Victorinox skills & mods

Alles wat uitrusting betreft kan hier besproken worden, zowel kledij, winterbanden, gereedschap enz...
Post Reply
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Victorinox skills & mods

Post by Carismo »

Ik heb onlangs een leuk kanaal tegengekomen met veel tips hoe je met een relatief kleine victorinox (3/4 laags met haak) redelijk veel taken kan uitvoeren. Oa met kleine diy modificaties en nog ander interessants.

Playlist YouTube Victorinox:

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 57nZm-ITYY
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Victorinox skills & mods

Post by Peerke »

Leuk kanaal en interessante tips. Ik heb geen Victorinox, maar een Wenger die praktisch hetzelfde is.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: Victorinox skills & mods

Post by Carismo »

Een Wenger heeft toch enkele verschillen die toch enige aanpassing in techniek vraagt.
Wengers hebben geen haak, een andere priem , een andere vorm van lemmet (zowel groot en klein en vaak ook ander staal) en de scales zijn er heel vaak niet zonder risico op schade af te halen. Ook de blikopener heeft een andere vorm (Leatherman heeft bij Wenger inspiratie gevonden en heeft dus geen kruiskop schroevendraaier), de schaar werkt met een ander systeem (knipt niet zo netjes de vingernagels) en het kleine mesje is vaak een nagelvijl. Ik dacht ook dat er een ander staal (of hardingsproces) werd gebruikt maar daar ben ik niet zeker over. Ook de kleine opbergsleuven voor pincet en tandenstoker zijn anders (deze kleine accessoires zijn heel moeilijk te vinden

De meeste 'Wenger-mensen' die ik tegenkom zijn voornamelijk verzamelaars. Sinds Victorinox in 2004 Wenger mee heeft overgenomen in een fusie, zijn er ook wel enkele modellen overgenomen zoals de delémont series, de evo series en de 130 mm rangergrips en hierbij de kenmerkende onderdelen van Victorinox daarin verwerkt. (vanaf 2013)

nog een leuk boekje:

https://www.bol.com/nl/p/camping-outdoo ... gJsH_D_BwE
If it's stupid and it works... it ain't stupid
Post Reply