Update, waar is de crisis nu aangeland?

Wat gebeurt er wereldwijd, wat is de invloed op ons en hoe gaan we er me om?
Post Reply
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Update, waar is de crisis nu aangeland?

Post by Jobs »

Hieronder een korte video van Mike Maloney met daarin een grafiekje waarin getoond wordt waar we nu dan zijn qua voortgang van de crisis:

https://www.youtube.com/watch?v=UMOPnBYGj_U

U weet hierna dus wat er zou kunnen volgen.
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Update, waar is de crisis nu aangeland?

Post by FincaInSpanje »

De ECB heeft weer 360 miljard in het vooruitzicht gesteld en ze komen nu dus op 1,5 biljoen euro om de euro maar zo laag mogelijk te houden. De drogredenen over inflatie zijn natuurlijk verzonnen. Ze willen een aankomende crash wederom uitstellen en de euro zo goedkoop mogelijk houden voor de export.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Update, waar is de crisis nu aangeland?

Post by Kans »

Was het drie jaar geleden al redelijk eng, waar staan we nu dan?

(Concrete voorspellingen geloof ik niet in, heb er te veel van gezien en allemaal de plank zien misslaan)

Alle grote economieen gaan maar door met het opbouwen van de risico's en uitstellen van het onvermijdelijke.
Er zijn enkele uitzonderingen: ik denk aan een IJsland dat zijn zaakjes redelijk op orde heeft, al vraag ik me af hoe afhankelijk ze van importen zijn?, er zijn natuurlijk al landen die aan de grond zitten, Brazilie, Griekenland enz., waarvan ik dacht dat ze wel weer snel zouden opkrabbelen maar blijkbaar mag/kan dat pas als de rest ook instort...., maar de rest doet mee met het grote spel van uitstel en maar meer lenen/geld creeeren.

De signalen zijn niet meer te verhullen, olie en grondstoffen staan enorm laag, vervoer van goederen, baltic dry, is aan een ongekende neergang bezig, een Catapiler die de grootste en langste neergang uit zijn geschiedenis meemaakt, koopkracht is al jaren aan het afnemen, huizenmarkt zit op een top, enz, enz.

Het is wachten, wachten op jou en mij, die zeggen ik geloof er niet meer in, ik ga het anders doen.
Zodra dat zo'n 10% van de bevolking doet zal het hele systeem omvallen en is er geen houden meer aan.
En dus is alles er op gemaakt om die groep zo klein mogelijk te houden, de stappen zo moeilijk mogelijk te maken.

Maar het is uitstel van executie, met de opmerking dat hoe langer het rotten zal duren hoe groter de stank zal zijn en hoe langer het opruimen zal duren.

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Post Reply