[Review]Gerber Vice

Reviews van gear, uitrusting, kleding, rugzakken, enz...
Post Reply
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

[Review]Gerber Vice

Post by Bobo »

Ik heb sinds kort de Gerber Vice aan mijn werk sleutelbos hangen en ik gebruik enkele functies bijna dagelijks.

Het is een mid size pocket tool. Open 10.1 cm bij 8.9 cm, gesloten 6.1 cm bij 2.5 cm. Het mesje is vlijmscherp uit dd blister en 3.8cm lang. Het gewicht is niets, slecht 56.7 gram.

Materiaal: RVS en Geanodiseerde Aluminium handvaten.

De tang die het middelpunt van de Vice vormt is erg practisch. Ik heb er met al mijn kracht in lopen knijpen, draaien terwijl er een stuk vurenhout tussen zat en niets verbogen en het hout kwam los. Hij ligt prettig in de hand en bevat geen zwakke veertjes dus hij geeft echt het gevoel een betrouwbaar gereedschap te zijn.

De vijl is niet echt mijn ding. Beetje grof en niet veel gebruikt. Een vuren en een lariks lat mishandeld en er komt mooi fijn houtstof vanaf.

De kruiskop werkt goed op de meeste schroeven mits deze niet te diep geschoten zijn. Een cm diepe schroef gaat nog (in grenen) maar dieper en er ontstaat speling. Dit geld ook voor de platte schroevendraaiers maar deze hebben standaard minder grip op de meeste schroeven op een tuinafdeling waar alles met kruiskop is.

De flessenopener doet wat hij moet doen. Niets meer en niets minder.

De zaag/gekartelde mes: even lang als het mes en gaat goed door dikke touwen (12 mm in 7 seconde) en een uren lat 2x3 in 30 seconden. Klein maar fijn.

Het mes is lekker scherp. Wilde een plastic band doorsnijden maar sneed de hele doos open. Lekker stevig, geen speling zijwaards of achterwaards bij druk.

Al met al ben ik zeer positief.

Er zijn wel nadelen:
Wanneer je je tool met een ring vast maakt aan een sleutelbos kan je niet makkelijk alle functies gebruiken. Je mes kan niet geheel open en de tang is lastig vast te pakken. Maar met een musketon er tussen is dat ook geen enkel probleem.

Fotos en link volgen snel.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
Post Reply