Pagina 2 van 2

Re: Candyvan

Geplaatst: Zo Apr 21, 2019 8:58 pm
door SurfEasy
Geweldig gedaan @Candyman,
Wat een onderneming.

Re: Candyvan

Geplaatst: Do Mei 02, 2019 4:21 pm
door Candyman
Dat rotding weigert om te schakelen.
Motor loopt prima en ik heb alles aangesloten zoals het hoort.
Maar hij staat in z'n 1 en schakelt niet op.
Ik heb 3 knopjes op het dashboard gemaakt zodat ik met de hand kan schakelen.
Maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling van een automaat :P


IMG_20190423_151545.jpg

Re: Candyvan

Geplaatst: Di Mei 28, 2019 11:03 am
door Candyman
Een asbak heb ik niet nodig dus ik heb ik eruit gezaagd en ik heb een schakelpaneel op die plek gemaakt.
IMG_20190528_130126.jpg

Re: Candyvan

Geplaatst: Wo Mei 29, 2019 8:49 pm
door SurfEasy
Goed bezig, zelf zou ik de kroonsteenstrippen er tussen weg halen, het is volgens mij storing gevoelig, maar je kan wel mooi met testpinnen het zaakje makkelijk door meten.
Als je over een slechte weg rijd, kunnen de kroonstrippen trillen met het gevolg dat de draadjes kapot kunnen gaan vooral waar ze vast geschroefd zijn ook oxidatie kan de bedrading aantasten.

Ik zou de bedrading stuk voor stuk aan elkaar solderen met zilversoldeer en afwerken met "vulkaniserend tap" dan moet het wel heel gek gaan wil je daar nog storing in krijgen.

Vulkaniserende tape
Ontvette van handen is een goede basis, tape uitrekken voor het gebruik.
Dan knip ik een stuk van de rol in deze vorm, en rek het vervolgens tijden het wikkelen stevig uit om de tape te activeren, en wikkel het stevig om de verbinding heen, daar na rol ik nog stevig tussen duim in wijsvinger om de vulkanisatie nog even extra te bevorderen.
Ruitvorm2.jpg

Re: Candyvan

Geplaatst: Do Mei 30, 2019 10:00 am
door SurfEasy
Candyman schreef:Dat rotding weigert om te schakelen.
Motor loopt prima en ik heb alles aangesloten zoals het hoort.
Maar hij staat in z'n 1 en schakelt niet op.
Ik heb 3 knopjes op het dashboard gemaakt zodat ik met de hand kan schakelen.
Maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling van een automaat :P
[/attachment]

Ik zou het mooi zo laten, een dief die de wagen wil stelen denkt ook
Candyman schreef:Dat rotding weigert om te schakelen.
[/attachment]

En laat hoogstwaarschijnlijk jou wagen staan, het moest gewoon zo wezen.
Mocht je de camper eens willen verkopen dan kan je de koper op het vernuft wijzen LOL.

Re: Candyvan

Geplaatst: Do Mei 30, 2019 5:29 pm
door Candyman
Kroonstenen zijn al weg, dat was tijdelijk.

Re: Candyvan

Geplaatst: Wo Aug 21, 2019 2:59 pm
door SurfEasy
Beste Candyman,
Hoe ver ben je met de camper?

Mvg,
SurfEasy.

Re: Candyvan

Geplaatst: Wo Aug 21, 2019 9:05 pm
door wodan
Ik heb de camper zien rijden, dus DAT kan het ding :)

Re: Candyvan

Geplaatst: Di Aug 27, 2019 8:50 pm
door Candyman
SurfEasy schreef:Beste Candyman,
Hoe ver ben je met de camper?

Mvg,
SurfEasy.


Ik heb er de laatste tijd weinig aan gedaan SurfEasy.
Behalve rijden en kamperen.

Re: Candyvan

Geplaatst: Di Aug 27, 2019 9:59 pm
door SurfEasy
Daar is een camper ook voor, en het perfectioneren krijgen we later wel te zien.

Re: Candyvan

Geplaatst: Ma Okt 07, 2019 7:08 am
door Candyman
Ik ga stoppen met deze wagen, ik heb hem al een aantal jaar en in die jaren ben ik toch wat anders gaan denken.
De komende jaren blijf ik er nog wel mee rijden maar ik ga op zoek naar een betere BOV.
Deze rijd op LPG en dat is niet echt geschikt als SHTF.
De volgende gaat dus op diesel rijden en dan met een bouwjaar voor 1994.
Waarschijnlijk een Chevy G30 of een Ford E-350

Re: Candyvan

Geplaatst: Ma Okt 07, 2019 5:39 pm
door wodan
Beter de chevy, pak zuiniger en goedkoper / makkelijker voor stukken. Al is de 7.3L V8 Diesel van Ford wel met ene lijn pomp,
wat betrouwbaarder is dan de rotatieve pomp van de 6.2/6.5 van Chevy. Het grootste probleem met zulke bakken is gebrekkig
onderhoud door de jaren heen en roest.

Re: Candyvan

Geplaatst: Ma Okt 07, 2019 8:11 pm
door Candyman
Is de Chevy 6.5 met of zonder elektronica?

Re: Candyvan

Geplaatst: Ma Okt 07, 2019 10:16 pm
door wodan
6.5 bestaat zonder en met PMD, zonder en met turbo en aftermarket zelfs intercooler.
Die met PMD heeft vaak last van warmte, dus relocation kit is aanbevolen + groot koellichaam.

Beetje googlelen en inlezen is de boodschap.

Re: Candyvan

Geplaatst: Di Okt 08, 2019 11:04 am
door Candyman
1994-ford-e350-quigley-4x4-73-idi-diesel-1.jpg


Zo'n ding is ideaal, ouwe diesel en 4x4.
Jammer dat ze zelfs in de VS $20.000 kosten

Re: Candyvan

Geplaatst: Di Okt 08, 2019 6:20 pm
door wodan
ai... dat is prijzig.

Re: Candyvan

Geplaatst: Wo Apr 15, 2020 5:29 pm
door Candyman
motor en versnellingsbak verkocht, nou de rest van de body nog en dan ga ik op zoek naar een ouwe diesel.

motor.jpg

Re: Candyvan

Geplaatst: Wo Apr 15, 2020 8:18 pm
door wodan
En dan op plantaardige olie rijden ook?

Re: Candyvan

Geplaatst: Do Apr 16, 2020 5:03 am
door Candyman
Ja ik ga daar wel mee experimenteren.

Re: Candyvan

Geplaatst: Do Apr 16, 2020 6:11 pm
door wodan
Candyman schreef:Ja ik ga daar wel mee experimenteren.

PPO.NU is daarvoor HET forum.