Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
Post Reply
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by JJenA »

Uitvinder;
Ik ben vanaf klein al vindingrijk het waait me aan, zie veel mogelijkheden, en nieuwe dingen, van heel simpel tot grote projecten maar als budget prepper kan je er niets mee, ja weg geven.

verder ben ik *autodidact* en daar door veel geleerd op een breed vlak, interesseer me voor veel dingen.

Reparatie's
Best wel handig, en kan daar zeer veel geduld voor opbrengen, tot ik het uiteindelijk voor elkaar heb, dat kan zijn reparaties, op allerlei gebied, tot kleine handelingen op het EHBO vlak, een paar voorbeelden, mijn vrouw had in het midden onder haar nagel iets zitten dat leek op een zeer klein larfje, ik heb ook tandartsboortjes, freesjes en dergelijken, ik ben voorzichtig door haar nagel heen gaan boren, tot boven het (larfje) toen het met alcohol en jodium gaan behandelen, ons zoontje had een bruine boon in zijn oor geduwd en had daar een nacht in gezeten, zat behoorlijk vast, de dokter gebeld en we konden langs komen, maar ik dacht dat moet ik zelf toch ook kunnen heb een doorzichtig slangetje van binnen wat conisch gemaakt stofzuiger gepakt, het slangetje gedoseerd vacuüm gezogen tegen de bruine boon en zo kon ik het los wrikken, zo kan in nog een tal van dingen noemen.

Elektronica reparaties daar begon ik al mee als puber, later bij een electronica zaak gewerkt reparatie en nieuwbouw.
Fotografie, werd snel proversioneel, het ook een eigen Foto Vaklab
Totale restoratie- T3-campertje alles vernieuw en verbeterd behalve de motor.

Ik kan nog veel meer vertellen maar laat jullie eerst los komen, wij zien graag jullie sterke punten,
Skuld heeft zich al aan gemeld, dat is het eerste schaap wat over de dam komt, de rest zal volgen denk ik!!!!!!!

Overleven

Mhg,
J.J
Autodidact - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Autodidact
Een autodidact is iemand die zijn kennis door zelfstudie, en los van iedere begeleiding door een educatieve organisatie of persoon, heeft verkregen. De term ...
Last edited by JJenA on Sat Oct 17, 2015 6:45 pm, edited 1 time in total.
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Peerke »

Al sinds mijn tienerjaren ben ik bezig met vechtsporten.
Judo (bruine band), Jiu jitsu (1e zwarte band), karate (blauwe band), jaartje nin-jitsu tussendoor.
Ik hoef niet te vechten, ben defensief aangelegd, maar laat mij niet ondersneeuwen.
Het is ook meer een levensstijl, en vooral bewegingsleer.

Verder ben ik graag in de natuur. In 2002 heb ik in de wildernis van Canada een hike gedaan met een groep.
De mooiste outdoor ervaring die ik gehad heb. En een leerschool vanaf toen.
Kaartlezen, navigatie, spoorzoeken, observeren, basis abseilen.
Vooral kampvuur maken blinkte ik in uit :)

(Leren) observeren is een statische hobby. Stilzitten en wachten op iets herkenbaars.

Zo ook astrologie. Sterrenbeelden zien in de donkere avonden. Een eenzame hobby. Vallende sterren, zons- en maansverduisteringen bijhouden.
Zeer zelden noorderlicht gezien in Nederland. Heel mooi.

Door mijn HBO opleiding analytische chemie en milieuchemie heb ik ook een pienter kopje, en een sterk analytisch vermogen.
Tevens heb ik een olifantengeheugen. Zien = onthouden.

Mijn zwakke punt is echter dat ik helemaal niet tegen drukte, stress, of snel wisselende omstandigheden kan.
Lies live on, and the truth is the victim.
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by JJenA »

Peerke wrote:Al sinds mijn tienerjaren ben ik bezig met vechtsporten.
Judo (bruine band), Jiu jitsu (1e zwarte band), karate (blauwe band), jaartje nin-jitsu tussendoor.
Ik hoef niet te vechten, ben defensief aangelegd, maar laat mij niet ondersneeuwen.
Het is ook meer een levensstijl, en vooral bewegingsleer.

