nemen en gewoon een goed merk kopen.

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Stormaansteker

Post by Repelsteeltje »

Die aanstekers zijn bij elke tabakszaak in NL wel te verkrijgen.
RDNK76
Posts: 37
Joined: Wed Dec 09, 2015 8:03 am

Re: Stormaansteker

Post by RDNK76 »

Zag laatst ergens zo'n turbovlam binnenwerk, maar dan voor in je originele Zippo. Ik ga vanavond even voor je zoeken of ik die link nog ergens heb
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Stormaansteker

Post by Lewieke »

Als we 'r n stuk of 100 kunnen kopen krijgen we wel een betere prijs.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Stormaansteker

Post by Repelsteeltje »

Lewieke wrote:Als we 'r n stuk of 100 kunnen kopen krijgen we wel een betere prijs.
Wie het kleine niet eert...dus @Lewieke wil er meteen 100 :)
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Stormaansteker

Post by Lewieke »

Jij wil geen scherpe aankoopprijs?

L.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Stormaansteker

Post by Repelsteeltje »

Lewieke wrote:Jij wil geen scherpe aankoopprijs?

L.
Jij wil geen humor?

Maar on-topic: meerdere aanstekers is geen overbodige luxe om te bezitten. En voor mensen die dit type aanstekers wilt hebben moeten ze ook gewoon aanschaffen. Ik vind ze niet fijn en houd het liever bij mijn oude trouwe zippo.

Voor de liefhebbers van stormaanstekers:
http://www.aanstekerwebshop.nl/
http://www.rokerswebshop.nl/stormaanstekers
Last edited by Repelsteeltje on Thu Dec 10, 2015 6:32 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Stormaansteker

Post by Lewieke »

Ik hoef er echt geen 100, ik dacht dat er wel enig animo zou zijn voor een groepsaankoop.

L.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Stormaansteker

Post by Repelsteeltje »

Ik heb ze in het verleden gehad (ze bestaan al zeker 30 jaar). Gekregen uiteraard van goedkope tot duurdere modelletjes. Ze doen het op zich prima maar gaan aan middels een piezo systeem wat al snel kapot gaat/kan gaan. Navullen is meestal heel makkelijk met een busje gas. Maar goed ook want die vlam brand als een gek en je moet dan ook vaak bijvullen.
User avatar
Schatkist
Posts: 38
Joined: Tue Dec 08, 2015 2:27 pm

Re: Stormaansteker

Post by Schatkist »

Er bestaan ook adaptertjes om op de schroefaansluiting van je gastankje (waar je mee kan koken) te gebruiken om aanstekers te vullen.
Ik heb zelf 4 type turbo aanstekers, maar ze kunnen wel gevoelig zijn ivm vuil wat er in kan vallen, hou daar rekening mee.
Ze verbruiken ook veel meer gas, maar gaan niet zo snel uit door wind en de vlam is heter.
In Omnia Paratus
Post Reply