Hamburgers en grillburgers

Alles wat mens en dier eten en drinken wordt hier besproken.
Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Hamburgers en grillburgers

Post by Peerke »

Voorheen bakte ik ze altijd in de pan, koekenpan, of grillpan. Die krengen waren altijd vet en kromgetrokken.

Ik zag mijn tosti apparaat met geribbelde bodem, dus niet van die driehoekjes of andere vormen erin ....

Sindsdien wordt het tosti apparaat gebruikt om burgers te grillen.

De voordelen zijn dat het een pan scheelt. Er is geen olie of vet nodig, de burgers bakken zich zelf wel uit. En ze worden aan 2 zijden tegelijk verhit waardoor ze niet krom trekken.

Straks ga ik dus lekker grillburgers eten voor el cheapo. De burgers waren in de aanbieding. En de broodjes vandaag ook 35% korting. Ui heb ik gratis geraapt. En stukje sla heb ik van mijn ouders gekregen. En bacon erover.

Lekker goedkoop en lekker eten. Het leven is al duur genoeg.
Lies live on, and the truth is the victim.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: RE: Hamburgers en grillburgers

Post by FincaInSpanje »

Peerke wrote:Voorheen bakte ik ze altijd in de pan, koekenpan, of grillpan. Die krengen waren altijd vet en kromgetrokken.

Ik zag mijn tosti apparaat met geribbelde bodem, dus niet van die driehoekjes of andere vormen erin ....

Sindsdien wordt het tosti apparaat gebruikt om burgers te grillen.

De voordelen zijn dat het een pan scheelt. Er is geen olie of vet nodig, de burgers bakken zich zelf wel uit. En ze worden aan 2 zijden tegelijk verhit waardoor ze niet krom trekken.

Straks ga ik dus lekker grillburgers eten voor el cheapo. De burgers waren in de aanbieding. En de broodjes vandaag ook 35% korting. Ui heb ik gratis geraapt. En stukje sla heb ik van mijn ouders gekregen. En bacon erover.

Lekker goedkoop en lekker eten. Het leven is al duur genoeg.
Ik weet er alles van ... burgers en ballen (en natuurlijk stoofvlees).

http://www.burgersenballen.nl/over-ons/

Ik kan wel stellen dat ik er vele tientallen heb getest eer ze de topburger te pakken hadden.

``Echte mannen komen thuis met honger in plaats van bloemen!``
180 Grams Biologische Rundvlees Burger
De Oer-Burger

Niet te versmaden! Onze “standaard” hamburger is de koning onder de hamburgers. Een royale hamburger gemaakt van 100% biologisch rundvlees welke geheel op smaak gemaakt is met onze eigen ingrediënten. Supersappig gebakken op de hete grill.

180 gram rundergehakt schoon aan de haak van Belgische Charolais runderen. Speciaal geselecteerd door onze ambachtelijk slager. En bij zo’n heerlijk stukje vlees hoort natuurlijk een niet alledaags broodje. Een heerlijk broodje, vers van de Hollandse warme bakker.

Het water loopt me hier alweer in de bek. In Spanje ga ik naar de helal slager waar hij vers en ter plekke gehakt draait. Voor iets van 5-6 euro de kilo. Dan maak ik er een burger van verschillende variaties en kruiden maar met de hamburgervorm. In de winter het liefst in de houtkachel gebakken en in de zomer op de bbq. De grill gebruiken we in NL.
Peerke wrote:Voorheen bakte ik ze altijd in de pan, koekenpan, of grillpan. Die krengen waren altijd vet en kromgetrokken.

Ik zag mijn tosti apparaat met geribbelde bodem, dus niet van die driehoekjes of andere vormen erin ....

Sindsdien wordt het tosti apparaat gebruikt om burgers te grillen.

De voordelen zijn dat het een pan scheelt. Er is geen olie of vet nodig, de burgers bakken zich zelf wel uit. En ze worden aan 2 zijden tegelijk verhit waardoor ze niet krom trekken.

Straks ga ik dus lekker grillburgers eten voor el cheapo. De burgers waren in de aanbieding. En de broodjes vandaag ook 35% korting. Ui heb ik gratis geraapt. En stukje sla heb ik van mijn ouders gekregen. En bacon erover.

Lekker goedkoop en lekker eten. Het leven is al duur genoeg.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Hamburgers en grillburgers

Post by ghostwhiper »

maak mn burgers zelf of regel ze via de poelier.
vooral de wild zwijn en edelhert burgers zijn zeer goed te eten van de poelier.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Hamburgers en grillburgers

Post by Peerke »

ghostwhiper wrote:maak mn burgers zelf of regel ze via de poelier.
vooral de wild zwijn en edelhert burgers zijn zeer goed te eten van de poelier.
De grillburgers waren toen bij Appie in de aanbieding. 80 gram per stuk mager rundvlees. Vandaag dus 2 op hamburgerbroodje met bacon, mayo, mosters, ui en augurkjes fijngesneden.

Over deze burgers van AH mag ik niet klagen.

En deze vorm van grillen is zeer aan te bevelen.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply