Schijn Bedriegt

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
Post Reply
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Schijn Bedriegt

Post by Rodin »

Schijn Bedriegt

Alles ziet er heel normaal uit; je buren wonen nog in hun onbetaalbare grote huizen, rijden de kinderen van en naar school in gloednieuwe luxe auto’s, waardoor niemand meer denkt aan een dreigende economische ineenstorting. De waarheid is echter dat de meeste van deze huizen en auto’s voor het grootste deel zijn gefinancierd met ‘schuldgeld’, en dat zal opbreken op het moment de economie tegen de muur te pletter slaat. Alle cijfers zijn absoluut alarmerend wat aangeeft dat de wereldeconomie goed op schema ligt voor het grootste wereldwijde financiële Armageddon.

Mensen zijn ongeduldig en hun geheugen is erbarmelijk klein. Zeer weinigen zijn in staat om een ​​lange-termijn visie te nemen over wat gaande is, omdat iedereen gewend is geraakt “in het nu te leven” en niet gericht zijn op wat hen tegemoet komt. De krantenkoppen schreeuwen niet over een “beurskrach” of een “economische depressie”, in oktober zou het de maand zijn geweest dat alles ging gebeuren. Maar dat betekent niet dat de economie op elke wijze van fantasie aan de beterende hand is. De – HSBC bank eigendom van de RKM – de grootste in de westerse wereld, zegt dat een wereldwijde recessie nu is begonnen, en de pijn die we tot nu toe hebben ervaren, slechts het topje van de ijsberg is. Dus denk niet dat het tijd is om te ontspannen, dus ga gewoon door met de voorbereidingen.

http://finalwakeupcall.info/blog/2015/1 ... mment-5678

Goed artikel van Peter B. Meyer.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
User avatar
Plaag
Posts: 634
Joined: Thu Oct 22, 2015 10:29 am
Location: EUROPA

Re: Schijn Bedriegt

Post by Plaag »

De schijnhoog houden zeg maar.
TOLERANCE IS SUICIDE
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Schijn Bedriegt

Post by Lewieke »

En in afwachting vooral blijven ademen. De krachten uit de politiek en finance die inwerken op de economie zijn dermate groot dat het spel best nog wel een eind blijft duren. De schone schijn wordt hoog gehouden maar als de zee uiteindelijk wegtrekt zie je pas welke zwemmers geen zwembroek dragen.
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: Schijn Bedriegt

Post by Jobs »

Hoe stil kan men een bail-in houden?
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Schijn Bedriegt

Post by JJenA »

Lewieke wrote:En in afwachting vooral blijven ademen. De krachten uit de politiek en finance die inwerken op de economie zijn dermate groot dat het spel best nog wel een eind blijft duren. De schone schijn wordt hoog gehouden maar als de zee uiteindelijk wegtrekt zie je pas welke zwemmers geen zwembroek dragen.
Ja, maar staat wel een beetje lullig.
Last edited by JJenA on Thu Nov 12, 2015 12:27 pm, edited 1 time in total.
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Schijn Bedriegt

Post by Lewieke »

Jobs wrote:Hoe stil kan men een bail-in houden?
Je kan dat niet stil houden. Als klant wordt je voor een voldongen feit geplaatst. Je rekeningen zijn bevroren en je kan nergens meer bij.
User avatar
Jobs
Posts: 783
Joined: Sun Nov 01, 2015 10:14 am

Re: Schijn Bedriegt

Post by Jobs »

Lewieke wrote: Je kan dat niet stil houden. Als klant wordt je voor een voldongen feit geplaatst. Je rekeningen zijn bevroren en je kan nergens meer bij.
Ik bedoel: Vooraf aan de bail-in....
If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.
User avatar
Rien
Posts: 24
Joined: Sun Nov 08, 2015 7:57 pm
Location: Veluwezoom
Contact:

Re: Schijn Bedriegt

Post by Rien »

Jobs wrote: Ik bedoel: Vooraf aan de bail-in....
Eigenlijk heel simpel: vrijwel elke bank is volgens de regels van 2000 al failliet. Men past gewoon de regels aan, en voila, de bank is gered.
De vraag is dus eigenlijk verkeerd om: welke bank is nog niet failliet?
En die zijn er vast wel, maar wanneer de systeem banken omgaan dan is er geen houden aan, die trekken alles mee.

En dat is natuurlijk ook de reden dat dit niet gaat gebeuren. Ik ben dus niet zo bang voor het geld dat ik op de bank heb.
Temeer omdat ik het overgrote deel al heb omgezet in stenen (i.e. huis) :D

PS: Zoals @Rodin al in een ander draadje aansprak: Als de banken en-masse gaan, dan heeft de belastingdienst een flink probleem. Er zullen zo veel mensen hun belasting niet kunnen betalen dat de overheid grote tekorten gaat krijgen. Het hele probleem is één grote vicieuze cirkel
http://www.overbeterleven.nl - Over beter leven in goede en slechte tijden
Post Reply