preppen met een handicap

Algemene zaken aangaande preppen wordt hier besproken.
Post Reply
DRD28
Posts: 32
Joined: Tue Nov 17, 2015 7:05 pm

preppen met een handicap

Post by DRD28 »

Aangezien mijn vrouw rolstoelafhankelijk is, zal een bug out best een uitdaging zijn.

Er zijn enkele handigheden op de markt een daarvan is het Freewheel:

http://www.doubleperformance.nl/pages/n ... wheel.html

Dit geeft al behoorlijk wat meer vrijheid op bv gras, zand ,grind enz enz.
Ook hebben wij onze caravan aangepast zodat ze er zich beter in kan verplaatsen.

Een voetverplaatsing in het bos is best wel een drama ,maar nog wel te doen.Tijdens een bug out zal zij zich bezig houden met het vuur aanhouden koken, water filtreren (wat een vrouw hoort te doen :lol: )enz enz ik zal aan het sjouwen zijn met onze rugzak

zijn er mensen met ervaringen op het gebied van kamperen/ bushcraften / preppen met een handicap?

ik ben benieuwd!

mvg,

DRD28
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: preppen met een handicap

Post by ghostwhiper »

ik heb Spondylitis Ankylopoetica ofwel de ziekte van bechterew dit maakt beweging soms heel lastig en soms is het niet te doen.
Moet er voor zorgen dat ik correct beweeg om niet stijf te worden als een plank.

SI gewrichten bestaan niet meer (doen nog wel flink zeer) en de heupen zijn er slecht aan toe.
wat de toekomst brengt weet ik niet, nieuwe heupen zijn waarschijnlijk maar ben daar nog te jong voor en er bestaat een kans dat ik in een rolstoel kom te zitten.
Moet me gewoon aanpassen aan bijna alles wat ik doe en sommige dingen kan ik ook niet meer en heb dat geaccepteerd.
Op dit moment loop ik met een stok anders lukt het gewoon niet.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
DRD28
Posts: 32
Joined: Tue Nov 17, 2015 7:05 pm

Re: preppen met een handicap

Post by DRD28 »

ghostwhiper wrote:ik heb Spondylitis Ankylopoetica ofwel de ziekte van bechterew dit maakt beweging soms heel lastig en soms is het niet te doen.
Moet er voor zorgen dat ik correct beweeg om niet stijf te worden als een plank.

SI gewrichten bestaan niet meer (doen nog wel flink zeer) en de heupen zijn er slecht aan toe.
wat de toekomst brengt weet ik niet, nieuwe heupen zijn waarschijnlijk maar ben daar nog te jong voor en er bestaat een kans dat ik in een rolstoel kom te zitten.
Moet me gewoon aanpassen aan bijna alles wat ik doe en sommige dingen kan ik ook niet meer en heb dat geaccepteerd.
Op dit moment loop ik met een stok anders lukt het gewoon niet.

vervelend voor je, wel top dat je in beweging blijft!
gebruik je nog andere aanpassingen? zoals bv steunzolen of speciaal schoeisel ?

voor mijn vrouw hebben we wat meer "warm houders" aangeschaft, en ook warmte packs, aangezien ze een grote spiergroep (benen)nauwelijks beweegt
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: preppen met een handicap

Post by ghostwhiper »

nee steunzolen helpen niet en veranderende bekkenstand negatief.
verder stevige schoenen en blijven bewegen.
warmte is niet goed bij ontstekings reumatische aandoeningen aangezien dat ontstekingen juist verergerd

wat wel goed werkt is een jointje voor het slapen en soms zelfs noodzakelijk.

kun je je quote inkorten of gewoon alleen een mention doen @drd28?
dat houd het forum overzichtelijker en leesbaarder ;)
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
DRD28
Posts: 32
Joined: Tue Nov 17, 2015 7:05 pm

Re: preppen met een handicap

Post by DRD28 »

alles wat jou maar helpt!
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: preppen met een handicap

Post by Repelsteeltje »

Preppen voor een handicap hoeven wij niet. Zitten wel met ziektes van de vrouw, maar daar word medicatie voor geprept. Veel meer kunnen wij er niet tegen doen.

Rolstoel lijkt mij nog niet eens zo'n probleem. Zijn genoeg leuke preppermodelletjes in te vinden:
https://www.bing.com/images/search?q=zo ... ajaxhist=0
Drent
Posts: 52
Joined: Tue Dec 08, 2015 9:12 pm

Re: preppen met een handicap

Post by Drent »

DRD28 wrote:Aangezien mijn vrouw rolstoelafhankelijk is, zal een bug out best een uitdaging zijn.

Er zijn enkele handigheden op de markt een daarvan is het Freewheel:

http://www.doubleperformance.nl/pages/n ... wheel.html

Dit geeft al behoorlijk wat meer vrijheid op bv gras, zand ,grind enz enz.
Ook hebben wij onze caravan aangepast zodat ze er zich beter in kan verplaatsen.

Een voetverplaatsing in het bos is best wel een drama ,maar nog wel te doen.Tijdens een bug out zal zij zich bezig houden met het vuur aanhouden koken, water filtreren (wat een vrouw hoort te doen :lol: )enz enz ik zal aan het sjouwen zijn met onze rugzak

zijn er mensen met ervaringen op het gebied van kamperen/ bushcraften / preppen met een handicap?

ik ben benieuwd!

mvg,

DRD28
Nog meer vrijheid (maar wel pony nodig) :
http://www.wheelchairlaptrays.com/ibex- ... ccessible/
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: preppen met een handicap

Post by Repelsteeltje »

Pr3pper wrote:Na 35 jaar actief aan Bushcraft en Survival gedaan te hebben, nu een passief leven in de rolstoel door een chronische progessieve ziekte. Om de passie niet geheel te verliezen ben ik bezig met een Survival Outdoor bedrijf om (een) Bushcraft dag(en) te organiseren voor mensen met een lichamelijke handicap.
Leuk, dat word letterlijk spoorzoeken :)

Zullen eerder de fysieke zaken ten behoeve van obstakel overwinning zijn die een uitdaging zullen gaan vormen.
Voor de rest mag/zal het geen probleem zijn lijkt mij. Maar ik zit dan ook niet in een rolstoel en zie het (letterlijk) vanuit een ander oogpunt.
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Re: preppen met een handicap

Post by Rodin »

Pr3pper wrote:Na 35 jaar actief aan Bushcraft en Survival gedaan te hebben, nu een passief leven in de rolstoel door een chronische progessieve ziekte. Om de passie niet geheel te verliezen ben ik bezig met een Survival Outdoor bedrijf om (een) Bushcraft dag(en) te organiseren voor mensen met een lichamelijke handicap.
Dat zal een hele omschakeling zijn geweest, van actief naar passief. En toch is het goed dat je bezig blijft. Overdracht van kennis en ervaring is tenslotte net zo belangrijk als het zelf beoefenen. Sterkte!
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Post Reply