Verder ben ik graag in de natuur. In 2002 heb ik in de wildernis van Canada een hike gedaan met een groep.
De mooiste outdoor ervaring die ik gehad heb. En een leerschool vanaf toen.
Kaartlezen, navigatie, spoorzoeken, observeren, basis abseilen.
Vooral kampvuur maken blinkte ik in uit :)

(Leren) observeren is een statische hobby. Stilzitten en wachten op iets herkenbaars.

Zo ook astrologie. Sterrenbeelden zien in de donkere avonden. Een eenzame hobby. Vallende sterren, zons- en maansverduisteringen bijhouden.
Zeer zelden noorderlicht gezien in Nederland. Heel mooi.

Door mijn HBO opleiding analytische chemie en milieuchemie heb ik ook een pienter kopje, en een sterk analytisch vermogen.
Tevens heb ik een olifantengeheugen. Zien = onthouden.

Mijn zwakke punt is echter dat ik helemaal niet tegen drukte, stress, of snel wisselende omstandigheden kan.
Een hele mooie bijdrage Peerke dank je wel, :)

Maar dat is niet het enige, je verwend ons ook vaak met fijne recepten, en je zet je schouder ook fijn onder het forum, vaak ben je weer aanwezig op het forum om alles te volgen en weer een wat op het forum te zetten, we zijn blij met je, en staan ook jou bij. ;)
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
User avatar
Bj0rn
Posts: 239
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:08 pm
Contact:

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Bj0rn »

Ik heb een talent voor improvisatie, simpele problemen en complexere bij labo onderzoek op school weet ik altijd wel op te lossen op de meest vreemde en vergezochte manier. Ook ben ik wel wat technisch aangelegd en heb ik het talent met om met mn grote mond veel te grote projecten aan te nemen ( en deze nog te laten slagen )
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Peerke »

Bj0rn wrote:Ik heb een talent voor improvisatie, simpele problemen en complexere bij labo onderzoek op school weet ik altijd wel op te lossen op de meest vreemde en vergezochte manier. Ook ben ik wel wat technisch aangelegd en heb ik het talent met om met mn grote mond veel te grote projecten aan te nemen ( en deze nog te laten slagen )
Tijdens mijn laboratorium opleiding gebruikte ik de ruit van de zuurkast als logboek.
Met een Edding stift erop, en met aceton er weer af. Na overschrijven natuurlijk.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Bj0rn
Posts: 239
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:08 pm
Contact:

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Bj0rn »

Peerke wrote: Tijdens mijn laboratorium opleiding gebruikte ik de ruit van de zuurkast als logboek.
Met een Edding stift erop, en met aceton er weer af. Na overschrijven natuurlijk.
wij gebruiken de tafel, een voorbeeld van creatieve oplossingen
bv we hadden Tolueen nodig voor een te ambitieus project en er niets beters op gevonden dan een extractie van thinner ( het hele labo rook ernaar maar het is gelukt...) :lol:
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by EVA »

Mijn sterkste punt is dat ik lef heb. ;)

Verder heb ik het vermogen om me overal aan te kunnen passen. zoals mijn moeder al zei ''alles went....tot aan hangen toe'' :D
Dat wil niet zeggen dat ik me gemakkelijk neerleg bij een lastige situatie.

ik kom uit een groot gezin en waarschijnlijk heb ik daar het vermogen om mensen te observeren vandaan.
vaak kan ik binnen een fractie van een seconde al iemand al goed inschatten. of de sfeer in een menigte proeven.
blijven, of maken dat ik wegkom...

Mijn directe kennis is zeer algemeen. ik blink nergens écht in uit. ik vind alles leuk en wil altijd nieuwe dingen leren.
ik weet van allerlei dingen wel wat af.

Rode draad in mijn leven zijn de natuur en creativiteit. dat zijn toch wel mijn sterkste punten op dit vlak denk ik.
ik schijn best wel een behoorlijke planten kennis te bezitten maar ik vind mezelf daar absoluut geen kenner in.
het is juist zo dat ik het gevoel heb dat ik hier nog zovéél van moet (en wil) leren.

Oh, en natuurlijk ben ik heel bescheiden :mrgreen:
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Peerke »

EVA wrote:Mijn sterkste punt is dat ik lef heb. ;)

Verder heb ik het vermogen om me overal aan te kunnen passen. zoals mijn moeder al zei ''alles went....tot aan hangen toe'' :D
Dat wil niet zeggen dat ik me gemakkelijk neerleg bij een lastige situatie.

ik kom uit een groot gezin en waarschijnlijk heb ik daar het vermogen om mensen te observeren vandaan.
vaak kan ik binnen een fractie van een seconde al iemand al goed inschatten. of de sfeer in een menigte proeven.
blijven, of maken dat ik wegkom...

