De beste spullen ooit.

Reviews van gear, uitrusting, kleding, rugzakken, enz...
Post Reply
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

De beste spullen ooit.

Post by SurfEasy »

Ik heb de beste jas van mijn leven gekocht.
Vaak heb ik jassen open omdat ik nog al wat uitwasem, met deze jas geen last.
Ook mooi dat hij zo sterk en slijtvast is, ook de keur blijft mooi als nieuw.
En de zakken zijn behoorlijk groot.
De verwijderbare capuchon is perfect.
Ik wil meer spullen bij het bedrijf bestellen, maar wacht op kortingen.
Nieuwe jas.jpg
Productomschrijving
Pinewood Lappland Extreme Jacket - Mos Groen
Eigenschappen:
100% water- & winddicht
Dubbellaags ademend membraan
Stille stof
Getapete naden
Teflon water- en vuil afstotende coating
Muskieten dicht
Specificaties:
Materiaal: TC1200 stof 65% polyester / 35% katoen
Waterdichtheid: 10.000mm
Ademend vermogen: 6.000 g/m2/24h
Kleur: Mos groen met zwart
Lappland Extreme Jacket - Mos Groen:
Functionele jas met een ademend membraan. Volledig wind- en waterdicht en voorzien van getapete naden. Vele praktische zakken en een verwijderbare capuchon.
De jas is gemaakt van TC1200: een sterke stof die bestand is tegen scheuren en slijtage. De strak geweven stof laat geen wind door en is met Teflon geïmpregneerd. Hierdoor is de jas water- en vuil afstotend. TC1200 is een stof die sneldrogend is en beschermd tegen UV straling.


https://www.bushcraftshop.nl/service/maattabellen/

Pinewood:
Het Zweedse familiebedrijf Pinewood is opgericht door mensen met liefde voor outdoor, jacht en het buitenleven. Zij weten wat de eisen zijn waar kleding voor buiten aan moet voldoen en hebben hier hun assortiment op ontwikkeld. Pinewood is een klein bedrijf en hierdoor in staat hoge kwaliteit kleding te produceren voor een redelijke prijs. Ze staan open voor tips en advies, en horen graag de mening van de klant. Hierdoor is de kleding van Pinewood functioneel, praktisch, en de beste keuze als je op zoek bent naar kwaliteit en betrouwbaarheid onder alle omstandigheden!
https://www.bushcraftshop.nl/pinewood-l ... groen.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Peerke »

jas.jpg
Zo kocht ik pasgeleden deze. Aangezien de andere jassen of niet waterdicht zijn, of niet goed sluiten rond polsen en hals, of simpelweg niet warm genoeg meer zijn. Didrikson Sebastian parka. Wind-, waterdicht en ademend. De oude jassen gaan de textielcontainer in en ik hoop hier weer jaren plezier van te hebben. 4 buitenzakken, 1 binnenvak met rits en 2 mesh binnenzakken.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Peerke »

Die Sony receiver van me, STR DB 940 QS, is een topklasse. Tijdens de introductie ruim 2500 gulden, in de aanbieding gekocht voor 500 euro, ofwel meer dan de helft minder. Inmiddels heb ik hem bijna 20 jaar in mijn bezit en is hij nog net zo goed als toen. De muzikale klasse spat ervan af.

Goede spullen kosten misschien iets meer, maar ze voorkomen de teleurstellingen van goedkope spullen die uiteindelijk toch niet bevallen.

Mijn horloge: Swiss Hanowa Military Flagship
IMG_20210125_211425.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Peerke »

Vandaag de parka binnen gekregen en de hele middag aangehad.

Winddicht, 100% waterproof, ademend en heerlijk warm gevoerd.
4 staande buitenzakken, waarvan 1 met rits.
1 binnenvak met rits, en 2 mesh zakken.
Windvangers in de verstelbare machetten, met koord bij de taille. Perfecte aansluiting bij de hals.

Ik kan er weer jaren mee vooruit.

En heb gelijk 2 oude winterjassen opgeruimd die niet meer voldeden aan mijn wensen.
Lies live on, and the truth is the victim.
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Roel »

Ik ben wel erg onder de indruk van die Pinewood-jas.
Maar waar laat je nu als ie wel een keer "op" is, de jas?
Niet in de kledingcontainer, want is niet meer goed.
Gezien de teflon zou ik haast denken van chemisch afval.
En toch denk ik er wel over na, klinkt wel heel erg goed.... ;)
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by SurfEasy »

Peerke wrote: Mon Jan 25, 2021 8:11 pm Goede spullen kosten misschien iets meer, maar ze voorkomen de teleurstellingen van goedkope spullen die uiteindelijk toch niet bevallen.

Mijn horloge: Swiss Hanowa Military Flagship

IMG_20210125_211425.jpg
Kan je meer vertellen over het horloge.
Ook een goede horloge interesseert mij, ik heb al jaren geen omdat ik te kritisch ben, wil eigenlijk geen batterijen horloge, maar een die je kan opwinden.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: De beste spullen ooit.

Post by Jobs »

Een casio QW-3443 hoef je niet op te winden...
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Sun Jan 31, 2021 2:39 pm Kan je meer vertellen over het horloge.
Ook een goede horloge interesseert mij, ik heb al jaren geen omdat ik te kritisch ben, wil eigenlijk geen batterijen horloge, maar een die je kan opwinden.
De laatste is een Swiss Hanoa, batterijduur 3 jaar. Ze hebben ook automatische horloges. Die zijn duur. Seiko heeft ook automatische horloges, maar zijn voorzien van hardlex mineraal glas, wat bij mij onder de krassen zit. Kunt er 1 kopen, en gelijk venster vervangen voor saffierglas.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by SurfEasy »

Peerke wrote: Sun Jan 31, 2021 4:44 pm Kunt er 1 kopen, en gelijk venster vervangen voor saffierglas.
We kennen een stel die niet de goedkoopste Rolexen hebben en willen het glas ook binnen kort laten vervangen,
helemaal zal je niet kunnen voorkomen de jonge vrouw doet toch geen werkjes waar de horloge het waar te verduren heeft.

Maar mooi dat er de mogelijk is om het glas te vervangen door Saffierglas, vooral als je gaat Bushcrafter dan kan het er zeker op aankomen.
Ha ik wil altijd het beste en dan blijven dingen uit dat is ook niet handig met de consumptie maatschappij die we onderhouden.
Of dingen moeten zijn gemaakt voor beroepen waar het er behoorlijk op aan komt, en het er op aankomt dat spullen van absoluut top kwaliteit is.

Zo word er ook voor het leger een zeer kleine TOP Drone gemaakt, die mij bijzonder aan trekt.
Black Hornet: de nieuwe mini-drone van Defensie
2 mei 2018 Een demonstratie met Black Hornets, de kleine drone die Defensie gaat aanschaffen. De drone die slechts 18 gram weegt, zal in eerste instantie worden gebruikt door verkenningseenheden van de landmacht en het Korps Mariniers.
https://www.ad.nl/video/kanalen/nederla ... gle.com%2F
Wat moet je er mee???, ik heb zoiets al lang leuk gevonden.

Ik heb een heel lijstje van dingen op mijn wenslijstje heb staan.
De beste Rugzak voor mijn spullen.
De beste verrekijker.
Een top mes geschikt voor Bushcraft en veel meer.
Kleding ben al met de jas begonnen.
Een alles kunnende, voorziene camper.
Zo kan ik wel aan de gang blijven.
Een mooi warm land waar wij onze vleugels kunnen uitslaan, met veel voedsel uit de natuur, en vredig kunnen leven,
haha die moet nog ontspringen, (droomland).
Wat geld betreft zijn we al aardig vrij, hebben nu beide onze AOW, waarmee we ons best mee kunnen reden, we kunnen ook heel zuinig zijn, stoken nu na jaren pas weer, maar dat 16 graden.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Mon Feb 01, 2021 12:39 pm We kennen een stel die niet de goedkoopste Rolexen hebben en willen het glas ook binnen kort laten vervangen,
helemaal zal je niet kunnen voorkomen de jonge vrouw doet toch geen werkjes waar de horloge het waar te verduren heeft.

Maar mooi dat er de mogelijk is om het glas te vervangen door Saffierglas, vooral als je gaat Bushcrafter dan kan het er zeker op aankomen.
Ha ik wil altijd het beste en dan blijven dingen uit dat is ook niet handig met de consumptie maatschappij die we onderhouden.
Of dingen moeten zijn gemaakt voor beroepen waar het er behoorlijk op aan komt, en het er op aankomt dat spullen van absoluut top kwaliteit is.

Zo word er ook voor het leger een zeer kleine TOP Drone gemaakt, die mij bijzonder aan trekt.
Black Hornet: de nieuwe mini-drone van Defensie
2 mei 2018 Een demonstratie met Black Hornets, de kleine drone die Defensie gaat aanschaffen. De drone die slechts 18 gram weegt, zal in eerste instantie worden gebruikt door verkenningseenheden van de landmacht en het Korps Mariniers.
https://www.ad.nl/video/kanalen/nederla ... gle.com%2F
Wat moet je er mee???, ik heb zoiets al lang leuk gevonden.

Ik heb een heel lijstje van dingen op mijn wenslijstje heb staan.
De beste Rugzak voor mijn spullen. - hangt van je doel af. grootte ? 40 liter, of 80 liter. Kijk eens bij bever. of bij dumpcompany.
De beste verrekijker. - Bresser en Meade zijn goed. ik heb er 1 van het Russische leger over. Kunt m zo krijgen, tegen verzendkosten. stuur maar bericht
Een top mes geschikt voor Bushcraft en veel meer. - koop een ganzo via aliexpress. Goedkoop maar gewoon goed.
Kleding ben al met de jas begonnen.
Een alles kunnende, voorziene camper.
Zo kan ik wel aan de gang blijven.
Een mooi warm land waar wij onze vleugels kunnen uitslaan, met veel voedsel uit de natuur, en vredig kunnen leven,
haha die moet nog ontspringen, (droomland).
Wat geld betreft zijn we al aardig vrij, hebben nu beide onze AOW, waarmee we ons best mee kunnen reden, we kunnen ook heel zuinig zijn, stoken nu na jaren pas weer, maar dat 16 graden.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: De beste spullen ooit.

Post by Peerke »

12 september was het zwemseizoen afgelopen en gedurende die periode Seiko Automatic gedragen.

Op 13 september Swiss Hanowa omgedaan en batterij was leeg. 16 september teruggekregen. Gister, 9 oktober batterij weer leeg en naar de horlogemaker gebracht. Er is duidelijk iets mis.

Seiko automatic maar weer omgedaan, en dat is dus waarom ik automatische uurwerken zo waardeer. Deze Seiko heeft een speling van 1 minuut per maand wat echt zeer goed is voor een automatic. Verder gaan ze niet kapot, tenzij de veer breekt.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply