Legaliseren die joint

Zaken en gebeurtenissen die specifiek gelden voor Nederland.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

@peerke kwam met deze link aanzetten.
Mega wietplantage in Chili

Door het huidige beleid in Nederland loopt de staat enkele miljarden euro's mis aan inkomsten belasting, werkgelegenheid en daarnaast kost het miljarden voor de opsporing van wietplantages, afgetapte electiciteit en schade.
Daarnaast is er een behoorlijke netwerk van diverse drugs bendes die rivaliseren met alle gevolgen van dien
Gek genoeg mag de illegaal geteelde wiet aan de achterdeur van de koffieshops met wit geld betaald worden waardoor het weer zwart word en aan de voordeur is er inkomsten belasting, accijns en btw over betaald.
Hoe hypocriet en dom kun je als overheid zijn door het huidige gedoogdbeleid in te stellen, alsof de wiet in de shops magisch verschijnt.

dan hebben we de thuisteelt, je mag 5 plantjes voor eigen gebruik telen maar let op, je mag niet onder kunstlicht telen maar wel buiten.
Heb je mooi een plantje in de zon staan met een paar mooie toppen zit je over de 30 gram heen dus heb je een verboden handelshoeveelheid wiet?!?!

Het word tijd dat er eens wat deskundige personen in het kabinet komen die eens logisch gaan nadenken over de voordelen en nadelen het legaliseren van wiet.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Legaliseren die joint

Post by Kans »

Niet alleen de joint legaliseren, maarmeteen even terug in de tijd.
De hennepplant is een hoogwaardige grondstof die voor extreem veel doeleindes te gebruiken s.
Een van de vele toepassingen is als stof om kleding van te maken, de hennepplant levert een grondstof die veruit superieur is aan bv katoen.

De hennepplant is bewust verwijderd omdat het een te goedkope te goede grondstof was die iedereen kon verbouwen en dus te weinig aan verdient kon worden.
De THC is slechts een van de te grbuiken opbrengsten al is het wel een van de plezantste.

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Legaliseren die joint

Post by EVA »

het is allemaal zó logisch ghost....maar sinds wanneer is de overheid logisch?

ik ben er al zeker 20 jaar van overtuigd dat het legaal moet...maar er is geen donder veranderd.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

Kans wrote:De THC is slechts een van de te grbuiken opbrengsten al is het wel een van de plezantste.
Als bio mediwiet gebruiker gaat het mij vooral om een hoog CBD gehalte en zal dit jaar een ras kiezen met minder thc maar meer cbd.
CBD werkt ontstekingsremmend en nog goed ook, is zeer duidelijk in mijn bloed te zien :)
EVA wrote:maar sinds wanneer is de overheid logisch?
De overheid is in deze gewoon stekeblind al word het langzaam aan wel beter.
Doede de jong is een van de pioniers die hard vechten en langzaam aan beginnen rechters het te snappen.
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/geen- ... ger-beroep
http://www.rollingstoned.nl/19-10-15-de ... e-de-jong/
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Legaliseren die joint

Post by Repelsteeltje »

Laat het commentaar maar komen en de discussie beginnen.

Het is waar dat legalisering van marihuana meer controle mogelijk maakt en het de staat veel geld zou opleveren. Echter zou men dit ook kunnen beweren door cocaïne, heroïne en al het andere ongein te legaliseren. Uiteraard is dit niet de bedoeling en zal de ellende met deze middelen alleen maar vergroten en is het financiële aspect of de vereenvoudigde controle in mijn optiek een drogreden.

Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat marihuana medicinale werking heeft. Echter zijn er voor elk pro-onderzoek evenveel con-onderzoeken. Daar ik (ja, dit is mijn mening) overwegend de con-onderzoeken beter onderbouwt vind durf ik hiermee te beweren dat marihuana nauwelijks medicinale werking heeft. Dit word overigens ook gedeeltelijk veroorzaakt doordat de pro-onderzoeken vaak gedaan zijn door totaal irrelevante personen en/of zelfuitgeroepen experts. De medicinale werking waar de voorstanders zich op baseren zijn in mijn optiek dus overwegend niet aanwezig of psychologisch (placebo-effect) van aard.

Zonder een al te lang schrijven te maken ben ik zodoende een tegenstander van het gedoogbeleid en ben ik voor illegalisering om zodoende handhaving te vereenvoudigen. Let wel, ik ben een groot voorstander van meer en gedegen onderzoek. Tevens vind ik dat de personen die hier, al dan niet vanuit het placebo-effect, baat bij ondervinden gerust (zij het met een soort verlofbewijs) marihuana bij een apotheek kunnen ophalen of een kleine hoeveelheid plantjes zelf zouden mogen opkweken. Dit uiteraard wel met in het achterhoofd dat er geen overlast veroorzaakt mee mag worden (dus geen gebruik in de openbare ruimte, locaties waar kinderen zijn etc.) en dat het uitsluitend voor eigen gebruik is.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat mocht er een daadwerkelijke SHTF voorvallen waarbij ook de medische keten uitvalt ik wel zal pogen wat zaden te bemachtigen. Niet omdat ik er de medische noodzaak in zie, maar omdat er misschien anderen zijn binnen de community die er wel baat bij hebben, al dan niet door het placebo-effect.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Legaliseren die joint

Post by FincaInSpanje »

Van mij mogen ze alle drugs legaliseren. Opvoeding en voor jezelf bepalen of je wel of geen drugs gaat gebruiken. Drugs zijn niet erger dan alcohol, tabak en wat de medicijnenmaffia ons voorschotelt om maar zo lang en veel mogelijk te blijven gebruiken.

My2Cents :oops:
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

Repelsteeltje wrote: De medicinale werking waar de voorstanders zich op baseren zijn in mijn optiek dus overwegend niet aanwezig of psychologisch (placebo-effect) van aard.
het is bij mij niet het placebo effect maar zeer duidelijk te zien dat de ontstekingswaardes die vele malen lager zijn in het bloed dan bij het gebruik van NSAID's of DMARD's
Met NSIAD's of DMARD's word bijvoorbeeld de bloedbezinking niet lager dan 28, bij alleen medicinaal gebruik van wiet zit die waarde onder de 10 ;)
hoe verklaar je dat?

wat coke en andere harddrugs betreft ben ik wel voor een verbod.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Legaliseren die joint

Post by Plaag »

Voor medicinaal gebruik en voor kledij zou ik voor stemmen.
TOLERANCE IS SUICIDE
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Legaliseren die joint

Post by Repelsteeltje »

ghostwhiper wrote:het is bij mij niet het placebo effect maar zeer duidelijk te zien dat de ontstekingswaardes die vele malen lager zijn in het bloed dan bij het gebruik van NSAID's of DMARD's
Met NSIAD's of DMARD's word bijvoorbeeld de bloedbezinking niet lager dan 28, bij alleen medicinaal gebruik van wiet zit die waarde onder de 10 ;)
hoe verklaar je dat?

wat coke en andere harddrugs betreft ben ik wel voor een verbod.
Ik zeg toch ook: Medicinale werkingen zijn overwegend niet aanwezig. Er zijn mensen die er baat bij hebben, maar echt duidelijk aantoonbaar werkzaam bij specifieke aandoeningen zijn er niet.

Er zijn bv mensen met MS die een aantoonbaar baat hebben bij het gebruik van Marihuana. Maar er is over de gehele groep MS-patiënten geen duidelijk aantoonbaar effect van het gebruik van marihuana aanwezig of slechts dermate minimaal dat het te verwaarlozen is. Omdat het hier dus meer om de uitzonderingen gaan die de regel bevestigen verklaarde ik ook duidelijk dat ik vind dat voor de mensen die er baat bij hebben (al dan niet dmv placebo-effect) medicinale marihuana beschikbaar behoort te zijn via de apotheek of een vergunning om zelfstandig te mogen kweken.

