Preppers bril

Alles wat uitrusting betreft kan hier besproken worden, zowel kledij, winterbanden, gereedschap enz...
Post Reply
User avatar
Donjon
Posts: 289
Joined: Tue Oct 20, 2015 9:48 pm

Preppers bril

Post by Donjon »

Ik heb ze kunnen bestellen via een opticien:" De echte preppers bril"

Dit is een bril die iedereen kan gebruiken omdat deze instelbaar is van -4 tot +5
Erg handig voor in je BOB zodat je altijd een reserve bril bij je kan hebben die aanpasbaar is voor iedereen.
Kosten rond de 45 euro ( zonder verzend kosten)
Eind juni zijn ze uit te leveren.
Op verzoek ook te verkrijgen in een uitvoering van zonnebril.
Gegadigden kunnen mij een pb-tje sturen waarna ik contact zal opnemen.

(Zodra ik een foto ervan heb zal ik deze erbij plaatsen)
homo homini lupus
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Preppers bril

Post by Peerke »

Hardstikke mooi, maar ik heb een sterke cylindrische afwijking, en verschoven horizontale en verticale assen op zowel links als rechts.

Is die (zonne)bril voor mij dan ook geschikt ?
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Preppers bril

Post by ghostwhiper »

ik kon me dit topic toevallig nog herinneren viewtopic.php?f=4&t=514
zelfde bril?
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Donjon
Posts: 289
Joined: Tue Oct 20, 2015 9:48 pm

Re: Preppers bril

Post by Donjon »

Zie hier de website https://adlens.com/

Alleen verkrijgbaar bij de opticien in New Babylon in Den Haag ( naast centraal station)

Prijs daar is 45 euro

( koop ik geen normale bril voor bij de opticien)

Ik heb hem zelf oo,k en moet zeggen dat het mij erg bevalt voor dicht bij of veraf, het is maar even afstellen zo gepiept en ik hoef geen twee brillen mee te slepen.
homo homini lupus
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Preppers bril

Post by SurfEasy »

Wij hebben de bril ook al wat jaartjes in ons bezit, best wel handig maar wel kwetsbaar, je moet enorm uitkijken voor krassen en de glazen zijn van kwetsbaar kunststof gemaakt.
Ook zijn er veel van de brillen daar de derdewereld landen gegaan die zullen er niet lang plezier aan hebben binnen een paar maanden zullen ze behoorlijk beschadigt zijn vooral als er fijn zand tussen de brillenglazen komen dan is het zo bekeken.

Wij hebben de bril gelukkig gekregen anders hadden we er dikke spijt van de aanschaf als ze werkelijk €45,- kosten.
Ik heb de bril wel altijd bij me voor nood, maar heb ook altijd andere brillen bij me.
Prepperbril.1.JPG
Prepperbril.2.JPG
Een echte prepperbril zou voor mij zijn als ze zo sterk maken dat ze geschikt zijn voor het zwaardere werk misschien zijn die wel beschikbaar voor de politie, leger.
Het glas zou *kras vast* *breuk vast* met een zeer sterk monteur haast onverwoestbaar dat zou ik een goede prepperbril vinden, maar reken maar als die niet in grote productie komt dat ze heel duur zouden zijn, een aantal duizenden €euro's zouden ze zo gaan kosten.

Zelfs de dure Rolex horloge glazen zijn niet onkrasbaar.

Het is wel mogelijk want je hebt ook synthetische diamant.
Onderzoekers van de Carnegie Institution van Washington ontdekten in 2004 een procedé om binnen 24 uur diamant te synthetiseren die meer dan 50% harder is dan de natuurlijke diamant.
En wat gebeurt er als je brillen glazen zou hebben van de synthetische diamant en je laat het van een hoogte naar beneden vallen zijn ze dan nog onbeschadigd of liggen ze dan aan gruis.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
Hulstkoning
Posts: 195
Joined: Wed Feb 24, 2016 12:40 am
Been thanked: 6 times

Re: Preppers bril

Post by Hulstkoning »

In eerste instantie leek het aanschafwaardig. Gelet op de vele negatieve reviews toch maar niet.
Voor de liefhebbers te koop voor € 34,95 inclusief verzenden. https://www.deleesbrilwinkel.nl/adlens- ... d=62532566
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Preppers bril

Post by Peerke »

Mijn ogen veranderen niet meer zoveel van sterkte, maar met het ouder worden had ik een leesgedeelte nodig. Dus ik heb nog 2 oude brillen en een overzet zonnebril op voorraad. Voor je weet maar nooit.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply