[Review] sting rugtas korps commandotroepen

Reviews van gear, uitrusting, kleding, rugzakken, enz...
Post Reply
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

[Review] sting rugtas korps commandotroepen

Post by ghostwhiper »

Bij deze een review van de lowe alpine sting welke door het korps commandotroepen gebruikt word.
Deze rugtas heb ik inmiddels bijna 2 jaar geleden gekocht bij mijn lokale dump en hij bevalt mij zeer goed.
De tas zelf is 55 liter met 2 afneembare en koppelbare zijtassen van elk 10 liter dus totaal 75 liter.
Reden voor mij om deze tas te kopen was omdat ik er zeer lekker mee loop en deze zwart is ipv camo.
De rugtas zelf heeft een groot compartiment voorzien van een vak ter grote van een a4 noteblok.
Onder in zit een vak welke van buiten met een rits en van binnen middels een koord te openen is en deze is bedoeld om een drinkzak in te doen en via 2 goed verstevigde ringen de drinkslang door te voeren via een aantal lussen aan de buitenkant.
De bovenkant van de rugzak is voorzien van een ruim compartiment welke alleen van buiten af te openen is middels een rits om spullen in te doen welke je snel beschikbaar wilt hebben zoals toiletpapier, ehbo setje, regen hoes en poncho.
Verder is de tas voorzien van MOLLE wat ik als eis had gesteld aan een rugzak.

Even wat specificaties op een rij:
  • Torso Fit APS3 rugverstelsysteem, verstelbaar van 38 tot 52 centimeter
  • twee verstevigde handvatten/hijslussen,
  • MOLLE systeem
  • verstevigde tentstok vakken
  • drinkzakvoorbereiding.
  • Simpele degelijke heupband
Het zijn relatief zeldzame tassen en mijn exemplaar is in extreem goede staat en dat is te merken aan de prijs van 179 euro.
Met al mijn spullen er in kom ik op een gewicht van net iets minder dan 12kg zonder water en dit is zeer comfortabel langere tijd te dragen.
Tot nog toe heb ik geen min punten ondekt behalve dat de banden om te verstellen tamelijk lang zijn en soms iritant heen en weer fladderen maar dat is eenvoudig op te lossen met een paar elastieken of ze in korten en weer dubbel stikken. :lol:
b.jpg
a.jpg
Hond was toen nog klein en was moe na een kwartiertje lopen :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: [Review] sting rugtas korps commandotroepen

Post by Plaag »

Mooie rugtas man, ga je lang plezier aan hebben.
Kun je een BOL van maken voor je hondje, hahaha
TOLERANCE IS SUICIDE
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: [Review] sting rugtas korps commandotroepen

Post by Peerke »

Goeie tas. Ook eens gezien bij de dump, maar was te ver versleten en voor een dure prijs en in camo. Niet mijn eerste keuze dus.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: [Review] sting rugtas korps commandotroepen

Post by ghostwhiper »

Duur zijn ze zeker maar wel praktisch.
Mijn lokale dump heeft er nog een paar in camo en in zeer goede staat, geen idee of die nog aan zwarte kan komen.
Zal er binnenkort weer eens gaan kijken, ze hebben nu ook zwarte daypacks net molle systeem welke me wel wat lijken
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Post Reply