Betaal niet meer (voor je energie)

Zaken en gebeurtenissen die specifiek gelden voor Nederland.
Post Reply
kwakster
Posts: 97
Joined: Sat Sep 22, 2018 3:08 pm
Been thanked: 16 times

Betaal niet meer (voor je energie)

Post by kwakster »

Het zat er natuurlijk aan te komen.
Eerder al in sommige andere landen, en nu ook in Nederland.

https://betaalnietmeer.nl/
Echte vrijheid wordt altijd genomen, nooit gegeven.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Betaal niet meer (voor je energie)

Post by Peerke »

Ik heb een vast laag maandtarief voor electra en gas van maar 20 euro per maand tot en met volgend jaar juni. Daar ga ik het niet voor opzeggen en in de kou zitten en alternatieve dingen bedenken.

Bloempotkachels lijken leuk maar zijn nauwelijks efficient. Pasgeleden waren er 2 dode vrouwen doordat ze de BBQ als verwarming gebruikt hadden met een overdosis CO als gevolg. Zibro/Qlima is leuk, maar je blijft met brandstof zeulen, evenals dat er bij verbranding water en CO2 vrijkomen waardoor je moet ventileren.

Als ik echt geen alternatief meer heb, zal ik het eens overwegen.

Hier is het goed geisoleerd, zit ik mooi ingebouwd en gunstig gelegen op het westen. De balkondeur staat open want het is 23 graden binnen en heb deze herfst nog nooit iets van verwarming aangehad.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Betaal niet meer (voor je energie)

Post by Peerke »

Ten tijde van schrijven, heden zaterdag 22 oktober 2022 21.20 uur, is het nog 22,7 graden in de woonkamer. Uiteraard zijn de rolluiken omlaag, maar staat het slaapkamerraam al de hele dag open om te ventileren en om af te koelen. Een koude slaapkamer slaapt goed onder een warm dekbed.

Als ik zo eens rondfiets valt het me op, hoe weinig ramen er open staan om te luchten. Het moet er stinken, of zwart zien van de schimmels door al het vocht.

Tegen schimmel in de badkamer (plafond) kreeg ik een tip. Verdun wat bleek met water, spray het erop, borstel het uit en spoel na met water. Ik ben 90% kwijt.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply