Conditie en covid-19

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Conditie en covid-19

Post by Peerke »

Ik heb altijd veel gesport. Begin dit jaar gestopt met roken.
Eind februari werd ik ziek. 2 weken lang meer dan hondsberoerd. Ik dacht niet aan covid-19, maar het zou het wel kunnen zijn, gezien de klachten.
Ik ben erbovenop gekomen en voel me sterker dan ooit.
Ik ben meer gaan zwemmen wat ik toch al deed.
Zwemkaartje is me te duur. Voor goedkoper rij ik naar een mooie plek met zout water wat lekker afkoelt.
Zijpe.JPEG
Dit is geen overvol zwembad met gillende en krijsende kinderen die alleen maar bommetjes doen. Dit is heerlijk rustig zwemmen in zout water wat goed is voor de huid. Na 1,5 uur zwemmen heb ik het ook wel gezien.

Een mooie schone omgeving. Er is helaas niks. Geen beschutting. Maar wel fris water en schone lucht.

Morgen weer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
Bazzym
Posts: 61
Joined: Wed Jul 04, 2018 10:21 am

Re: Conditie en covid-19

Post by Bazzym »

Heerlijk het zoute water! Nooit geweten dat je zo dicht bij woont, omgeving Flips/Stal gok ik dan tenminste als ik zo naar de foto kijk.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Conditie en covid-19

Post by Peerke »

Bazzym wrote: Sun Aug 16, 2020 12:54 pm Heerlijk het zoute water! Nooit geweten dat je zo dicht bij woont, omgeving Flips/Stal gok ik dan tenminste als ik zo naar de foto kijk.
Hoi @Bazzym

Dit is aan wat we hier Zijpe noemen, althans vroeger ging hier het pontje naar Zijpe. Ofwel, restaurant het Veerhuis ligt hier achter me.
Ook grappig om te weten dat je in de buurt woont. Zelf woon ik in die gemeente waar het AZC debat helemaal fout ging met politie op de markt tot aan dat gemeenschapshuis. Weet je het al, het begint ook met een St.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Conditie en covid-19

Post by Peerke »

@Bazzym

Vandaag heerlijk een kort uurtje gezwommen bij de Oesterdam, jou wel bekend denk ik. Heerlijk helder zout water zonder veel zeewier zoals bij Zijpe. Het was er rustig, en ideaal zwemmen.
Lies live on, and the truth is the victim.
Bazzym
Posts: 61
Joined: Wed Jul 04, 2018 10:21 am

Re: Conditie en covid-19

Post by Bazzym »

Daar is geen twijfel over mogelijk, ik woon hier dichterbij zoet water wat ook prima zwemt, 1 gemeente verderop richting NO.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Conditie en covid-19

Post by Peerke »

Bazzym wrote: Mon Aug 17, 2020 6:54 pm Daar is geen twijfel over mogelijk, ik woon hier dichterbij zoet water wat ook prima zwemt, 1 gemeente verderop richting NO.
Aha, tulpje :P ik ken daar weinig goed zoet zwemwater.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Conditie en covid-19

Post by Peerke »

Gister en vandaag weer eens bij de Oesterdam wezen zwemmen.
Oesterdam.jpg
Heerlijk schoon zout water. Iets koeler dan gister. 23,5 ipv 24,5. Dat graadje maakt net het verschil uit.
Morgen naar het lokale zwembad. Daar staat tussen de kleedkamers een grote partytent met tafels en stoeltjes. Dat zit lekker in de schaduw in de wind die erdoor heen trekt.
Wifi internet en toiletten aanwezig. Dat is ook wel fijn.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Conditie en covid-19

Post by Peerke »

Met de hitte van de afgelopen dagen, en met wat komt ga ik de komende dagen weer naar de Oesterdam om te zwemmen en te ontspannen.

Het water is nu bijna 20 graden. Fris maar wel te doen. Opwarmen in de zon. En een thermosfles kokend water mee.
Voor een kop thee of bouillon en om de handen te warmen.

Ik mis het zwembad ... en met de dagen die nog kunnen. Wil ik zwemmen.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Energie !

Post by Peerke »

Ik voel me geweldig bij de Oesterdam. Heerlijk zwemmen ! De zilte lucht en alle elementen zijn er.

Wat blijkt ? Het is een knooppunt van Leylijnen.

https://www.lemurantis.com/spiritueel-potentieel.html

Plaatsen met een verhoogd energieniveau. Noem het onzin. Ik ben er gevoelig voor. Morgen ga ik weer. Tanken.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Energie - vliegeren !

Post by Peerke »

Zoals vermeld voel ik me goed na een bezoek van de dam.
Maar om er nu nutteloos te hangen.... het is wel fijn een beetje relaxen, maar lekker bezig zijn krijg je ook energie van.

Er staat daar altijd wind.

Ik heb net een stuntvlieger gekocht ! Kan ik lekker ontspannen van de natuur en lekker inspannen met het vliegeren !
2 vliegen in 1 klap.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Conditie en covid-19

Post by SurfEasy »

Goed bezig @Peerke Rook je hele maal niet meer ook niet zo'n electroni's rook ding???
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: Conditie en covid-19

Post by Jobs »

Of vliegeren met een grote vlieger, ook bekend als paraglider. De groundhandling kan een aardige workout zijn.
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Conditie en covid-19

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Mon Oct 05, 2020 8:21 am Goed bezig @Peerke Rook je hele maal niet meer ook niet zo'n electroni's rook ding???
Nee, ik ben helemaal klaar met tabak. Inmiddels al 10 maanden en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat ik nog een ouderwets sjekkie opsteek.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply