Welke betaal methode alternatief voor banken

Sparen voor later, investeren, edelmetalen, opslag van waarde, soorten valuta, munten, wereldeconomie enz
Post Reply
bahco
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2021 6:37 pm

Welke betaal methode alternatief voor banken

Post by bahco »

Menigeen hier is goed op de hoogte hoe zeer de banken de spil in het web zijn mbt het geld systeem.
Vele betalingen moeten via dat systeem, maar wat als je spullen verkoopt en je het geld/bedrag dan wilt ontvangen zijn er dan ook mogelijkheden wat buiten het banksysteem omgaat DAT is de vraag.
Dus van prive mens naar prive mens die n dienst of goederen heeft geleverd/verkocht en dan het bedrag wilt ontvangen buiten die banken om.

Ja, cryptos is een, maar dat is niet bepaald makkelijk om te doen als je geen cryptos hebt dus dat valt al af.

Graag jullie advies.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Welke betaal methode alternatief voor banken

Post by SurfEasy »

Wij verkopen regelmatig iets via markplaats maar sturen nooit iets op en dat er een betaling zou worden gedaan via de bank.
Altijd verkoop aan huis en dan met gewoon geld betalen.
Ook bestellen we zeer zelden iets via het internet, ik denk nog geen tien keer, ja we zijn extreem voorzichtig wat dat betreft.

Off Topic,
Laten ook geen mensen meer toe om aan huis te kopen, nare ervaringen die op de naam Linda afkwamen, wat een bij naam was, en geen belangstelling hadden voor het product, een grote Arabier schrok toen hij mij zag in plaats van de knappe Linda..
Ik moet nog uitvinden hoe ik het dan ga doen.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
bahco
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2021 6:37 pm

Re: Welke betaal methode alternatief voor banken

Post by bahco »

Ok dat is n punt van aandacht echter dan is de kans dat je wat verkoopt ook n stuk kleiner en ja er lopen heel vreemde types tussen, maar je leert wel onderscheid te maken en te lezen wat iemand nu werkelijk deelt zeg maar tussen de woorden lezen.

Waar het echter mij om ging is hoe je betalingen buiten de reguliere banken kan doen/ontvangen.
Dit omdat menigeen wel weet wat banken zijn en deel zijn van het controle netwerk dus dan ga je kijken wat voor oplossingen er zijn.
Dat kan je nog steeds deel uitmaken van het reguliere geld systeem je wilt gewoon niet dat het via de banken loopt als middleman.
User avatar
Candyman
Posts: 387
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Welke betaal methode alternatief voor banken

Post by Candyman »

Zover ik weet is de enige manier contant.
Dat is een wettig betaalmiddel buiten de banken om.
Al wordt het wel steeds lastiger om grote bedragen contant op te nemen en te storten.
Post Reply