Mijn directe kennis is zeer algemeen. ik blink nergens écht in uit. ik vind alles leuk en wil altijd nieuwe dingen leren.
ik weet van allerlei dingen wel wat af.

Rode draad in mijn leven zijn de natuur en creativiteit. dat zijn toch wel mijn sterkste punten op dit vlak denk ik.
ik schijn best wel een behoorlijke planten kennis te bezitten maar ik vind mezelf daar absoluut geen kenner in.
het is juist zo dat ik het gevoel heb dat ik hier nog zovéél van moet (en wil) leren.

Oh, en natuurlijk ben ik heel bescheiden :mrgreen:
Als vrouw zijnde, heb je natuurlijk al 2 pluspunten voor///
Lies live on, and the truth is the victim.
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by EVA »

Peerke wrote:Als vrouw zijnde, heb je natuurlijk al 2 pluspunten voor///
nou ben ik heel benieuwd welke pluspunten je bedoelt :shock:
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by ghostwhiper »

denk dat die multitasken en goed kunnen koken bedoeld @eva ;)
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Peerke »

ghostwhiper wrote:denk dat die multitasken en goed kunnen koken bedoeld @eva ;)
Inderdaad, en dan ook nog een grote kennis van planten !
Lies live on, and the truth is the victim.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by FincaInSpanje »

Allround, no stress ever, flexibel kan mezelf snel aanpassen, als ik bijt laat ik niet los, eenmaal doel bepaald dan ga ik ervoor wat er ook voor nodig is.

Verder nuchtere Hollander, realist die af en toe eigenwijs zijn eigen leven leidt.[emoji12]
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by EVA »

ghostwhiper wrote:denk dat die multitasken en goed kunnen koken bedoeld @eva ;)
Tjonge, dat is sexistisch hoor! :lol:
ik dacht dat ie mijn reddingsboeien bedoelde...

misschien had ik er ook mijn minpuntje bij moeten vertellen...
ik trok als kind al het meeste op met jongens want ik vond wat meisjes deden totaal niet interessant.
Nadeel daarvan is wel dat ik ben gaan praten en enigszins ben gaan denken als zij.
dat wil zeggen dat ik vaak, voor een vrouw, totaal ongepaste opmerkingen kan maken....
mijn omgeving is daar allang aan gewend maar mensen die me niet kennen schrikken daar nog wel eens van.
aangezien ik niet de behoefte heb om te veranderen wil ik alleen maar zeggen; je bent gewaarschuwd en wen er maar aan. :mrgreen:
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by EVA »

FincaInSpanje wrote:Allround, no stress ever, flexibel kan mezelf snel aanpassen, als ik bijt laat ik niet los, eenmaal doel bepaald dan ga ik ervoor wat er ook voor nodig is.

Verder nuchtere Hollander, realist die af en toe eigenwijs zijn eigen leven leidt.[emoji12]
kort maar zeker krachtig.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by ghostwhiper »

EVA wrote:misschien had ik er ook mijn minpuntje bij moeten vertellen...
ik trok als kind al het meeste op met jongens want ik vond wat meisjes deden totaal niet interessant.
Denk dat dat meer een voordeel is dan een nadeel ;)


mijn sterke kanten ook maar even posten.
Strategisch inzicht,
leiderschap,
technisch aangelegd.
geef niet zo maar op voor iets gelukt is.
kennis en ervaring als het gaat om fauna
kijk realistisch naar de wereld en eigen beperkingen

min punten.
tsja lichamelijke gesteldheid
eigenwijs (zoals de meeste preppers.)
flora kennis
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Flos
Posts: 419
Joined: Fri Oct 16, 2015 7:33 pm
Location: In vlaamse velden

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Flos »

Waar ik eigenlijk sterk in ben? Wel ik heb enorm veel spullen. Ik heb ook de vaardigheid om van bijna niets iets te maken. Ook heb ik een paardegeheugen . Ik schrijf niets op om het bij te houden. Wat mij echt interesseert vergeet ik niet meer.
Lees , schrijf en prep verder .
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: RE: Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by FincaInSpanje »

Flos wrote:Waar ik eigenlijk sterk in ben? Wel ik heb enorm veel spullen. Ik heb ook de vaardigheid om van bijna niets iets te maken. Ook heb ik een paardegeheugen . Ik schrijf niets op om het bij te houden. Wat mij echt interesseert vergeet ik niet meer.
Ik denk dat jij van het type breedspoor atleten bent. Daar zijn er maar weinig van. De meeste mensen zijn van het type smalspoor met her en der een paar extra vaardigheden. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Scratch
Posts: 64
Joined: Tue Dec 08, 2015 2:27 pm

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Scratch »

Zomaar wat leenwoorden,

Trouble shooter/oplosser. Liefst Teambuilder, maar functioneer ook stand alone. Glas altijd halfvol. Niets nodig. Met weinig tevreden. Eigengereid. Bereikt links of rechtsom altijd zijn doel. Altijd een plan B, wat betekend dat A wel eens onder geschikt raakt. Voor de meeste mensen niet te volgen. Schat de mensen meestal goed in. Sterk ontwikkeld onderbuik gevoel. Bij gebrek aan sterke leiding neem ik die. Weet mensen te verassen . Behulpzaam. Doelgericht. Open, eigenwijs. Technische, handig, infinitief. Ongeduldig, als ik het wil, wil ik het nu...

Verder gewoon een aardige jonge ;)
Sirius
Posts: 89
Joined: Fri Dec 04, 2015 8:48 pm
Location: Vlaanderen

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Sirius »

Jagen, vissen, bushcraft, talen (FR-NL-DUI-ENG), zelfverdediging, algemene mensenkennis, kennis over islam en middenoosterse politiek, kennis over Europese (politieke) geschiedenis, basiskennis astronomie en een boel zeer nuttige spullen.
Korras
Posts: 43
Joined: Sun Nov 29, 2015 12:48 pm

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by Korras »

ik kan behoorlijk wat maken met een touw en hout, dus een stevig onderkomen bouwen lukt makkelijk. verder heb ik een hoop algemene kennis, en genoeg improvisatievermogen om niet voor de hand liggende oplossingen te bedenken. en ik blijf altijd rustig.. zelfs toen mn slagader open lag, bleef ik dusdanig rustig dat ik gewoon rustig uit kon leggen wat er gebeurd was terwijl EHBO'ers me aan het repareren waren. andersom idem dito, als het er op aan komt gaat er een knop om en staan mn emoties wat dat betreft uit. achteraf merk ik dat welliswaar weer dubbel en dwars.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

Let us therefore animate and encourage each other, and show the whole world that a Freeman, contending for liberty on his own ground, is superior to any slavish mercenary on earth. - George Washington
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: Wat zijn jouw sterke punten??? Waar blink jij in uit???

Post by vleermuis »

als oud zeeman kan ik :netten repareren ,Touwen splitsen ,knopen ,zonnetje schieten ,navigeren ,kompas lezen ,kaart lezen , heb ik een talen knobbel ned,eng,duits,beetje frans ,papimento ,fins,zweeds,noors,deens ,russisch .

ik heb mijn kraan papieren en kan goed hoogte en diepte in schatten, verder kan ik werken met een heftruck , reach truck , load master op container terminal .

+/- !8 jaar ervaring in alle soorten van de beveiliging
-Horeca portier
-object beveiliger
-honden geleider
-evvenement beveiliger
-persoons beveiliging
haven beveiliging I.S.P.S

ervaring met diverse metaal verspanende machienes (kotterbank,freesbank , draaibank .
autogeen lassen,mig/mag/tig lassen .

constructie bankwerker ,tekening lezen,werktekeningen maken.

fotograaf sinds de eind jaren 80

martial arts :Aikido , Nin-Jutsu , tang su do.

ik kan een lekker potje koken , ben gek op alle dieren , en natuur liefhebber ,

bushcraft en survival zit in mijn bloed

overige dingen waar ik goed in ben : timmeren , tegelen,schilderen ,kitten .......

o ja en tuinen aanleggen :)) mijn laatste tuin(bij mijn ex) een japanse siertuin was na 7 jaar klaar de relatie na 10 LOL :P

groetjes en leuk om die bijdragen te lezen :)
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
Post Reply