[Mini Review] gerber (fiskars) Shard

Reviews van gear, uitrusting, kleding, rugzakken, enz...
Post Reply
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

[Mini Review] gerber (fiskars) Shard

Post by ghostwhiper »

bij de PZM heb ik via koeriersdienst @korras de gerber Shard bij @bobo vandaan in ontvangst genomen.
Inmiddels heb ik hem al een aantal keren kunnen gebruiken en het is een handige gadget om bij je te hebben waar een multitool dragen niet mogelijk is.
Gerber-shard.jpg
Waar heb ik hem voor gebruikt en hoe beviel dat.
-Als striker voor een firesteel is het koevoetje zeer goed te gebruiken, bij de pzm was het 2de vonkje al raak en vloog mijn tondel in brand.
mikken kan wat lastig zijn maar het werkt prima.
-Kruiskop schroef vast draaien, het gaat wel maar met een bos sleutels er aan vast is het een beetje vreemd vasthouden.
-Platte schroeven zijn ook een beetje raar vanwege de hoek van het koevoetje maar eenmaal handig er mee gaat het verbazend makkelijk.
-Kogel links van de modelbouw heli loswippen gaat heel goed met het koevoetje mits die er tussen kan, spijkers heb ik nog niet geprobeerd.
-Biertje openen gaat ook moeiteloos maar moet nog even kijken of een gewoon blik soep ook open gemaakt kan worden of dat de zijkant daar te bot voor is.

Coating is zeer hard en zelfs waar ik hem gebruikt heb voor de firesteek geen enkel krasje te bekennen.
gezien het feit dat ik veel sleutels bij me draag word de coating flink belast dus op de langere termijn zal ik me weer melden hoe deze zich houdt.
Wat betreft de grote voor aan de sleutelbos zeg ik dat het goed is, merk niet echt dat er weer wat meer aan de bos zit.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: [Mini Review] gerber (fiskars) Shard

Post by ghostwhiper »

zo we zijn een paar maand verder en moet zeggen dat de shard zich uitstekend houd.
gebruik hem regelmatig (meer dan ik verwacht had) voor allerhande dingen en al met al een zeer stevige gadget.
coating begint hier en daar wel een beetje te slijten maar met een hele berg sleutels er bij in een broekzak is dat wel te verwachten.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: [Mini Review] gerber (fiskars) Shard

Post by ghostwhiper »

inmiddels hangt de shard al bijna een jaar aan mijn sleutelbos.
coating begint wel wat lichter te worden maar dat beperkt de functie niet.
gebruik hem nog steeds met grote regelmaat.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Post Reply