Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
User avatar
SavedBro
Posts: 36
Joined: Thu Jan 07, 2016 1:41 pm
Location: Hoog en droog

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by SavedBro »

Pas wel schier op met naar de sportschool gaan :o. Ook geen tijd voor ook

Mijn beroep zorgt voor een hele flinke dosis fysieke uitdaging. Met de conditie zit het dus wel behoorlijk snor. Kort knallen kan als het moet, maar smeer de beschikbare energie liever uit. Dat is uiteraard als je de keuze hebt.

Roken doe ik gelukkig niet. Als ik al tabak in huis zou hebben gebruik ik dat wel om met andere preppers te ruilen :lol:
Tip: Zorg voor genoeg lampolie :p
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by ghostwhiper »

ghostwhiper wrote:Geen moeite met 5 km per dag en regelmatig tot 20km met BOB van 12-18kg op de rug en verstokt roker van zware shag :D
Rustig opbouwen met afstand en gewicht en onderhouden.

ik kom hier toch even op terug, ben het onderhouden vergeten deze winter en mn conditie is helemaal ruk nu :oops:
tijd om het weer op te gaan bouwen :?
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by EVA »

zal ik er dan ook weer eens op terug komen?....

inmiddels meer in de tuin bezig en loop ik ook weer wat langere afstanden met de hond.
algehele fitheid is dus weer wat verbeterd.
maar helaas is mijn slaapprobleem nog niet aangepakt en ben ik vandaag lekker door m'n rug gegaan.

Joepie.
User avatar
vleermuis
Posts: 362
Joined: Wed Oct 21, 2015 7:46 pm
Location: zuid-limburg
Contact:

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by vleermuis »

mijn conditie is niet Top Gun ,

maar ondanks dat ik een roker ben en niet elke dag ga hardlopen of naar de Gym ga ,maak ik wel lange wandelingen ,
ik ben een van die personen die eenmaal door de fysieke pijn heen kunnen blijven lopen ,
die heerlijke runners high , heerlijk met een kop telefoon naar muziek luisteren je ritme vinden en gaan....

omdat ik niet regelmatig sport heb ik dan soms het gevoel of ik onder een intercity heb gelegen :)

maar voor een oude bok van 40 doe ik nog goed mee :)
“The fear of death follows from the fear of life. A man who lives fully is prepared to die at any time.”
― Mark Twain

“A jug fills drop by drop.”- Buddha
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by Peerke »

Ik heb de afgelopen winter een bijholte-ontsteking verwaarloosd. Een herhaling van vorig jaar.

Ofwel, mijn conditie is vrij laag. En ik hoef maar wat te doen of ik zweet me leeg.

Gelukkig komt er beter weer aan. Tijd om vaker de fiets te pakken en langere afstanden te doen om zo wat op te bouwen.
Lies live on, and the truth is the victim.
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by Roel »

Hier hebben 1.2 Ha te onderhouden en ik kan het iedereen aanraden, geen sportschool meer nodig... :D
IK ben bijna 60 en zie nog steeds kans mijn zoons van 30 en 28 er onder te krijgen met 'handje drukken' ... :lol: ...nog wel....
Probleem is dat na afloop zij 5 minuten later weer lopen te fluiten... en ik drie weken last heb van mijn arm...
Maar dat weten zij niet... ;)
changingthemindset
Posts: 65
Joined: Sat Oct 17, 2015 8:16 pm

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by changingthemindset »

Fietsen van&naar fysiek zwaar werk levert een goed verdeelde opbouw van spieren op;)
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by EVA »

helemaal waar....
ik heb helaas een gruwelijke hekel aan fietsen!
ik hou het bij mijn tuin werk ;)
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by Carismo »

Had vroeger een vrij goed conditie maar door medische redenen paar keer moeten platliggen en als je 2 weken je conditie niet onderhoudt is deze al beduidend minder dus zeker als het bijna 2 jaar is.

Na 4 maanden revalidatie ben ik recent begonnen met intervaltraining van 1 op 2 en dit langzaam aan uitbouwen. Begonnen met 2 reeksen van 20 sec oefeningen en 10 sec rust en 4 oefeningen afwisselend statische kracht en cardio naar 3 reeksen van 40 seconden/20 seconden rust, met een 8 oefeningen. En dit om de 2-3 dagen merk zelf na een kleine week al verbetering in het opgaan van trappen ed.. volgende week beginnen aan volgend level. 60/30 met 10 oefeningen.

Simpele oefeningen als jumping jacks, holding squats, planken, ...

Belangrijk voor mensen die hun rug willen sparen/onderhouden. Doe geen sit ups of crunches!!! werken aan de core (natuurlijk corset) zijn de sleutel.
If it's stupid and it works... it ain't stupid
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 20 times
Been thanked: 90 times

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by Peerke »

Sit ups zijn funest voor je rug. Je kunt dan beter op de je rug op de grond liggen en je benen 10 cm optillen en dan beide benen laten scharen.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Carismo
Posts: 403
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:40 pm
Location: Belgie

Re: Hoe zit het met jullie fysieke conditie?

Post by Carismo »

Peerke wrote:Sit ups zijn funest voor je rug. Je kunt dan beter op de je rug op de grond liggen en je benen 10 cm optillen en dan beide benen laten scharen.
Enkel en alleen als je de natuurlijke kromming van je rug kan behouden . Bij een holling of en bolling van je rug tijdens deze oefening is al even slecht dan een sit up. In het algemeen zijn liggende buikspieroefeningen met gestrekte benen super belastend voor je rug.

Nogmaals coretraining is de sleutel... daarmee train al je buikspieren en je rugspieren.
If it's stupid and it works... it ain't stupid
Post Reply