Vitamine D verkrijgen via paddestoelen

Alles wat mens en dier eten en drinken wordt hier besproken.
Plaats reactie
Frauke
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Vitamine D verkrijgen via paddestoelen

Bericht door Frauke »

Vitamine D is goed voor het immuunsysteem en helpt ook bij de opname van Calcium.
Een tekort hieraan, kan dus leiden tot een Calciumtekort. Dit uit zich o.a. in putjes in de nagels.

Vitamine D wordt ook wel vitamine zon genoemd aangezien je het kan verkrijgen door jezelf bloot te stellen aan de zon. (Vooral in de zomer dan.)
Maar er zijn ook andere manieren om deze vitamine te verkrijgen, zonder jezelf afhankelijk te maken van supplementen.

Ik ben me recent aan het verdiepen in Mycologie. (fungi, gisten, schimmels, paddestoelen, ...)
En ik zag dat de celwand o.a. bestaat uit Ergosterol. En van Ergosterol kan je vitamine D2 maken als je het blootstelt aan UV-licht. https://en.wikipedia.org/wiki/Ergosterol
Dus m.a.w. leek het me mogelijk om aan deze vitamine te geraken door paddestoelen bloot te stellen aan zonlicht.

Ondertussen heb ik ook een artikel gevonden dat me plausibel lijkt:
https://fungi.com/blogs/articles/place- ... -vitamin-d

Voorlopig laat ik dit bericht zoals het nu is. Maar als ik wat meer tijd heb, zal ik zien of ik nog wat extra dingen hieraan kan toevoegen.
Taal doet met woorden en logica wat muziek doet met noten en emotie.

SurfEasy
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Vitamine D verkrijgen via paddestoelen

Bericht door SurfEasy »

Frauke schreef:
Za Aug 01, 2020 6:07 pm
Vitamine D is goed voor het immuunsysteem en helpt ook bij de opname van Calcium.
Voorlopig laat ik dit bericht zoals het nu is. Maar als ik wat meer tijd heb, zal ik zien of ik nog wat extra dingen hieraan kan toevoegen.
Heel fijn @Frauke
Ik zie er naar uit.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J

Frauke
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Bericht door Frauke »

Zoals beloofd een aanvulling:
  • Laat ze een kwartier of een uurtje in wat zonlicht. OF als je ze wilt bewaren, kan je ze ook drogen. Win win!
  • Op deze manier krijg je vitamine D2.
    Vitamine D2 en D3 zijn evenwaardig. Maar als je kan kiezen, lijkt vitamine D3 me effectiever. Als ik het me juist herinner, blijft het langer in je lichaam ook, vitamine D3.
Taal doet met woorden en logica wat muziek doet met noten en emotie.

SurfEasy
Gegeven waarderingen: 45 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door SurfEasy »

Voor ons zeker een waardevolle topic,
Mijn vrouw heef een behoorlijke botzwakte heeft een kaak die er heel slecht aan toe is haar rug is schotsenscheef heeft een paar fracturen op gelopen, en is verschillende keren behoorlijk door de rug gegaan, ze moest een infuus behandeling krijgen die experimenteel was en heel ingrijpend zou je een paar behandelingen overslaan zou het ernstige gevolgen krijgen, dus we doen ons best het zelf voor elkaar te krijgen en ik zal je vertellen we zijn aardig op de goede weg.

Deze topic nemen we ook mee hartelijk dank.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J

Plaats reactie