In alle gevallen moet er meer onderzoek worden gedaan naar de potentiele medicinale werking van marihuana.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

waarom nog meer onderzoek @repelsteeltje?
er is ruim voldoende erkend onderzoek geweest waarbij mensen met bijvoorbeeld ontstekingsreuma, adhd, diabetes en veel meer baat bij een of meerdere actieve stoffen hebben.
zodra de big pharma gaat onderzoeken dan is het ineens niet aantoonbaar dat het effect heeft maar als er onafhankelijke onderzoekers een onderzoek doen dan is het vrij duidelijk dat het wel degelijk positieve effecten heeft.
Heeft alleen maar met winst op chemische zooi te maken waarom big pharma zegt dat het niet bewezen is.
er is meer alternatief spul op de markt waarbij het wetenschappelijk niet is aangetoond dat het uberhaupt werkt onder de merknaam VSM en A. vogel

daarnaast vind ik dat recreatief gebruik gewoon legaal moet zijn vanaf 18 jaar net zoals het gevaarlijker en meer verslavender alcohol.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: Legaliseren die joint

Post by Bobo »

Kans wrote:Niet alleen de joint legaliseren, maarmeteen even terug in de tijd.
De hennepplant is een hoogwaardige grondstof die voor extreem veel doeleindes te gebruiken s.
Een van de vele toepassingen is als stof om kleding van te maken, de hennepplant levert een grondstof die veruit superieur is aan bv katoen.

De hennepplant is bewust verwijderd omdat het een te goedkope te goede grondstof was die iedereen kon verbouwen en dus te weinig aan verdient kon worden.
De THC is slechts een van de te grbuiken opbrengsten al is het wel een van de plezantste.

Prep ze,
K a n s
Er zijn hennepplanten zonder THC. Deze zijn dan ook geheel legaal te verbouwen en te gebruiken voor productie. Kan me een veld van een universiteit herinneren dat geheel geplunderd en geruimd werd waarna het geheel legaal bleek omdat het thc loze hennep was.

De hele discussie wil ik me verder niet teveel in mengen, maar de overheid moet stoppen met gedogen iig. Ken iemand met een hele mooie plant in de tuin, staat de politie ineens de plant om te zagen. Was te groot. Nu zit de dame in kwestie regelmatig in de clinch met de politie dus is het weer over en weer pesten. Maar er is geen duidelijkheid.

Via de achterdeur kopen en via de voordeur verkopen is te bizar voor woorden.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

Bobo wrote:staat de politie ineens de plant om te zagen. Was te groot
je mag 5 of 6 planten "hebben" maar als er meer dan de 30 gram (droog) gewicht aan zit is het de verboden handelshoeveelheid :?
een plant geeft al zo een 100 gram droog dus het is zo krom geregeld.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Legaliseren die joint

Post by Repelsteeltje »

ghostwhiper wrote:waarom nog meer onderzoek @repelsteeltje?
er is ruim voldoende erkend onderzoek geweest waarbij mensen met bijvoorbeeld ontstekingsreuma, adhd, diabetes en veel meer baat bij een of meerdere actieve stoffen hebben.
Er is géén aangetoond effect bij ontstekingsreuma hoewel sommigen er baat bij hebben (uitzondering die de regel bevestigd). Er is geen effect bij ADHD behalve een aantoonbaar averechts effect.Het "ik word er rustig van" excuus is bullshit, sterker nog, ze worden er drukker en agressiever van maar door de tegenstellende werking nemen ze het zelf anders waar. Beetje hetzelfde effect als iemand die alcohol op heeft en zegt alles nog prima waar te nemen. Voor zijn eigen gevoel klopt dit, maar iedereen merkt op dat er een aantoonbaar ander gedrag plaats vind. En er is ook totaal geen werking bij diabetes.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Legaliseren die joint

Post by Plaag »

Ik ken een jongen met heel erge HDHD, die had mij verteld dat als die cocaïne gebruikt dat die zo rustig als wat is.
Terwijl als die marhiuana gebruikt gewoon rondstuiterd...
TOLERANCE IS SUICIDE
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Legaliseren die joint

