Tacvasen soft shell broek

Post Reply
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Tacvasen soft shell broek

Post by Peerke »

Soft shell broeken heb ik er al een paar van maar miste de zakken aan de zijkant.

Dus bij aliexpress bovengenoemd merk besteld met zakken aan de zijkant voor ongeveer 38 euro net voor kerst en gister binnengekregen.
Ongeveer 2 weken levertijd, best acceptabel.

Heb maat 34 besteld want die heb ik. Taille is goed. Lengte is goed. Afwerking is uitstekend. Bijna alles is dubbel gestikt.
Er zijn meer dan voldoende ruime zakken, zowel met rits als klittenbandsluiting. De taille is tevens elastisch

Hij is gevoerd, winddicht en waterddicht. Ideaal voor de koudere (<10 graden) en regenachtige dagen.

Ik heb er helemaal niks op aan te merken en krijgt van mijn als prijs/kwaliteitsverhouding gewoon een 10 !
soft shell broek 2.jpeg
soft shell broek.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by SurfEasy »

Ik draag al behoorlijk wat jaren nette sterkere merk broeken maar toch slijten die in het kruis en er zit toch te veel kunststof in en wat wol.
Maar ik wil graag sterke scheur en slijtage bestendige behagelijke broeken met handige zakken.

Zo iets als dit past bij mijn jas van het zelfde merk en kleuren.
https://www.bushcraftshop.nl/pinewood-l ... groen.html
Eigenschappen:
100% water- & winddicht
Dubbellaags ademend membraan
Stille stof
Getapete naden
Teflon water- en vuil afstotende coating
Muskieten dicht
Erg veel praktische zakken
Specificaties:
Materiaal: TC-1200 stof (65% polyester / 35% katoen)
Waterdichtheid: 10.000mm
Ademend vermogen: 14.000 g/m2/24h (ASTM: 6.000 g/m2/24h)
Kleur: Mosgroen met zwart
Lappland Extreme Trousers - C-size - Mosgroen/Zwart:
Zeer functionele outdoorbroek met goed ademend membraan. De Broek is volledige wind- en waterdicht, voorzien van getapte naden. Ook heeft deze broek versterkte stukken op de knie en het zitvlak. Daarnaast is de broek is uitgerust met veel praktische zakken.

De broek is gemaakt van TC-1200: een sterke stof die bestand is tegen scheuren en slijtage. De strak geweven stof laat geen wind door en is met Teflon geïmpregneerd. Hierdoor is de jas water- en vuil afstotend. TC0-1200 is een stof die sneldrogend is en beschermd tegen UV straling.


Ze hadden een broek wat nog beter was, haha maar ik vis nog wel eens achter het het net, amper internet aankoop ervaring van nog geen tien keer.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by Peerke »

Zojuist van hetzelfde merk een ander model gevoerde soft shell broek besteld voor 30 euro.

Overigens bevalt het fleece vest van Tacvasen uitstekend, en heb pas een zomerbroek besteld voor 24 euro, die inmiddels onderweg is.

Het merk bevalt me uitstekend, is net zo goed als wat er in de outdoorwinkels voor vele malen duurder wordt verkocht.
Ja, je moet er even op wachten ....
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by SurfEasy »

Peerke wrote: Wed Jan 04, 2023 2:41 pm Soft shell broeken heb ik er al een paar van maar miste de zakken aan de zijkant.

Dus bij aliexpress bovengenoemd merk besteld met zakken aan de zijkant voor ongeveer 38 euro net voor kerst en gister binnengekregen.
Ongeveer 2 weken levertijd, best acceptabel.

Heb maat 34 besteld want die heb ik. Taille is goed. Lengte is goed. Afwerking is uitstekend. Bijna alles is dubbel gestikt.
Er zijn meer dan voldoende ruime zakken, zowel met rits als klittenbandsluiting. De taille is tevens elastisch

Hij is gevoerd, winddicht en waterddicht. Ideaal voor de koudere (<10 graden) en regenachtige dagen.

Ik heb er helemaal niks op aan te merken en krijgt van mijn als prijs/kwaliteitsverhouding gewoon een 10 !
Beste @Peerke

Ik heb amper ervaring met winkelen via het internet, ik ben zover gekomen.
Is dit de broek die jij hebt bestelt: https://nl.aliexpress.com/item/32866261 ... 0UD11XTH5q

Ik verdamp nog al wat vocht en vraag me af of deze water dichte broek niet te zweterig voor mij is, ben je er al meer wezen sporten, en dat bij regenachtig weer, zo ja wat was jou ervaring, is het dan toch een broek die jij mij zou adviseren???
Als kleding niet goed ventileert word ik door de vocht heel koud dan zelfs onderkoeld raken.

Ik ben kouwelijker dan mijn vrouw als zij op mijn stoel gaat zitten merk ik met een dat de stoel een stuk warmer is dan dat ik de hele tijd op de stoel heb gezeten? wonderlijk haha ik ben nooit normaal geweest.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by Peerke »

Ja, dat is inderdaad die broek en is wind- waterdicht en ademend. Ideaal voor lage temperaturen en bij regenachtig weer.
In de stromende regen blijf je van binnen droog, maar raakt de broek wel aangeslagen vochtig aan de buitenkant. Dan adviseer ik toch een regenbroek eroverheen. Bij een beetje miezer of kans op een enkel buitje kun je hem zo aantrekken. Het zweterige valt overigens reuze mee; zelfs bij activiteit.

