Wat zijn de gevolgen van het Poetin beleid.

Zaken en gebeurtenissen die specifiek gelden voor Nederland.
Post Reply
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Wat zijn de gevolgen van het Poetin beleid.

Post by SurfEasy »

Volgens Rob de Wijk is het niet goed dat dergelijke bedrijven verdwijnen uit Nederland, en hij vindt eigenlijk dat de overheid Aldel te hulp zou moeten schieten. Hij schrijft op Twitter: “Poetin zal wel blij zijn nu de energie intensieve industrie het loodje gaat leggen. Waarom springt de overheid niet bij? Faillissement dreigt voor Delfzijlse aluminiumfabriek Aldel”
https://www.gic.nl/nieuws/faillissement ... rce=Mailer
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Candyman
Posts: 387
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Wat zijn de gevolgen van het Poetin beleid.

Post by Candyman »

Ze gebruiken de oorlog om de energietransitie door te drukken.
En ook onder druk vanuit de USA natuurlijk, die wilt niet dat wij gaan samenwerken met Rusland want dan worden we een enorm machtig economisch blok en dat gaat ten koste van de dollar.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Wat zijn de gevolgen van het Poetin beleid.

Post by Peerke »

Mijn antwoord is: Europa zal een tekort aan gas, brandstoffen en grondstoffen gaan ervaren die zijn weerga niet kent. Rusland bombardeert Oekraine terug tot in de middeleeuwen met een eindeloze stroom vluchtelingen die deze kant opkomen. Wij gaan daarvoor betalen, naast de sancties die ons het hardste treffen. Ondertussen ligt Rusland centraal gelegen, heeft een overvloed aan grondstoffen en kan zichzelf voorzien in niet-genetisch gemodificeerde groenten en fruit. Tel daarnaast op hoeveel kunstmest Rusland heeft, en wij ontberen. Door het gebrek daarvan, en gas, zullen de broeikassen steeds minder kunnen leveren. Voedselarmoede is door de stijgende prijzen steeds vaker regel dan uitzondering, al mag ik in mijn geval niet klagen. Nog afgezien van het feit dat de New Madrid breuklijn steeds meer stress vertoont, wat zal resulteren in een aardbeving en een tsunami die zowel USA als ook Europa zal treffen. Natuurlijk zal dit ook de schuld van Putin zijn.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply