man kung in je B.O.B

Alles wat uitrusting betreft kan hier besproken worden, zowel kledij, winterbanden, gereedschap enz...
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

man kung in je B.O.B

Post by vleermuis »

1883-MK-80A4AL.jpg
ik wou mensen even een tip geven

aangezien vuurwapens in nederland verboden zijn ,of iedergeval zeer moeilijk om een vergunning te krijgen
zonder op kosten gejaagd te worden denk eens aan een kleine kruisboog 80LBS ,deze is voor een Bug-out prima te gebruiken,
hij is krachtig genoeg om voedsel te jagen en stiller dan een compound model ,er zijn zelfs red dots te krijgen ......

ik heb er zelf een aangeschaft en schrok van de kracht wat dat kleine ding in zich heeft .....

bij shogun ( www.shogun.nl ) is deze in de aanbieding €40,00 je krijgt er extra pijlen bij....

succes .... 8-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: man kung in je B.O.B

Post by Bobo »

Is een mooi (en idd levensgevaarlijk ding) . Heb dezelfde voor mijn vrouw liggen. Heb zelf een paar andere liggen
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
User avatar
Donjon
Posts: 289
Joined: Tue Oct 20, 2015 9:48 pm

Re: man kung in je B.O.B

Post by Donjon »

Hoeveel keer per minuut kan je hiermee schieten en is deze makkelijk te spannen?
homo homini lupus
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: man kung in je B.O.B

Post by vleermuis »

als je een pijlen sleeve gebruikt samen met de snelspanner red je 12 seconden per schot wel als je geoefend bent nog wel sneller
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: man kung in je B.O.B

Post by vleermuis »

ik had net een doel op een stuk hout geplakt 1,5 cm dik geperst hout en op 10 meter gezet voor een betonnen tuin afscheiding .....hij schiet door het hout heen en slaat kapot op het beton de stalen tip zit gewoon vast in het beton.....
aluminium shaft is helemaal aan gort ----->kreukels<----------........

ik ga er nog een bestellen voor mijn wederhelft ......wauw!!!
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: man kung in je B.O.B

Post by vleermuis »

hier nog wat foto,s
12096024_10205353979677021_307265698363493405_n.jpg
12096024_10205353979677021_307265698363493405_n.jpg
ben het nog niet verleerd :lol:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: man kung in je B.O.B

Post by Peerke »

Kruisboog in je bob. Leuk als er echt een noodsituatie is. In het normale dagelijks leven niet echt een optie.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Flos
Posts: 419
Joined: Fri Oct 16, 2015 7:33 pm
Location: In vlaamse velden

Re: man kung in je B.O.B

Post by Flos »

@vleermuis. Ik sta verstelt hoe mooi jij cirkels kan tekenen.


Sorry kon het niet laten.
Lees , schrijf en prep verder .
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: man kung in je B.O.B

Post by Plaag »

Heb je dan ook vervangonderdelen ervoor??
TOLERANCE IS SUICIDE
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: man kung in je B.O.B

Post by Bobo »

Vervangende onderdelen zijn bestelbaar bij de importeurs maar behalve een pees extra is een 2e kruisboog prijstechnisch vaak iets handiger.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: man kung in je B.O.B

Post by Carismo »

Het kan zijn dat er al verbetering is in de recentere oplages maar naar mijn ervaring en wat ik van andere mensen hoor is Man Kung een onbetrouwbaar merk.
dit is dan vooral op handbogen maar bij kruisbogen komen ook volgende problemen voor:

Veiligheden die falen.
iets afwijkende hoek van de boog waardoor meer slijtage is op de pees (een kennis van mij heeft exact 20 pijlen kunnen schieten voor deze al slijtage vertoonde)
ook de bijgeleverde pess kan minder schietbeurten aan dan een kwalitatieve pees.

Ook vergeet men vaak de pees en de rail in te vetten/waxen (aant te raden na elke 5 schoten) waardoor slijtage nog sneller van toepassing is.

Voor een redelijke kwalitatieve recurve kruisboog (en dan heb ik het niet over overprising van bekendere merken) betaal je rond de 300 euro zonder accessoires. Budget versies boeten vaak in qua kwaliteit, leuk als hebbeding maar om als een item mee te sleuren in of aan je bob...
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: man kung in je B.O.B

Post by Jobs »

Dank Carismo.
Wat zou dan een aantrekkelijk aanbod kunnen zijn van een betere setup die lijkt op de Man Kung?
Dus met een flinke bos pijlen en de zaken die nodig zij nvoor onderhoud?
Waar vind ik zoiets?
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: man kung in je B.O.B

Post by Peerke »

https://youtu.be/y3yaMqEJjvM

gemaakt door communicator van daf...
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: man kung in je B.O.B

Post by Carismo »

Jobs wrote:Dank Carismo.
Wat zou dan een aantrekkelijk aanbod kunnen zijn van een betere setup die lijkt op de Man Kung?
Dus met een flinke bos pijlen en de zaken die nodig zij nvoor onderhoud?
Waar vind ik zoiets?

met welk doel zou je eigenlijk een kruisboog in je bob willen?

pistoolkruisbogen zonder kolf ben ik persoonlijk niet echt fan van, deze heeft niet echt ankerpunten om keer op keer accuraat mee te schieten..
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: man kung in je B.O.B

Post by Peerke »

Beter doe je er een goeie katapult met een zak knikkers in.
Lies live on, and the truth is the victim.
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: man kung in je B.O.B

Post by Roel »

Dit zijn onze. Snel, hard, dodelijk.
Voor de lange afstand de Titan, voor dichtbij de pistoolbogen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: man kung in je B.O.B

Post by Carismo »

Peerke wrote:Beter doe je er een goeie katapult met een zak knikkers in.
Kan je even goed muntjes van 1 en 2 cent gebruiken... veel goedkoper en het vliegt even goed.--> minimum 50 stuks voor een euro... 8-)
Last edited by Carismo on Sun Oct 30, 2016 10:33 pm, edited 1 time in total.
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: man kung in je B.O.B

Post by Carismo »

Roel wrote:Dit zijn onze. Snel, hard, dodelijk.
Voor de lange afstand de Titan
Gaat zolang mee dat je de pijlen niet kapot of kwijt schiet... 200 lbs daar is niet mee aan te raden om zelfgemaakte pijlen mee te schieten.

Dus zit je aan een kost van een 6-10 euro per pijl als je beetje kwaliteit wil (of je moet een wholesaledeal kan doen maar dat is ook aardige investering... ook wil ik eens zien hoe snel men 20 pijlen schiet en of dat mogelijk is zonder de daver in de armen te hebben door dat ding telkens op te spannen. (rekening houdend de pees en de rail in te vetten) in kouder weer zal zelfs de rail beetje roken van de warmte na enkele schoten...


Ik ga persoonlijk dan liever voor een handboog van een 55-65 pond waar je de pijlen ziet vliegen, even goed impact hebt maar de pijlen minder snel stuk of krom schiet, sneller kan herladen en een pees die veel langer meegaat zonder me druk te maken de rail te moeten invetten. maar het vraagt wel meer skills dan een kruisboog...
If it's stupid and it works... it ain't stupid
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: man kung in je B.O.B

Post by Roel »

@Carismo. Je hebt gelijk wat betreft de pijlen, we hebben dan ook een flinke voorraad opgebouwd. 200 lbs vind ik mooi om wild mee te bejagen, je kunt zelfs van wat grotere afstand schieten en door de kijker is missen best lastig.
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: man kung in je B.O.B

Post by Roel »

Eh...begrijp me goed, ik jaag er nu niet mee, maar zou dat in een noodsituatie niet uit de weg gaan.
Dus blijven we oefenen....
User avatar
Donjon
Posts: 289
Joined: Tue Oct 20, 2015 9:48 pm

Re: man kung in je B.O.B

Post by Donjon »

@Vleermuis

Ik heb mijn boogje een beetje aangepast. Een lazerdotvizier van 4 euri ( Aliexpress) er op . Een Cree zaklantaren van 9 euri gemonteerd met een klem voor leidingen, en rubber houdertjes voor 4 pijlen er op.
Erg makkelijk bij je bob, ik hoef er natuurlijk geen beren mee te schieten maar een grote vogel of klein knaagdiertje gaat ongetwijfeld lukken.
Neemt weinig plaats in en kan ook ter verdediging gebruikt worden. ( heb niet graag zo'n pijltje in mijn voorhoofd :o )
(pijlen en pezen zijn ook bij Ali voor een paar centen verkrijgbaar dus kan je voor een klein bedrag een flinke voorraad aanleggen)

Iets voor jou?
Image
homo homini lupus
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: man kung in je B.O.B

Post by Carismo »

Het blijft me steeds verwonderen dat mensen blijven kiezen voor bagger kwaliteit en zo een groter risico creëert op zelfverwonding...

Ga op z'n minst voor deftige pezen en pijlen. Laat tevens de veiligheidsschakelaar nakijken bij een wapensmid die er voor een paar tientjes misschien iets deftig van kan maken.

verwonding van een gespleten pijl, gesprongen pees, of een doorboorde voet kan je in een shtf situatie best missen
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: man kung in je B.O.B

Post by Jobs »

Maar welke boog van betere kwaliteit heeft deze problemen niet?
Welk budget moet ik daarbij in gedachten hebben?
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: man kung in je B.O.B

Post by Carismo »

Jobs wrote:Maar welke boog van betere kwaliteit heeft deze problemen niet?
Welk budget moet ik daarbij in gedachten hebben?
een betere raad is , kan je het zelf niet repareren... kijk uit naar andere opties...

Barnett hoor en zie ik veel goede dingen over (heb je in verschillende prijsklasses) pijlen rond de 6-12 euro per stuk en een set voor onderhoud ben je tevens ook een paar honderd euro kwijt.
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Donjon
Posts: 289
Joined: Tue Oct 20, 2015 9:48 pm

Re: man kung in je B.O.B

Post by Donjon »

Carismo wrote:Het blijft me steeds verwonderen dat mensen blijven kiezen voor bagger kwaliteit en zo een groter risico creëert op zelfverwonding...

Ga op z'n minst voor deftige pezen en pijlen. Laat tevens de veiligheidsschakelaar nakijken bij een wapensmid die er voor een paar tientjes misschien iets deftig van kan maken.

verwonding van een gespleten pijl, gesprongen pees, of een doorboorde voet kan je in een shtf situatie best missen
Een ander citaat van jou is het volgende:

"Oermensen werden zelden ouder dan 25 jaar ;) en de bogen amper een paar schietbeurten...

In de meer dan 30 jaar dat ik de boog hanteer heb ik aardig wat ongelukjes zien voorbijgaan. Ook van professioneel materiaal, pijlen die afbreken en door de arm gaan. pezen die knappen en een litteken achterlaten op het gezicht ( zelf al eens een oog gekost), latten die afbreken en op een haar na de hals gemist hebben... oer-gevoel en alles is wel goed maar veiligheid is prio nr 1"


Waarom zou ik dan het "betere materiaal" nemen als daar ook risico aan kleeft?
Wij hebben het hier over dingen die in noodsituatie van pas komen!

Als ik direct weg zou moeten gaan rij ik ook liever en een BMW of Audi dan in mijn Matiz, maar ik kom er wel in weg!
Een man kung is wellicht niet het beste wat je zou kunnen krijgen maar als noodboogje 100x beter dan niets!
Daarbij moet ik ook zeggen alle materialen zo zijn veilig als de man/vrouw erachter, en natuurlijk het onderhoud hiervan.
homo homini lupus
Post Reply