drinkwater bewaren

Alles wat mens en dier eten en drinken wordt hier besproken.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: drinkwater bewaren

Post by Kans »

Water opslag is een noodmaatregel, probeer het te zien als luchtopslag voor het geval je niet normaal kunt ademen, het zal al snel te weinig zijn (maar des al niet te min potentieel levensreddend en noodzakelijk voor korte termijn oplossingen/overbrugingen).
Dus naast een beperkte opslag, jerrycans ( korte termijn regelmatig verversen) maar beter HDPE containers (langere opslag tot jaren) maar nog beter een glazen of rvs container (langetermijn opslag), zou ik meer investeren in een bron van zuiver water, een diepte put, regenwateropvang en de bijbehorende filtering zodat je een 'onafhankelijke' water voorziening hebt.

Het liefst zou ik hetzelfde voor een zuurstof voorziening willen maken, maar ben tot de conclusie gekomen dat de de root beet pakken praktischer is (dus moven, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik geen 'bunker' persoon ben).

De redenatie is eigenlijk simpel: als je niet kunt ademen of drinkbaar water hebt dan wordt overleven eigenlijk snel onmogelijk. Als je dat ziet aankomen is de enige zinnig keuze zo snel mogelijk verkassen.
(En ik zie een komende oorlog, economische shtf eigenlijk snel op dit soort extreme uitkomen in druk bevolkte gebieden (industrie enz) :( )

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Post Reply