Medic Pack

Alles wat uitrusting betreft kan hier besproken worden, zowel kledij, winterbanden, gereedschap enz...
Post Reply
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Medic Pack

Post by Bobo »

Zoals ik in het draadje van Kans had vermeld wil ook ook een grote EHBO set aanleggen. Ik wilde zijn draadje niet overnemen dus begin een eigen draadje welke ik mogelijk ombouw naar een review.

De tas is een zwarte cordura tas, gebruikt door justitie en andere overheden in diverse europese landen. De exacte specs volgen nog, mocht de tas eerst zelf even ontdekken voor ik de rest van de info krijg.

Donderdag was het pakjesavond voor mij, maar ik heb geduldig gewacht. Let wel: de fotos zijn gemaakt met mijn aardappel dus niet al te hoge kwaliteit.

De buitenkant Is mooi zwart met een molle systeem. Ik heb er 70 kg aan gehangen maar het oog zit nog steeds goed vast. (De bijbehorende vesten kunnen minimaal 100kg per ook houden) De banden zijn 7 cm breed. Er is een borstband (2 cm breed) en een buikband van 7cm breed, met extra padding in de flanken. De achterkant is lekker stevig en voorzien van dikke padding.
1448826518855-1751749560.jpg
De tas is ca. 50 cm hoog en 30 breed (rug oppervlak)
1448826604296573336262.jpg
Het eerste vak
1448826676661-1895453215.jpg
Lekker groot met 2 afzonderlijke vakken in het vak. Ritsen gaan aan beide zijden tot de helft naar beneden.

Het grote vak:
14488267596031370466950.jpg
De klep gaat helemaal open en bevat 6 mini tasjes met klitteband achterzijde, klitteband sluiting en mesh aan de voorzijde. Elke pouch is ca 10x12 tussen de stiksels.

Op de rugzijde zat nog een verassing:
14488268573301729129643.jpg
Een plaat met bergruimte met elastiek. Ca 55 losse lusjes. En de andere kant 2 grote vakken met mesh en een rits rondom die verwijderd kan worden dmv 3 drukkers.

Daar onder zit nog een vak voor een camel bag of radio, inclusief opening bovenop.

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn tasje.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Medic Pack

Post by Kans »

Ziet er goed uit @bobo.

Als je een goede kwaliteit stof hebt nog even stiksels, ritsen en gespen controleren dan kun je er jaren mee vooruit.
Pas op voor het gewicht...
Mijn tas is ook 50 * 30 ( en ~25 diep) en is momenteel net 12 kg...

Het inrichten gaat je ook wel wat tijd gaan kosten :)
Vergeet ook niet om je indeling van buiten te leren en oefen eens om met je handschoentjes aan eea te pakken en gebruiken, open scheuren of dopjes enz, was voor mij een goede oefening/leerschool.
Smeer dan nog eens ketchup op je handschoenen en ga nogmaals een denkbeeldige behandeling doen, dan ga je je tas weer anders indelen :)

Ik kan je wel vertellen dat je moet beginnen met een flesje ontsmettingspul open stabiel klaar moet zetten en je je handschoenen bovenop moet leggen en een handdoek, ofzo, moet klaar leggen om je handschoenen af te kunnen vegen om iets anders uit je tas te kunnen pakken zonder alles vies te maken, dat een goed hoofdlampje onmisbaar is, enz enz. Maar het zelf ondervinden werkt beter....

Prep ze,
K a ns
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Post Reply