DIY vis kit voor beginners

Alles wat uitrusting betreft kan hier besproken worden, zowel kledij, winterbanden, gereedschap enz...
Post Reply
homerun
Posts: 22
Joined: Wed Oct 21, 2015 12:11 pm

DIY vis kit voor beginners

Post by homerun »

Als eerst moet ik even zeggen dat ik werkelijk geen idee heb of dit hier goed staat.
Als dat niet zo is dan hoor ik het vanzelf wel :P

Omdat ik zelf 2 linker handen heb wil ik wat kennis/ervaring opdoen in het hele DIY gebeuren.

Ik kwam gisteren op het idee om dit te doen.

En omdat mijn vis kit erg slecht was (en misschien nog is) wou ik deze proberen te verbeteren.

Ik had eerst een standaard BCB viskit (als je dit een viskit kan noemen dan...).

Maar omdat het handvat/hengel erg slecht is wou ik zelf deze verbeteren.

Dit heb ik gedaan met:

Een:

- 1 klein stuk PVC buis

- 1 stuk keukenpapier (groot wc papier)

- duc tape

- en de vis spullen

Stap 1:

- Maak 4 inkepingen in de pvc buis. (2 onder elkaar en dan 2 aan de andere kant op de pvc buis)

Stap 2:

- scheur het keukenpapier door midden. En prop deze niet al te ver in een van de openingen van de pvc buis. En plak deze zelfde kant dicht met een stukje duc tape.

Stap 3:

- leg de vis spullen erin in de pvc buis.

- TIP: ik zelf had de loodjes boven en onderop gelegd omdat de rubberen delen soms wat vast blijven zitten. Hiermee kan je ze los halen door de pvc buis te schudden.

Stap 4:

- Prop nu aan de andere kant het andere stuk keukenpapier erin. En plak deze ook dicht met duc tape.

Stap 5:

- Wikkel wat vislijn om de inkepingen heen.

- Maak aan het eind een lus en haal de lus over de pvc buis zodat het goed vast zit.

Dan ben je klaar!!!

En heb je als het goed is dit resultaat:

Zoals ik al had gezegd is het echt heel erg simpel. En waarschijnlijk vinden de ervaren/handige DIY mensen er geen zak aan.

Maar ik wou/wil met het DIY ervaring en kennis op doen. En ik moet ergens beginnen.

Misschien krijg ik later ook wel een rechter hand ;D (grapje)
Beter een lege portemonnee dan een lege maag!
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: DIY vis kit voor beginners

Post by Repelsteeltje »

Pic's or it did'nt happen :)
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: DIY vis kit voor beginners

Post by Plaag »

Ja, laat is wat zien.
TOLERANCE IS SUICIDE
homerun
Posts: 22
Joined: Wed Oct 21, 2015 12:11 pm

Re: DIY vis kit voor beginners

Post by homerun »

Sorry ik kon niet via de pc foto's plaatsen omdat apple en windows niet echt heel goed samen gaan denk ik....
Ik zal ze wel proberen te plaatsen. Hebben we toevallig al een mobiele versie van de site?

Edit:
Als het goed is moeten de foto's er nu bij staan.
Het is geen meester werk. Maar het was wel erg leuk en leerzaam om te doen
WP_20151003_17_00_05_Pro.jpg
WP_20151003_17_20_43_Pro.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Beter een lege portemonnee dan een lege maag!
schurk
Posts: 13
Joined: Mon Nov 23, 2015 5:20 pm

Re: DIY vis kit voor beginners

Post by schurk »

Goed gedaan jongen!
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: DIY vis kit voor beginners

Post by Repelsteeltje »

Een hengel on-the-go. Mooi gedaan man. Heb je de inkepingen wel vlak afgeschuurt? Anders heb je kans dat de lijn daar beschadigt wat breuken kan veroorzaken.

Welke visspullen heb je erin qua lood, dobbers en haken en eventueel nog andere spullen?
homerun
Posts: 22
Joined: Wed Oct 21, 2015 12:11 pm

Re: DIY vis kit voor beginners

Post by homerun »

Repelsteeltje wrote:Een hengel on-the-go. Mooi gedaan man. Heb je de inkepingen wel vlak afgeschuurt? Anders heb je kans dat de lijn daar beschadigt wat breuken kan veroorzaken.

Welke visspullen heb je erin qua lood, dobbers en haken en eventueel nog andere spullen?
Ik zal vandaag even voor je gaan kijken. Ook zal ik daar wat foto's van maken.Voor zover ik me kan herinneren heb ik de inkepingen iig wel vlak afgeschuurd. Maar dit weet ik ook niet zeker
Beter een lege portemonnee dan een lege maag!
Post Reply