Post by Repelsteeltje »

Plaag wrote:Ik ken een jongen met heel erge HDHD, die had mij verteld dat als die cocaïne gebruikt dat die zo rustig als wat is.
Terwijl als die marhiuana gebruikt gewoon rondstuiterd...
De medicatie voor ADHD is ook een vorm van speed. Vuur met vuur bestrijden noemen ze dat.
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Legaliseren die joint

Post by Plaag »

TOLERANCE IS SUICIDE
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Legaliseren die joint

Post by Repelsteeltje »

Plaag wrote:ADHD was toch een vezonnen ziekte?
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/09/psy ... rN9HjbSnIU
Verzonnen niet. Vroeger noemden wij dat gewoon drukke kinderen.

Ik ben van mening dat hoewel ADHD bestaat het niet zo vaak voorkomt als tegenwoordig word aangenomen. Ik gooi het in plaats van ADHD (en vele andere zaken) liever op LOS. En LOS is het meest voorkomende en bewezen syndroom/aandoening of hoe je het ook wilt noemen van deze tijd!
Bobo
Posts: 313
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:49 pm

Re: Legaliseren die joint

Post by Bobo »

azjmMzx_460s.jpg
Kon het niet laten
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
www.greatoakdumpstore.nl
Kogelwerende vesten, (kruis)bogen, messen en meer.

Beter 1 vogel in de pan dan 10 in de lucht.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

Repelsteeltje wrote:Er is géén aangetoond effect bij ontstekingsreuma hoewel sommigen er baat bij hebben (uitzondering die de regel bevestigd).
Dan nodig ik je graag uit bij een lotgenotendag.
van de 10 lotgenoten die ik persoonlijk ken en cbd olie gebruiken of wiet verdampen, roken etc zijn de dosisen met "gewone" medicijnen royaal omlaag gegaan bij alle 10.
dat valt NIET te simuleren doormiddel van een placebo effect.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
thekid
Posts: 2
Joined: Thu Dec 10, 2015 1:40 am

Re: Legaliseren die joint

Post by thekid »

ghostwhiper wrote:Dan nodig ik je graag uit bij een lotgenotendag.
van de 10 lotgenoten die ik persoonlijk ken en cbd olie gebruiken of wiet verdampen, roken etc zijn de dosisen met "gewone" medicijnen royaal omlaag gegaan bij alle 10.
dat valt NIET te simuleren doormiddel van een placebo effect.
Mensen die tegen zijn, krijg je -bijna- niet op andere gedachten. Iedereen (en daar horen jij en ik ook bij) weet dat hij de waarheid over dit onderwerp in pacht heeft.
Ik had een heel mooi verhaal geschreven hier, maar voor ik op [verstuur] klikte, heb ik alles verwijderd, waarom zou ik mensen over willen halen met mijn verhaal.. Heeft toch geen zin.

Ikzelf heb HSP, en last van jicht, voor beide is cannabis een absoluut onmisbare en welkome oplossing gebleken. Van jicht 0,0 last meer gehad sinds ik dagelijks rook. En als ik rook, zijn de voordelen voor mijn HSP dat alles in mijn hoofd wat rustiger wordt. Ik voel mezelf niet geroepen om dat te gaan verdedigen, met artikelen waarin bevestigd word wat ik ervaar. Ikzelf ben trouwens wel een fan THC, en gebruik dus geen cannabis met alleen CBD. Dat is een persoonlijke keuze, omdat het voor mij niet perse om de medicinale voordelen gaat, alswel om het high gevoel.

Maar goed, degene die oa tegen cannabis zijn, zullen zelf hoogstwaarschijnlijk in het weekend wel een biertje pakken, of roken, maar hebben niet in de gaten dat dat vele, veeele malen schadelijker is voor een mens dan cannabis.

