[Review] Lowa Renegade GTX mid schoenen

Reviews van gear, uitrusting, kleding, rugzakken, enz...
Post Reply
Baaske
Posts: 13
Joined: Tue Dec 08, 2015 11:33 pm

[Review] Lowa Renegade GTX mid schoenen

Post by Baaske »

Voor mijn verjaardag gekregen en direct een review schrijven over deze heerlijke schoenen!

Image

Als eerste natuurlijk de fabriek specificaties:

De Renegade is een begrip en misschien wel de meest verkochte multi-functionele wandelschoen ter wereld. Deze nieuwe Renegade DLX GTX® MID is een bijzonder luxe premium-versie van het alom geprezen topmodel.

LOWA-Index4 : All Terrain Classic

Bovenmateriaal: volnerf leder

Voering : GORE-TEX®

Zool : Vibram® EVO

Gewicht : 1220 g/Paar Gr. 8

Kleur : antraciet/zwart/rood

Maten : UK 6.5 - 12, 13, 14, 15

MONOWRAP® 1

Deze MONOWRAP® zoolconstructie met een harde7/8 TPU-stabilizer is het meest stabiel en biedt samen met de hoogwaardige bovenmaterialen optimale grip en een perfecte ondersteuning van de voet.

PU-hielstabilisator
PU-Frame
Stabilizer/Cambreur
Rubberen zool

Vibram® Evo

waarborgt stabiliteit en antislip
outdoor-geörienteerde profielvormgeving
optimale demping

Stabilizer/Cambreur

Het kunststof stabilizer-element zorgt bij alle multifunctionele schoenen voor gewrichtsstabiliteit en voorkomt torsiestijfheid.
voor gewrichtsstabiliteit en bestand tegen torsiestijfheid
Kunststof stabilisator/element

Mijn mening

Ik heb deze schoenen nu twee weken en heb ze al aardig ingelopen, deze schoenen ondersteunen de enkel zeer goed. Het gewicht van deze schoenen is naar mijn beleving laag, en ik heb tot nu toe iedere dag warme voeten gehad. Gewoonweg heerlijk dus om te gaan hiken met dit regenachtige/koude weer! Ik heb natuurlijk ook in verschillende plassen gestaan en door drassig weideland gelopen om te kijken of de schoenen echt waterdicht zijn. Na een wandeling van 3 uur en deze uitvoerige vuurdoop/testsimulatie nog steeds droge voeten:) Ook op een glibberige ondergrond voelt ieder stap stabiel bij deze schoenen.

Waar ik wel even van baalde was dat ik na thuiskomst erachter kwam dat 1 van de metalen Goretexlabeltjes (aan de zijkant van de schoenen) had los gelaten tijdens mijn wandeling. Weg dus:s Ik ben direct terug gegaan naar de leverancier en kreeg ook netjes gloednieuwe schoenen maat 45 terug. Het lijkt alsof bij deze schoenen de kleine metalen plaatjes wat steviger vast zitten. Daarbij wil ik wel vermelden dat het verlies van dit plaatje mijn wandeling niet verpest heeft met natte voeten, het verliezen van het metalen plaatje heeft de Gore-Tex monowrap niet beïnvloed dus..

Misschien een fabrieksfoutje bij het eerste paar?

Al met al ben ik dik tevreden met deze schoenen en hoop er nog veel plezier mee te beleven de komende jaren:)
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: [Review] Lowa Renegade GTX mid schoenen

Post by Plaag »

Daar ga je ongetwijfeld nog een lange tijd plezier aan hebben, mooie revieuw.
TOLERANCE IS SUICIDE
User avatar
Schatkist
Posts: 38
Joined: Tue Dec 08, 2015 2:27 pm

Re: [Review] Lowa Renegade GTX mid schoenen

Post by Schatkist »

Duidelijke review, bedankt!

In de schoenen zit een laagje wat de waterdichtheid creëert. Ik heb al bij meerdere schoenen gehad dat dit laagje na een 2 tal seizoenen op de neus (waar je schoen doorbuigt) lek ging doordat de Goretex laag kapot was. Maar in de zomer is het ook heerlijk om met Goretex schoenen te lopen, zeker geen problemen met natte voeten van de warmte dus het ademende effect werkt :)
In Omnia Paratus
Post Reply