Reuma en reumatische Arthritis

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
Post Reply
vheeswijk
Posts: 135
Joined: Tue Oct 20, 2015 8:35 pm

Reuma en reumatische Arthritis

Post by vheeswijk »

Ik ben chemicus en zat vroeger in het geneesmiddelenonderzoek. Sinds ik gepensioneerd ben houd ik mij binnen de prepperswereld bezig met geneesmiddelen die gemakkelijk te preppen of zelf gemakkelijk te maken zijn. En die heel betaalbaar zijn. Dat geeft mij een kick. Het is een hobby. Zie hiervoor ook het oude preppersforum preppers.nl en mijn databases.

In dit forum heb ik al eerder een posting gemaakt over de behandeling van reumatische Arthritis en het gebruik van een Borium (B) suppletie in de vorm van een 'mengsel' van Borax en Glucose. Ik heb daarmee mijzelf genezen van een pijnlijke reumatische Arthritis. Ook anderen mij bekend zijn met dit middel van ernstige reumatische klachten afgekomen. Zie hiervoor mijn eerdere post:
Posting

In de afgelopen 2 jaar heb ik aan deze receptuur gesleuteld en geëxperimenteerd en ik heb nu een receptuur die iedereen zelf kan maken in de keuken en bijna niets kost.

Reuma (een verouderde term) is een verzamelnaam van zo'n 100-tal ziekten van spieren, botten en bindweefsel waarvoor in de wetenschappelijke literatuur verschillende oorzaken worden aangegeven. De belangrijkste oorzaak ontbreekt in deze wetenschappelijke studies:
Een ernstig Borium (B) gebrek veelal verergerd met een Magnesium (Mg) gebrek.
reuma

Er zijn plaatsen op de wereld waar Arthritis nauwelijks voorkomt (bv. Israel) en dit komt omdat de bodem daar relatief veel Borium bevat. Planten hebben ook Borium nodig en dit komt dan in bv. vruchten terecht. Borium wordt dan gebonden aan suikers en deze 'Glycoboraten' belanden tenslotte in ons voedsel.

Glycoboraten worden al gevormd door oplossingen van borax en suikers te mengen. Zo ontstaat Glucoboraat spontaan uit Glucose en Borax. Mijn oude formulering was een Glucoboraat maar had toch nog wat nadelen: Het valt in het lichaam te snel uit elkaar en het vrijgekomen Boorzuur wordt vrij snel uitgescheiden via de urine.

Een Fructoboraat (Google: Fructoborate) gevormd uit Fructose en Borax is véél stabieler en de transport- en distributie-eigenschappen van Borium in het lichaam zijn veel beter. Het Fructoboraat is bovendien volledig identiek met in de natuur voorkomende Fructoboraat.

Materialen:
Weegschaaltje op 0,1 of 0,01 (10 mg) nauwkeurig. Google: sieraden weegschaal
Fructose poeder (bv. Holland & Barrett, voorheen De Tuinen)
Borax poeder
Natriumbicarbonaat ("Baking Soda". Zuiveringszout)

Bereiding van het Fructoboraat:
In een maatglas worden in ca. 300 ml water 18,2 gram Fructose en 4,6 gram Borax met roeren opgelost.
Aan de ontstane Fructoboraat oplossing wordt 2,0 gram Natriumbicarbonaat toegevoegd. Roeren.
Het toevoegen van Natriumbicarbonaat is niet beslist noodzakelijk en dient alleen om de oplossing pH-neutraal te maken.
Het mengsel wordt aangevuld tot een halve liter (0,5 L, 500 ml) in het maatglas of direct aangevuld in een SPA-flesje van een halve liter.
1 ml van deze oplossing (500 ml) bevat dan precies 1 mg Borium.
De Fructoboraat oplossing is goed houdbaar en is goed voor 50 tot 100 doseringen.

Toepassing:
Borium werkt alleen goed als er voldoende Magnesium in het lichaam aanwezig is. Zonder Magnesium werkt Borium dus niet.
Men moet de kuur dus beginnen met een dagelijkse inname van tenminste 400 mg magnesium (Mg) in de vorm van pillen (ref) of poeders (ref).
De beste vorm van Magnesium is Magnesiumcitraat.
Dagelijks neemt u tevens 10 ml (=10 mg B) van de Fructoboraat oplossing, of 2 maal daags 5 ml (=5mg B).
Na ca. 4 tot 10 dagen merkt u al dat de pijnen sterk verminderen of zelfs geheel verdwijnen.
In het geval van reumatische Artritis verdwijnen tevens de stijfheid in gewrichten en zwellingen in de loop van 2 tot 4 maanden.
Al naargelang de klachten kunt u na 4 tot 6 weken de dosis Fructoboraat verlagen tot 5 ml (=5 mg B) per dag.
Er is in deze studie alleen ervaring opgedaan met reumatische Arthritis.
Over andere gewrichtsaandoeningen bestaan nog geen gegevens.

Voor Preppers:
Fructoboraat is bijzonder aantrekkelijk om te preppen. Fructose, Borax, Natriumbicarbonaat en Magnesiumcitraat zijn zeer goedkoop en in grote hoeveelheid te preppen.
Natriumbicarbonaat is bovendien een typisch preppersitem met vele huisoudelijke toepassingen.
Als de SHTF zal ik de Fructoboraat receptuur ook als een gewild ruilmiddel gebruiken.
De materialen zijn onbeperkt houdbaar.

Referenties:
Fructoborate https://www.selfhealth.co.uk/media/fruc ... ograph.pdf
Fructoborate for Bone and Cardiovascular Health https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4930945/
Borax kopen: hier en hier
Magnesiumcitraat kopen Leefbewust.com
Google: Fructoborate
Google: Sugar-borate esters
Google: sieraden weegschaal
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Reuma en reumatische Arthritis

Post by Peerke »

Aanvulling van mijn zijde. Ook kurkuma zou bij rheuma en rheumatische aandoeningen gebruikt kunnen worden.

https://www.dokter.nl/nieuws/nieuws-voe ... n-kurkuma/

Daarnaast heeft kurkuma nog meer gezondheidsvoordelen en kan het in de keuken bij bereiding van gerechten worden gebruikt.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply