Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Alles wat uitrusting betreft kan hier besproken worden, zowel kledij, winterbanden, gereedschap enz...
Post Reply
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

Beste mede-preppers, ik doe bij deze een oproep uit naam van Iamlamlordx.

Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in het lezen en schrijven van reviews m.b.t. outdoor gear. Ik heb bij de ons alle welbekende fora veel prachtige reviews gelezen en aangezien er toch behoorlijk wat preppers zijn die tijdens een review het product testen tot de max en er vervolgens nog een mooi review over schrijven ook bracht mij dit op een idee.

Ik heb een website ontwikkeld waarbij ik een platform wil bieden voor mensen die graag reviews lezen voordat zij een aankoop doen. Een soort reviewbibliotheek m.b.t. outdoor gear laat ik maar zeggen, uiteraard is dit ook een platform voor mensen die zelf graag reviews schrijven en op deze manier hun creativiteit kunnen uiten. Dit is mijn website www.knivestoolsedc.jimdo.com

Ik heb de afgelopen maand hard samengewerkt met een aantal mensen om dit idee verder uit te werken. Het begint al aardig vorm te krijgen en ik hoop dat ook jullie het een mooie site vinden. Ik vind het zelf ontzettend leuk om reviews te schrijven en dat zal ik ook zeker blijven doen, maar mocht je het leuk vinden jouw review op een website als deze te zien waar een breed publiek jouw review terug kan lezen. Neem dan contact met mij op.

Heb je nog een mooie review liggen verzend deze dan naar knivestoolsedc@gmail.com
User avatar
Peerke
Posts: 4047
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 89 times

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Peerke »

Waarom zou ik op een site van een onbekende reviews plaatsen voor mensen die ik niet ken ?
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by ghostwhiper »

sluit me bij @peerke aan.
overigens is van het meeste spul binnen 2 minuten een review te vinden via de bekende zoekmachines en jijbuis.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

Bedoel je in je post dat ik de onbekende ben? of?

Naar mijn mening:

Een prepper/buscrafter is altijd opzoek naar een eerlijk advies. Producten getest door mensen die de producten ook gebruiken. Omdat reviews steeds vaker gelezen worden door mensen, je anderen mensen kunt helpen een keuze te maken m.b.t. de juiste gear d.m.v. een eerlijk advies. Omdat je reviews schrijven leuk vind & het nog goed kan ook. Daarbij vind je het leuk vind om je eigen gear te testen. Hopelijk kunnen we in de toekomst giveaways uitdelen voor de mensen die reviews schrijven, zij kunnen vervolgens de giveaways testen & reviewen. Dit is geen commerciële site maar een reviewbibliotheek, waar je review aan een groter publiek word gepresenteerd gezien de taal op deze site. Het gaat er ook niet om of mensen nu perse voor ons een review willen schrijven. Misschien heeft iemand nog wel een mooie review liggen? Een review waar je tijd en energie in hebt gestoken waar vervolgens niets meer mee gedaan word, zonde lijkt mij...
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

Hopelijk kunnen uiteindelijk alle community initiatieven samen zoals verschillende fora en andere sites zoals deze ervoor zorgen dat mensen beter worden geïnformeerd. Alle initiatieven worden pas realiteit als er mensen bereid zijn elkaar te helpen/ondersteunen. Ik heb deze jongen persoonlijk geholpen met zijn site, ik weet ook dat hij er veel tijd en energie in steekt om deze site zo mooi & informatief mogelijk te maken. Als jij persoonlijk er geen behoefte aan hebt een review in te sturen dan is dat natuurlijk prima, helpen is nog steeds niet verplicht;)

Maar goed even ter verduidelijking omdat ik mensen niet tegen het zere been wil schoppen. Deze jongen is niet van plan een forum te starten of in het vaarwater van zowel Nederlandse als Vlaamse fora te gaan zitten. Daarom heeft hij ervoor gezorgd dat alle teksten Engelstalig zijn zodat er geen conflicten zijn m.b.t. zoekresultaten van andere fora en/of de reeds bestaande Nederlandstalige reviews. Het laatste wat wij willen is in de clinch liggen met de preppercommunity. Het was enkel een oproep voor diegene die een helpende hand willen/kunnen bieden.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by ghostwhiper »