Overigens kun je met vertrouwen bij aliexpress winkelen. Heb er genoeg besteld en nog nooit problemen gehad.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by Peerke »

1 jaar verder en ik zweer bij soft-shell kleding in de late herfst, winter en vroege lente.

Het is wind- en waterdicht. En zelfs met een fleece vest comfortabel bij lage temperaturen. Ik heb de dikke winterjas dit seizoen wel 7 dagen gedragen.

Er is echter wel een verschil merkbaar tussen soft shell en soft shell. Het is te merken aan de winddoorlaatbaarheid, waterabsorbtie en de afwerking.
Al met al mag ik niet klagen over een pak (jas + broek). Voor 30 euro ga ik niet klagen. En ik heb er meerdere om met kleuren te kunnen combineren. Het is ook iets wat mijn naaste omgeving op heeft gemerkt. Ik loop - of fiets - er geen enkele dag hetzelfde bij.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by SurfEasy »

Ik heb deze broek een aantal keren aan gehad.
Hij laat geen regen en wind door is redelijk koel in de zomer maar het is een koude stof als ik moet er wel een lange onderbroek onder aan hebben die zij ook verkopen maar je moet er opzijn minst twee van hebben om te kunnen afwisselen.
Het ondergoed lijkt het beste wat je kan aanschaffen maar de prijs is er ook wel naar, dat geeft opzich niets als het maar doet wat ze beloven, dan is het mij het geld wel waard.

Ik zou graag jullie commentaar op het product willen zien.
https://www.bushcraftshop.nl/thermowave ... thrac.html

Ik ben dus koudlijk verdamp veel vocht, haha stink gelukkig niet omdat we misschien zo gezond mogelijk eten en drinken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SurfEasy wrote: Wed Jan 04, 2023 9:49 pm Ik draag al behoorlijk wat jaren nette sterkere merk broeken maar toch slijten die in het kruis en er zit toch te veel kunststof in en wat wol.
Maar ik wil graag sterke scheur en slijtage bestendige behagelijke broeken met handige zakken.

Zo iets als dit past bij mijn jas van het zelfde merk en kleuren.
https://www.bushcraftshop.nl/pinewood-l ... groen.html
Eigenschappen:
100% water- & winddicht
Dubbellaags ademend membraan
Stille stof
Getapete naden
Teflon water- en vuil afstotende coating
Muskieten dicht
Erg veel praktische zakken
Specificaties:
Materiaal: TC-1200 stof (65% polyester / 35% katoen)
Waterdichtheid: 10.000mm
Ademend vermogen: 14.000 g/m2/24h (ASTM: 6.000 g/m2/24h)
Kleur: Mosgroen met zwart
Lappland Extreme Trousers - C-size - Mosgroen/Zwart:
Zeer functionele outdoorbroek met goed ademend membraan. De Broek is volledige wind- en waterdicht, voorzien van getapte naden. Ook heeft deze broek versterkte stukken op de knie en het zitvlak. Daarnaast is de broek is uitgerust met veel praktische zakken.

De broek is gemaakt van TC-1200: een sterke stof die bestand is tegen scheuren en slijtage. De strak geweven stof laat geen wind door en is met Teflon geïmpregneerd. Hierdoor is de jas water- en vuil afstotend. TC0-1200 is een stof die sneldrogend is en beschermd tegen UV straling.


Ze hadden een broek wat nog beter was, haha maar ik vis nog wel eens achter het het net, amper internet aankoop ervaring van nog geen tien keer.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by Peerke »

Het is maar net hoe kouwelijk je bent. Daar kan ik niet over oordelen daar ik het snel te warm heb.

Daarentegen heb ik bij TEMU thermo ondergoed gekocht, wat net iets dikker is dan gewoon ondergoed. Het voldoet onder de soft shell prima als basislaag voor mij bij echte kou. Voor 14 euro kan ik er ook niet een buil mee vallen. Zou koud was deze winter niet en heb t 1x gedragen.

Misschien is het leuk als pyama om toch niet in ondergoed in bed te zweten.

Je kan er eens naar kijken.

https://www.temu.com/nl/fleece-thermisc ... u53ruq317d
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 672
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 47 times
Been thanked: 3 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by SurfEasy »

Via deze website ben ik ook op deze bril gekomen is dat misschien iets voor jou:
https://goods-vod.kwcdn.com/goods-video ... af.f30.mp4
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4038
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 81 times

Re: Tacvasen soft shell broek

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Thu Feb 15, 2024 12:38 pm Via deze website ben ik ook op deze bril gekomen is dat misschien iets voor jou:
https://goods-vod.kwcdn.com/goods-video ... af.f30.mp4
Voor een bril ga ik naar de opticiën/ optieker. Dit ivm diverse afwijkingen.

Goedkope kleding kun je wel bij ali bestellen, MAAR, controleer wel de maten ! Overigens hanteren zij gratis retournering en teruggave waar ik profijt van heb gehad. Soms heel erg leuk in mijn voordeel.
Lies live on, and the truth is the victim.
Post Reply