Page 2 of 4
Re: Candyvan
Posted: Sun Apr 21, 2019 8:58 pm
by SurfEasy
Geweldig gedaan @Candyman,
Wat een onderneming.
Re: Candyvan
Posted: Thu May 02, 2019 4:21 pm
by Candyman
Dat rotding weigert om te schakelen.
Motor loopt prima en ik heb alles aangesloten zoals het hoort.
Maar hij staat in z'n 1 en schakelt niet op.
Ik heb 3 knopjes op het dashboard gemaakt zodat ik met de hand kan schakelen.
Maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling van een automaat
IMG_20190423_151545.jpg
Re: Candyvan
Posted: Tue May 28, 2019 11:03 am
by Candyman
Een asbak heb ik niet nodig dus ik heb ik eruit gezaagd en ik heb een schakelpaneel op die plek gemaakt.
IMG_20190528_130126.jpg
Re: Candyvan
Posted: Wed May 29, 2019 8:49 pm
by SurfEasy
Goed bezig, zelf zou ik de kroonsteenstrippen er tussen weg halen, het is volgens mij storing gevoelig, maar je kan wel mooi met testpinnen het zaakje makkelijk door meten.
Als je over een slechte weg rijd, kunnen de kroonstrippen trillen met het gevolg dat de draadjes kapot kunnen gaan vooral waar ze vast geschroefd zijn ook oxidatie kan de bedrading aantasten.
Ik zou de bedrading stuk voor stuk aan elkaar solderen met zilversoldeer en afwerken met "vulkaniserend tap" dan moet het wel heel gek gaan wil je daar nog storing in krijgen.
Vulkaniserende tape
Ontvette van handen is een goede basis, tape uitrekken voor het gebruik.
Dan knip ik een stuk van de rol in deze vorm, en rek het vervolgens tijden het wikkelen stevig uit om de tape te activeren, en wikkel het stevig om de verbinding heen, daar na rol ik nog stevig tussen duim in wijsvinger om de vulkanisatie nog even extra te bevorderen.
Ruitvorm2.jpg
Re: Candyvan
Posted: Thu May 30, 2019 10:00 am
by SurfEasy
Candyman wrote:Dat rotding weigert om te schakelen.
Motor loopt prima en ik heb alles aangesloten zoals het hoort.
Maar hij staat in z'n 1 en schakelt niet op.
Ik heb 3 knopjes op het dashboard gemaakt zodat ik met de hand kan schakelen.
Maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling van een automaat
[/attachment]
Ik zou het mooi zo laten, een dief die de wagen wil stelen denkt ook
Candyman wrote:Dat rotding weigert om te schakelen.
[/attachment]
En laat hoogstwaarschijnlijk jou wagen staan, het moest gewoon zo wezen.
Mocht je de camper eens willen verkopen dan kan je de koper op het vernuft wijzen LOL.
Re: Candyvan
Posted: Thu May 30, 2019 5:29 pm
by Candyman
Kroonstenen zijn al weg, dat was tijdelijk.
Re: Candyvan
Posted: Wed Aug 21, 2019 2:59 pm
by SurfEasy
Beste Candyman,
Hoe ver ben je met de camper?
Mvg,
SurfEasy.
Re: Candyvan
Posted: Wed Aug 21, 2019 9:05 pm
by wodan
Ik heb de camper zien rijden, dus DAT kan het ding
Re: Candyvan
Posted: Tue Aug 27, 2019 8:50 pm
by Candyman
SurfEasy wrote:Beste Candyman,
Hoe ver ben je met de camper?
Mvg,
SurfEasy.
Ik heb er de laatste tijd weinig aan gedaan SurfEasy.
Behalve rijden en kamperen.
Re: Candyvan
Posted: Tue Aug 27, 2019 9:59 pm
by SurfEasy
Daar is een camper ook voor, en het perfectioneren krijgen we later wel te zien.
Re: Candyvan
Posted: Mon Oct 07, 2019 7:08 am
by Candyman
Ik ga stoppen met deze wagen, ik heb hem al een aantal jaar en in die jaren ben ik toch wat anders gaan denken.
De komende jaren blijf ik er nog wel mee rijden maar ik ga op zoek naar een betere BOV.
Deze rijd op LPG en dat is niet echt geschikt als SHTF.
De volgende gaat dus op diesel rijden en dan met een bouwjaar voor 1994.
Waarschijnlijk een Chevy G30 of een Ford E-350
Re: Candyvan
Posted: Mon Oct 07, 2019 5:39 pm
by wodan
Beter de chevy, pak zuiniger en goedkoper / makkelijker voor stukken. Al is de 7.3L V8 Diesel van Ford wel met ene lijn pomp,
wat betrouwbaarder is dan de rotatieve pomp van de 6.2/6.5 van Chevy. Het grootste probleem met zulke bakken is gebrekkig
onderhoud door de jaren heen en roest.
Re: Candyvan
Posted: Mon Oct 07, 2019 8:11 pm
by Candyman
Is de Chevy 6.5 met of zonder elektronica?
Re: Candyvan
Posted: Mon Oct 07, 2019 10:16 pm
by wodan
6.5 bestaat zonder en met PMD, zonder en met turbo en aftermarket zelfs intercooler.
Die met PMD heeft vaak last van warmte, dus relocation kit is aanbevolen + groot koellichaam.
Beetje googlelen en inlezen is de boodschap.
Re: Candyvan
Posted: Tue Oct 08, 2019 11:04 am
by Candyman
1994-ford-e350-quigley-4x4-73-idi-diesel-1.jpg
Zo'n ding is ideaal, ouwe diesel en 4x4.
Jammer dat ze zelfs in de VS $20.000 kosten
Re: Candyvan
Posted: Tue Oct 08, 2019 6:20 pm
by wodan
ai... dat is prijzig.
Re: Candyvan
Posted: Wed Apr 15, 2020 5:29 pm
by Candyman
motor en versnellingsbak verkocht, nou de rest van de body nog en dan ga ik op zoek naar een ouwe diesel.
motor.jpg
Re: Candyvan
Posted: Wed Apr 15, 2020 8:18 pm
by wodan
En dan op plantaardige olie rijden ook?
Re: Candyvan
Posted: Thu Apr 16, 2020 5:03 am
by Candyman
Ja ik ga daar wel mee experimenteren.
Re: Candyvan
Posted: Thu Apr 16, 2020 6:11 pm
by wodan
Candyman wrote:Ja ik ga daar wel mee experimenteren.
PPO.NU is daarvoor HET forum.
Re: Candyvan
Posted: Fri Jun 12, 2020 11:13 am
by Candyman
Dit moet de nieuwe candyvan gaan worden.
IMG_20200612_1314422.jpg
Edit: Foto gedraaid voor je
Re: Candyvan
Posted: Fri Jun 12, 2020 1:02 pm
by wodan
Wow, een HD versie? Nice! Welke motor en welk bouwjaar? Is die 4x4 soms?
Is dat een winch of een pomp vooraan? Ex-brandweer?
Re: Candyvan
Posted: Fri Jun 12, 2020 2:19 pm
by Peerke
@Candyman
Stoere onopvallende bus. Daar kun je aan de binnenkant iets leuks mee doen.
Re: Candyvan
Posted: Fri Jun 12, 2020 2:55 pm
by Candyman
wodan wrote:Wow, een HD versie? Nice! Welke motor en welk bouwjaar? Is die 4x4 soms?
Is dat een winch of een pomp vooraan? Ex-brandweer?
Het is een G30 met een ongeblazen 6.5 diesel van 1995 dus helaas niet emp proof en om met alternatieve brandstoffen te gaan rijden moet ik wel wat aanpassingen doen.
Helaas geen 4x4 maar wel modderbanden op de achteras en een winch/lier op de bumper.
Re: Candyvan
Posted: Fri Jun 12, 2020 6:48 pm
by wodan
Die 6.5 kan je wel EMP proof maken zonder al teveel moeite. Om PPO te gaan rijden, twee tank systeem en warmtewisselaar.
G30 is heel sterk. Een TH400 of een 4L80 bak? Zit er een toerenteller op?