The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post Reply
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by JJenA »

The key to a free life is to stop consuming and start producing.
We are not consumers, we are creators.


Tom Hodgkinson

http://www.rivendellvillage.org/voedselbos.htm


AUB, geef nog maar geen reacties het word nog verder uitgewerkt
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by Repelsteeltje »

Ik had hem al eens eerder gezien. Zeer mooi concept. Helaas heb ik de ruimte niet ter beschikking :)
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by Kans »

Het is de kern van welvaart:
Meer produceren dan consumeren.

Helaas doen bijna alle westerse overheden en hun burgers het andersom.
Was het vroeger enkel normaal om te lenen voor een huis, en werd die schuld dan vervolgens zo snel mogelijk afgelost, tegenwoordig lenen we voor bijna alles.
En heel wat huizen zijn deels of geheel aflossingsvrij 'aangeschaft' met het idee dat ze toch wel meer waard worden in de tijd.

Het is een model om tijdelijk snel veel kunstmatige welvaart te creeeren.
Die kustmatige welvaart wordt vervolgens riant afgeroomd door overheden, banken enz.

En over een niet te lange tijd worden de meeste wakker met de onaangename conclusie dat die tijdelijke 'welvaart' moet worden afgelost MET rente.....
En dat zal domweg betekenen dat de daling in welvaart VEEL groter zal zijn EN langer zal duren dan de tijdelijke toename waarvan ze hebben mogen genieten.

Welkom in de moderne (schuld)slaven periode.

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by Peerke »

Mooie post @Kans

Door omstandigheden (uitkering en BKR) huur ik een appartementje. Omdat ik niet anders kan, en er voor mij geen andere mogelijkheden zijn.

Maar geld lenen om een auto te kopen ? Of een TV, of een computer, of de nieuwste telefoon ?
Echt niet.
Degenen die dat wel doen zitten verstrikt in een spinnenweb waar ze nooit meer uitkomen.
En als ze wakker worden, blijkt het te laat te zijn.
Lies live on, and the truth is the victim.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by Repelsteeltje »

Beter iets kleins van jezelf dan iets groots van de bank :)
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by Kans »

Repelsteeltje wrote:Beter iets kleins van jezelf dan iets groots van de bank :)
Dat zeg ik ook vaak...,

Mijn vrouw mompelt dan altijd over iets groots van de melkman :oops:

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: The key to a free life is to stop consuming and start producing. We are not consumers, we are creators.

Post by Repelsteeltje »

Kans wrote:Dat zeg ik ook vaak...,

Mijn vrouw mompelt dan altijd over iets groots van de melkman :oops:

Prep ze,
K a n s
Zolang ze meteen een onsje osseworst en een flesje karnemelk meenemen vind ik het prima :P
Post Reply