Iedereen mag -natuurlijk- zeggen en typen wat hij wil, maar ga niet roepen dat het geen toegevoegde medicinale waarde heeft, dan heb je het blijkbaar niet begrepen.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Legaliseren die joint

Post by Repelsteeltje »

ghostwhiper wrote:Dan nodig ik je graag uit bij een lotgenotendag.
van de 10 lotgenoten die ik persoonlijk ken en cbd olie gebruiken of wiet verdampen, roken etc zijn de dosisen met "gewone" medicijnen royaal omlaag gegaan bij alle 10.
dat valt NIET te simuleren doormiddel van een placebo effect.
Dit is precies de reactie waarom ik in mijn eerste reactie in dit topic al begon met "Laat de discussie beginnen".

Ik heb duidelijk gezegd dat marihuana voor veel mensen een toegevoegde waarde heeft. En dat deze mensen marihuana voorgeschreven moeten kunnen krijgen of de mogelijkheid moeten hebben om dit zelf te kunnen kweken zonder verder justitieel gezeur.

Wat jouw ontgaat, en waar jij direct over in de verdediging schiet, is het feit dat niet iedereen met een bepaald ziektebeeld baat heeft bij het gebruik van marihuana. Dit maakt marihuana per definitie niet geschikt als medicijn voor de desbetreffende ziektebeelden. Wat het wel doet is een gedeelte van de patiënten met dit ziektebeeld helpen in medische zin of via een placebo-effect. Dit is goed en deze mensen moeten dan ook gewoon toegang hebben tot marihuana hiervoor via, zoals gezegd, apotheek of eigen legale kweek.

Overigens neem ik de uitdaging graag aan dat volgens jou 10/10 er baat bij heeft. Heb ik je al eens voorgesteld aan mijn vriendin BlaBla? Die heeft zelfs 2 van deze leuke ziektes.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Legaliseren die joint

Post by Peerke »

Lies live on, and the truth is the victim.
Drent
Posts: 52
Joined: Tue Dec 08, 2015 9:12 pm

Re: Legaliseren die joint

Post by Drent »

Repelsteeltje wrote:Wat jouw ontgaat, en waar jij direct over in de verdediging schiet, is het feit dat niet iedereen met een bepaald ziektebeeld baat heeft bij het gebruik van marihuana. Dit maakt marihuana per definitie niet geschikt als medicijn voor de desbetreffende ziektebeelden. Wat het wel doet is een gedeelte van de patiënten met dit ziektebeeld helpen in medische zin of via een placebo-effect. Dit is goed en deze mensen moeten dan ook gewoon toegang hebben tot marihuana hiervoor via, zoals gezegd, apotheek of eigen legale kweek.
Correct, niet iedereen reageerd hetzelfde op wat voor medicijn of voedingsmiddel dan ook. Hoor zelfs voorbeelden van mensen die blijken te trippen op penicilline. Geslacht is daar een factor in (veelal worden medicijnen niet op vrouwen getest en op kinderen kan amper tot niet), maar ook zoveel andere dingen die niet zomaar meetbaar zijn ook al hebben deze mensen dezelfde aandoening. Er komt meer erkenning voor in de medische wereld, maar het is nog slecht/niet voorspelbaar wie een ongewone of geen reactie heeft op de medicijnen.

Wat verbieden ons opgeleverd heeft is duidelijk : veel ellende, een groep die er heel veel geld aan verdient en door het alles in een ook makkelijk toegang tot gevaarlijkere rommel als heroïne, etc. Ik ben alles bij elkaar absoluut voor legaliseren al is het belangrijk om op te letten wat voor imago er met het gebruik geassocieerd wordt. Stoer wil je bv niet hebben, medisch hulpmiddel wel.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Legaliseren die joint

Post by FincaInSpanje »

Iemand nog interesse in 25 planten voor in de achtertuin? [emoji12]
IMG-20160212-WA0001.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Legaliseren die joint

Post by ghostwhiper »

dat zijn stekjes @fincainspanje en die zijn verboden :?
Nederland ZUCHT....
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Post Reply