Preppen voor een dictatuur scenario

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: Preppen voor een dictatuur scenario

Post by Jobs »

Theoretisch, rekenend op een bug-in scenario, zou je genoeg moeten preppen om het gros van de bevolking te overleven.
Daarna zijn alleen de slimmeren of gewelddadigen of rijken over.
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Preppen voor een dictatuur scenario

Post by Peerke »

Ruimte, geld, en houdbaarheid zijn een beperkende factor voor de totale hoeveelheid preps.

Verklaring. Ik heb een bovenappartement met een inpandige kast en zolder. Daar zou ik behoorlijk veel kwijt kunnen.
Mijn benedenburen hebben een inpandige kast, maar daar zit de meterkast en cv-installatie in geplaatst.

Uit dat oogpunt gezien heb ik dan een zeer groot voordeel.
Lies live on, and the truth is the victim.
Opendeur
Posts: 15
Joined: Mon Apr 27, 2020 4:47 pm

Re: Preppen voor een dictatuur scenario

Post by Opendeur »

Peerke wrote: Wed Apr 14, 2021 2:37 pm Het is inmiddels geen scenario meer. Het is werkelijkheid geworden.
Journalist James Corbett bleek het inderdaad bij het rechte eind te hebben. Met de introductie van QR codes zien we het begin van uitsluiting voor toegang tot zaken en reisbeperkingen. De vraag is of deze maatregel verder wordt uitgebreid of dat we terug naar "normaal" gaan.
Peerke wrote: Wed Apr 14, 2021 2:37 pmIn hoeverre kun je vooruit (blijven) preppen ? Ik bedoel, als de voedselbevoorrading wordt verstoord, gaan er vele honger lijden. Dit was pas te zien toen AH door een storing tijdelijk geen kaas kon leveren.
Vooruit blijven preppen is denk ik alleen voor een bepaalde periode mogelijk. We zien nu dat de prijzen omhoog gaan en in sommige sectoren (b.v. computerchips) tekorten zijn ontstaan. Als QR codes worden uitgebreid en (voedsel)producten moeilijker verkrijgbaar worden, ben je afhankelijk van de QR code en de rantsoenering van (voedsel)producten. Om vooruit te preppen kun je een maximum voorraad inslaan voor zover je geld en ruimte het toelaten. Om voor 10 jaar vooruit te preppen heb je een behoorlijke som geld (en ruimte) nodig. Zelfvoorzienend leven zou kunnen maar daar heb je ook geld voor nodig, of misschien kan de enkeling het puur op zijn/haar survival skills volhouden, maar die kans is niet groot lijkt me.
Opendeur
Posts: 15
Joined: Mon Apr 27, 2020 4:47 pm

Re: Preppen voor een dictatuur scenario

Post by Opendeur »

Jobs wrote: Wed Apr 14, 2021 2:55 pm Theoretisch, rekenend op een bug-in scenario, zou je genoeg moeten preppen om het gros van de bevolking te overleven.
Daarna zijn alleen de slimmeren of gewelddadigen of rijken over.
Theoretisch wel als je alleen naar voedsel zou kijken denk ik, maar bij een bug-in moet je ook je rekeningen betalen etc. Als QR codes aan je bankrekening worden gekoppeld en je niet precies doet wat er gezegd wordt, kun je niet meer bij je geld (zie Chinees sociaal kredietsysteem) en kom je bij de groep die uitgesloten wordt.
Opendeur
Posts: 15
Joined: Mon Apr 27, 2020 4:47 pm

Re: Preppen voor een dictatuur scenario

Post by Opendeur »

Hier een goed artikel mbt het komende sociaal kredietsysteem en de manieren om buiten het systeem te opereren en te overleven: decentralisatie, privacy & zelfvoorzienendheid. https://commonsensetv.nl/the-going-dire ... enendheid/

Een parallelle economie: https://parallelle-economie.nu/
Post Reply