blauwe envelop

Zaken en gebeurtenissen die specifiek gelden voor Nederland.
Post Reply
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

blauwe envelop

Post by ghostwhiper »

de meeste mensen hebben al een brief van de belastingdienst gehad dat de belastingdienst niet langer de blauwe envelop wil sturen maar eist dat je alles via de online berichtenbox moet regelen.
ik heb hier tegen bezwaar aangetekend omdat ik papier eis als digibeet en bij deze wil ik de bezwaarbrief hier ook posten.
de belastingdienst heeft 6 weken de tijd om een reactie te geven, indien ze het voor een bezwaren commissie willen uitvechten (kan telefonisch) is de termijn 12 weken.
houden ze zich niet aan deze termijn stuur dan een formulier ingebrekestelling klik hier voor het formulier Meer info hier


[Naam]
[Adres]
[Adres]
[Burger slaven nummer]

xx-xx-2015

Belastingdienst/Centrale administratie
Postbus 2572
6401 DB Heerlen

Betreft: Bezwaar digitalisering post


Hierbij dien ik bezwaar in tegen het afschaffen van schriftelijke post en invoeren van de online berichtenbox
Door het invoeren van de online berichtenbox ben ik genoodzaakt kosten te maken ten behoeve van een internet aansluiting en het uit laten printen van de ontvangen documenten en word hierdoor financieel benadeeld zonder enige vorm van tegemoetkoming. (Artikel 4:126 sub 1 AWB)
Tevens kan redelijkerwijs niet van mij verwacht worden regelmatig deze online berichtenbox te controleren op stukken wat als consequentie heeft dat eventuele belangrijke stukken mij mogelijk niet tijdig bereiken.
Indien stukken mij niet tijdig bereiken kunt u mij niet verantwoordelijk houden voor eventueel verlopen van betalingstermijnen e.d.

Hierbij wil ik u vriendelijk doch dringend verzoeken geen digitale maar schriftelijke post verzenden.


Getekend,

[handtekening]
[Voorletters, achternaam]
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: blauwe envelop

Post by Plaag »

Binnenkort is er ook geen fysiek geld niet meer, een chip in de arm en mag je beginnen bleiren als een schaap.
TOLERANCE IS SUICIDE
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: blauwe envelop

Post by ghostwhiper »

daarom ook bezwaar aantekenen tegen het besluit @plaag.
ze hoeven mijn ip niet te registreren en ik weiger een digid aan te maken.

fiscus blijft brieven sturen indien gewenst meld de telegraaf.
Wie geen computer of internet heeft, digibeet is en geen vrienden of familie heeft om te helpen, kan toch nog een papieren brief in een echte blauwe envelop van de Belastingdienst krijgen. Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën komt daarmee tegemoet aan grote zorgen van ouderenbonden over zijn plannen om alle communicatie met de fiscus te digitaliseren.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: blauwe envelop

Post by Plaag »

ghostwhiper wrote:daarom ook bezwaar aantekenen tegen het besluit @plaag.
ze hoeven mijn ip niet te registreren en ik weiger een digid aan te maken.

fiscus blijft brieven sturen indien gewenst meld de telegraaf.

Zo een digid had ik al, teringzooi.
TOLERANCE IS SUICIDE
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: blauwe envelop

Post by ghostwhiper »

Inmiddels al een reactie ontvangen.
Ik krijg gewoon een blauwe envelop omdat ik voldoende argumenten had gegeven om geen digitale inbox aan te maken.
De belastingdienst was het eens dat niet iedereen de mogelijkheid had om een computer te gebruiken en tevens zijn ze het met mij eens dat er niet redelijkerwijs verwacht kan worden dat ik regelmatig inlog om te kijken of er openstaande rekeningen zijn.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Post Reply