Rechtszaak tegen weigering contant geld

Sparen voor later, investeren, edelmetalen, opslag van waarde, soorten valuta, munten, wereldeconomie enz
Post Reply
Lazarus
Posts: 50
Joined: Tue Dec 08, 2015 2:52 pm

Rechtszaak tegen weigering contant geld

Post by Lazarus »

De Arnhemse privacy-activist Michiel Jonker heeft bij de Rechtbank Gelderland beroep ingediend tegen de weigering van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) om handhavend op te treden tegen de weigering van arthouse-bioscoop Focus Filmtheater in Arnhem om contante betaling te accepteren. De bioscoop eist sinds de verhuizing naar een pand dat miljoenen heeft gekost, pinbetaling bij aankoop van filmkaartjes aan de kassa. Daarmee dwingt de bioscoop bezoekers tot het laten verwerken van hun persoonsgegevens.

Michiel Jonker: "Contante betaling waarborgt de privacy van bioscoopbezoekers."

Lees verder:
https://privacyfirst.nl/aandachtsvelden ... scoop.html
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Rechtszaak tegen weigering contant geld

Post by Peerke »

Als ik ergens niet contant kan betalen, dan weiger ik die zaak. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Candyman
Posts: 387
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Rechtszaak tegen weigering contant geld

Post by Candyman »

Jaren geleden een keer getankt en ik ga naar binnen om te betalen en ik betaal ook met 1 en 2 eurocent.
Ja meneer die accepteren wij niet, kunt u niet pinnen?
Ik kon wel pinnen maar daar had ik helemaal geen zin in dus ik ben lekker in discussie gegaan, eurocenten zijn tenslotte een wettig betaalmiddel.
Het heeft even geduurd en er is veel gebeld maar ik heb betaald met de eurocenten :P
Post Reply