Zaterdag 21 november: weer ‘Handje contantje’..!

Zaken en gebeurtenissen die specifiek gelden voor Nederland.
Post Reply
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Zaterdag 21 november: weer ‘Handje contantje’..!

Post by Rodin »

Zaterdag 21 november: weer ‘Handje contantje’..!

Image

Doe mee met deze en de andere pinloze zaterdagen
‘Handje contantje’: is dat over een tijdje een begrip dat we kennen van ‘vroeger’? Ben je je er überhaupt van bewust dat contant geld dreigt te verdwijnen? Wat zou het in het dagelijks leven voor consequenties hebben als je geen contant geld meer op zak hebt? Overal in de media zie je ‘deskundigen’ en politici over een cashloze samenleving filosoferen, ideetjes opwerpen hierover, vertellen waarom dat goed en logisch voor ons is, en steeds weer kleine stapjes in die richting doorvoeren. Waarom zou de overheid dit willen?

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/zaterda ... contantje/
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Zaterdag 21 november: weer ‘Handje contantje’..!

Post by Peerke »

Ultieme controle van de schaapjes.

Alle vaste lasten gaan per incasso. Kan ik ze niet vergeten ook. Maar zelf betaal ik zoveel mogelijk contant. En haal tzt een x-bedrag van mijn rekening.
Heerlijk om een goed gevulde 'portemonnee' te hebben.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Zaterdag 21 november: weer ‘Handje contantje’..!

Post by Peerke »

In 2015 hebben Nederlandse consumenten voor het eerst meer aankopen betaald met de pinpas dan met contant geld.

De helft van de aankopen bij winkels, benzinestations, horeca en andere gelegenheden werden met de pinpas afgerekend, aldus De Nederlandsche Bank (DNB) en Betaalvereniging Nederland dinsdag.

49,5 procent van de aankopen werd met contant geld betaald en nog eens 0,5 procent met creditcard.

Van 2014 op 2015 nam het aantal pinbetalingen toe met 2,91 miljard naar 3,23 miljard. Hiermee zijn er 40 miljoen meer betalingen met pinpas dan met contant geld gedaan.

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=28
Lies live on, and the truth is the victim.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Zaterdag 21 november: weer ‘Handje contantje’..!

Post by Repelsteeltje »

In het artikel staat dat er plaatsen zijn waar je niet eens contant kan betalen. Gelukkig ken ik nog plaatsen waar pinnen niet eens mogelijk is zoals de lokale nasi-boer. Een zaak die geen contant aanneemt kan in ieder geval niet rekenen op mijn klandizie!
Post Reply