Lifehack: opslag containers

Alles wat mens en dier eten en drinken wordt hier besproken.
Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Lifehack: opslag containers

Post by Peerke »

Ik had eens in de aanbieding een zak basmati rijst van 4,5 kg. Enorm veel veel mij alleen, maar wel vele malen goedkoper dan losse zakjes van 1 kilo die bijna het dubbele kosten.

Dus nadenken over de opslag. Voedselton van 15 euro ? mij te duur, en onhandig om hier een ton van 10 liter weg te zetten.

Soms komen onder de douche of aangeschoten de beste ideeén naar voren.

De 1,5 liter frisdrankflessen bij de Pool, er staat geen statiegeld op.

Omspoelen en laten drogen, daarna vullen met rijst. Idee. Het trechtertje had een iets te smalle uitlaat maar was wel te doen.
Het geheim is niet te snel ingieten vanuit de zak om verstopping te veroorzaken.
rijst.jpg
Voor de kleine rijst werkt deze fles wel. Ik moet nog uitvinden of dit geschikter is met wijde mond flessen voor grotere dingen zoals macaroni, fusili en andere pasta. IMHO, is dit een goede en goedkope manier om bulkvoorraden op te slaan.

En een trechter op maat kun je maken van een A4 papier, zodanig dat de opening ruim genoeg is.

En daarmee dus de nieuwe slogan: Er is geen beperking, behalve je fantasie en verbeelding.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply