Daesh

Wat gebeurt er wereldwijd, wat is de invloed op ons en hoe gaan we er me om?
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Daesh

Post by Plaag »

Klinkt alsof het kwaad van erger gaat, geen genade, en een bom erop.
TOLERANCE IS SUICIDE
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Daesh

Post by ghostwhiper »

hele midden oosten is verrot.
vrienden vechten tegen vrienden, vijanden met vijanden, vs tegen rusland en noord korea, turken tegen de koerden. hezbolla is een vriendje van assad en schiet vanuit syrie rakketten richting israel ook een vriend van assad dus het is gewoon chaos.
kijk hier naar de chaos. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_War

naar mijn weten is er nog nooit zo'n complexe oorlog geweest als nu en een foute stap een het is shtf ww3.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Daesh

Post by Plaag »

De vijand van mijn vijand is mijn vriend zoals ze zeggen, kunt er kop noch staart aanplakken.
TOLERANCE IS SUICIDE
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Daesh

Post by Repelsteeltje »

Kunnen we op zijn minst wel ophouden met het zooitje ongeregeld daar daesh te noemen? Het is islamitische staat die als grondlegging de islam heeft. Door het een ander naampje te geven en dan net te doen alsof de islam er niets mee te maken heeft is je kop, als een struisvogel, in het zand steken. Dat politieke correctheid komt mij de neus uit, de gehele media neemt het zelfs over. Bleech!

On-topic: Gewoon verder platbombarderen die lui!
RDNK76
Posts: 37
Joined: Wed Dec 09, 2015 8:03 am

Re: Daesh

Post by RDNK76 »

Een door Koerdische soldaten gevangen genomen strijder van de terreurmilitie “Islamitische Staat” heeft in een interview met het persbureau “Sputnik Türkiye” verteld waar en hoe hij samen met andere nieuwelingen werd opgeleid.
https://ejbron.wordpress.com/2015/12/25 ... -opgeleid/


En dat heeft hier straks vrij spel om zonder visum NL/Europa in en uit te reizen......
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Daesh

Post by Lewieke »

Repelsteeltje wrote:Kunnen we op zijn minst wel ophouden met het zooitje ongeregeld daar daesh te noemen? Het is islamitische staat die als grondlegging de islam heeft. Door het een ander naampje te geven en dan net te doen alsof de islam er niets mee te maken heeft is je kop, als een struisvogel, in het zand steken. Dat politieke correctheid komt mij de neus uit, de gehele media neemt het zelfs over. Bleech!

On-topic: Gewoon verder platbombarderen die lui!
Het is geen 'staat' door ze islamitische staat te noemen doe je ze te veel eer aan. Daesh is in het arabisch ook nog eens een scheldwoord.

L.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Daesh

Post by ghostwhiper »

stelletje achterlijke terroristen klinkt beter als ik eerlijk ben.
verschillen is, isis, isil daesh uitgelegd.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Daesh

Post by Repelsteeltje »

Lewieke wrote:Het is geen 'staat' door ze islamitische staat te noemen doe je ze te veel eer aan. Daesh is in het arabisch ook nog eens een scheldwoord.

L.
Je maakt hierin de fout te veronderstellen dat een zelfuitgeroepen staat geen staat is. Deze zelfuitgeroepen staat is niet internationaal erkent, maar dat doet niet af aan het feit dat het door de oprichters nog steeds gezien en beheert word als een staat. Een imbiciele staat weliswaar maar toch.

Afgezonderd van al dan niet een staat moet het woordje islamietje er gewoon in blijven. Dat laat overduidelijk zien dat de oprichting, bestuur en uitvoering van deze al dan niet staat geënt is op islammietjes waardes. Dit valt gewoon niet te ontkennen en het vervangen door het woord daesh is in mijn ogen dus niets meer dan het niet willen erkennen waar de oorzaak van deze ellende dus echt ligt.

Vergelijk het met een Vlaming. IS staat tot de islam zoals een Vlaming tot Belg staat. IS is net zo onlosmakelijk verbonden met de islam als een Vlaming verbonden is met België. Ergo, IS is islamietje en een Vlaming is een Belg.
janc
Posts: 293
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:42 pm

Re: Daesh

Post by janc »

Blijkbaar zal China grondtroepen gaan inzetten tegen IS , waarom lezen we hierover niets in de krant ?
http://www.wanttoknow.nl/nieuws/5-000-c ... egen-isis/
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Daesh

Post by Lewieke »

Nog wat bedreigingen. Er wordt mee gedreigd ons te vermoorden in onze eigen huizen. Nou welkom dan maar zou ik zeggen en niet schrikken als we ons verweren.

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslage ... rijs.dhtml
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Daesh

Post by ghostwhiper »

ik heb het vermoeden dat IS behoorlijk aan het verzwakken is.
laatste paar weken waren er al diverse kleine successen in de strijd in Syrië en Irak al bleef dat een beetje uit de media maar nu is Palmyra ingenomen zonder het grote verzet wat voorheen het geval was.
hoe zien jullie dat?
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: Daesh

Post by vleermuis »

ik zie het zomber in en ik zal hier moeten blijven aangezien we hier gebonden zijn en geen harde cash hebben en geen connecties om te vluchten, erger nog ik ben aangewezen op middeleeuwse bescherming tegen tot de tanden bewapende "vluchtelingen" met AK,s.....
maar what the fuck er ook gebeurd ik zal me gezin beschermen tot de laatste snik ......
tot die tijd maar zoeken naar iemand die me kan helpen om een en ander te regelen ....
ik zou niet weten waar naar toe te gaan scandinavie zit ook vol met die ratten .....
Noordpool ? :)
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Daesh

Post by ghostwhiper »

ik doelde niet zo zeer op de terroristische situatie binnen europa maar meer op de situatie in het kalifaat wat aan het krimpen is in een steeds sneller tempo.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: Daesh

Post by vleermuis »

in land a is het aan het krimpen en in land b krijgt het meer en meer voet aan de grond ,
het lijkt wel een virus dat Daesh

http://www.uitpers.be/index.php/midden- ... ongen-waar

er schijn jacht gemaakt te worden op een zeer effectieve sniper die hoge i.s leiders aan het uitschakelen is .
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Daesh

Post by ghostwhiper »

ah wij nederlanders spekken de jihad tegenwoordig ook al....
Handel in Hollandse kaas en kip spekt jihad
Een netwerk van Deense en Spaanse jihadisten heeft onder meer met de koop en verkoop van Goudse kaas en Hollandse kipfilet honderdduizenden euro's voor de internationale jihad verdiend.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Post Reply