@baaske ik weet niet of je het al gespot hebt maar er staat al weer een community iniatief op de planning in februari.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

@ghostwhiper, i know (ik ben daar ook zelf aanwezig) hartstikke leuk om iedereen weer te zien!
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by FincaInSpanje »

Ik vind het wel you leuk idee. Inderdaad beter eerst een paar mensen leren kennen voor het vertrouwen. Lamlamlordx ken ik wel van het oude forum. Nog een jonge kerel volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

Thanks @Fincalnspanje,

Iamlamlordx is wat meer bekend bij de wat jongere preppers onder ons, hij is zelf helemaal thuis in social media en heeft zo'n 3000 volgers op instagram m.b.t. knives, tools & edc. Ik moet zeggen dat ik het zeker kan waarderen dat hij zo gedreven is en vol voor zijn concept gaat, ik hoop ook zoals we onderhand binnen de community gewent zijn dat hij wat hulp uit welke hoek dan ook mag ontvangen.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Repelsteeltje »

Ik vraag mij af waarom jij deze website jouw website noemt? Alles is eigendom van Jimdo en je bent buiten de Nederlandse/Belgische wetgeving ook nog eens onderhevig aan de Duitse wetgeving met specifiek de BDSG wat algehele opslag tbv de Duitse overheid betekend.

Deze site komt mij mede hierdoor juist niet betrouwbaar en onafhankelijk over en sta dan zelf ook niet te trappelen om hier review's te schrijven of zelfs maar te gaan lezen.
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

@repelsteeltje ik noem deze website niet mijn website, het is de website van Iamlamlordx. Zoals vermeld in de oproep. Aankomende vrijdag word de hosting van deze website betaald en daarbij zal het webadres veranderen in http://www.knivestoolsedc.com

De reeds bestaande Nederlandstalige reviews op alle fora zijn ook onderhevig aan Nederlandse/Belgische wetgeving en Duitse wetgeving. Er is mij nog geen verhaal bekend over enige prepper/prepster die door het plaatsen en/of lezen van een review nadelige consequenties ten aanzien van zijn of haar persoon heeft ervaren.

Ik vraag mij af waarom deze site dan op basis van bovengenoemde informatie niet betrouwbaar en onafhankelijk over komt?
User avatar
Bj0rn
Posts: 239
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:08 pm
Contact:

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Bj0rn »

@Baaske er staat hier een vergelijking van mij tussen 3 leathermans, als die handig is mag je die handig is mag je die gerust op jullie site plaatsen
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

@Bjorn super ik zal het door mailen naar de beheerder doorsturen, harstikke bedankt!
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Repelsteeltje »

Baaske wrote:Ik vraag mij af waarom deze site dan op basis van bovengenoemde informatie niet betrouwbaar en onafhankelijk over komt?
Gaarne refereer ik hiervoor naar de algemene voorwaarden van Jimdo.com.

Daar je zelf aangaf dat er voor deze website word betaald kan ik aansluitend melden dat er vele, velen malen betere oplossingen liggen in websiteontwikkeling cq hosting op met name het vlak van privacybeheer. Voor eventuele informatie waarop te letten bij een eigen website ben ik bij deze zo vrij je door te verwijzen naar onze eigen admin @wodan. Hij heeft hier lange ervaring mee en kent de regelgevingen op zijn duimpje. Hoewel ik IT-er ben is dit namelijk niet mijn tak van sport.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by ghostwhiper »

alleen al 3 trackers op de privacy pagina voor je uberhaupt weet dat er van trackers gebruikt gemaakt word.
http://nl.jimdo.com/info/privacy/
Screenshot_2016-01-25-12-12-34.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by Baaske »

De trackers kunnen gedeactiveerd worden op de site zodra hosting is gestart. Wij zullen deze trackers ook zeker uitschakelen.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Oproep aan alle reviewschrijvers & lezers uiteraard..

Post by ghostwhiper »

dan tracked jimbdo nog steeds.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Post Reply