Economische instorting VS een stapje dichterbij.

Wat gebeurt er wereldwijd, wat is de invloed op ons en hoe gaan we er me om?
Post Reply
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Economische instorting VS een stapje dichterbij.

Post by Lewieke »

Economische instorting VS een stapje dichterbij.




Ron Paul, een voormalig congreslid geeft zijn visie op het einde van de VS. Voor uw comfort heb ik het interview vertaald.

Met het hardste taalgebruik tot nog toe, beweerde Ron Paul dat het dollar fiatsysteem zal resulteren in meer stadsfaillissementen vergelijkbaar met dat wat we net hebben gezien in Detroit. Dit zal uiteindelijk leiden tot het falen van de federale regering (van de VS) in zijn huidige vorm.

We zullen meer Detroits zien, en uiteindelijk zullen we de Verenigde Staten kunnen vergelijken met Detroit omdat de bevolking het vertrouwen in ons, in de dollar en in onze militaire capaciteiten zal opgeven.

Er is een grens aan wat de markt kan verdragen, maar er is uiteindelijk een eindpunt, en niemand weet wanneer we op dat punt aanbelanden. Ik verwacht dat we er elke dag een beetje dichter bij komen.

Paul vergeleek wat hij ziet in de afgelijdende fiatmunten met de historische robuustheid van goud en suggereerde dat de afbrokkelende dollar plaats zal maken voor een ware explosie van de goudrpijs. Na correcties zie je soms een forse koersontwikkeling.

Zolang we excessief veel uitgeven en uitzonderlijk veel computergeld creëren, zal je goud zien stijgen in waarde. En uiteindelijk, als we niet opletten, kan de prijs tot in het oneindige stijgen omdat de dollar volledig zal instorten.

Beluister het volledige intervieuw op CNBC

http://www.cnbc.com/id/100907995

PS Kon even niet slapen en toen beluisterde ik dit opbeurende interview. Getver





.Image
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

De fed liegt. Met de hulp van België.

Post by Lewieke »

De FED weet niet precies hoe quantitative easing, het ongelimiteerd bijdrukken van geld werkt. De Belgen zijn blij dat ze een handje kunnen helpen. Er werd voor 1/3 van ons BBP Amerikanse overheidsobligaties gekocht die werden GESTALD bij ons. De koper is hoogst waarschijnlijk de FED zelf. Het hele verhaal hieronder :

http://theinternationalforecaster.co...ecaster.com%29
Post Reply