Bug In Lokatie

User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Bug In Lokatie

Post by ghostwhiper »

@peerke dat durf ik te bestrijden.
Er is hier een ondergrondse grondwaterstroom die behoorlijk verontreinigd is met zware metalen en chemicaliën.
oppervlakte water een kilometer er vandaan is op Ecoli en gardia na schoon.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »

ghostwhiper wrote:@peerke dat durf ik te bestrijden.
Er is hier een ondergrondse grondwaterstroom die behoorlijk verontreinigd is met zware metalen en chemicaliën.
oppervlakte water een kilometer er vandaan is op Ecoli en gardia na schoon.
O.k. Dan stel ik het anders. Het meeste grondwater is schoner dan oppervlakte water.
Maar afhankelijk van ondergrondse kwelstromen kan vervuiling ver meegenomen worden.

Giardia in Nederland ? Ik had er nog nooit van gehoord.
Wel in Canada. Daar hadden leden van een ander team een infectie ermee gekregen.
De beste kuur om gewicht te verliezen. Die waren 2 weken kotsmisselijk en waren 15 kilo afgevallen.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Bug In Lokatie

Post by ghostwhiper »

drinken veel wilde dieren uit @peerke zal er op die manier wel ingekomen zijn.
water heb ik een poosje terug opgestuurd voor onderzoek via via, leek me verstandige voorbereiding ;)
http://www.mlds.nl/ziekten/27/giardia-l ... ectie-met/
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »

ghostwhiper wrote:drinken veel wilde dieren uit @peerke zal er op die manier wel ingekomen zijn.
water heb ik een poosje terug opgestuurd voor onderzoek via via, leek me verstandige voorbereiding ;)
http://www.mlds.nl/ziekten/27/giardia-l ... ectie-met/
Ze hadden water gedronken wat vlak bij een beverburcht lag...
Ofwel altijd filtreren en koken.

Vandaag met de Sawyer wat gespeeld. Je moet het water erdoor persen. Zwaartekracht is niet voldoende.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Bug In Lokatie

Post by ghostwhiper »

ik heb geen moeite met zwaartkracht het duurt alleen even.
heb je een petfles gebruikt of de zak die er bij zit?
pet fles werkt niet namelijk maar de zak wel al werkt die sneller als je de zak 2 meter hoger hangt dan het filter, pers je met 0.2 bar en gaat het sneller.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »

Ik heb een pet-fles gebruikt. Dan schiet het inderdaad niet op.
Die zak heb ik ook gebruikt, die werkt een stuk sneller.
Filter schroef ik direct op de fles of zak. Veel makkelijker dan klooien met slangetjes.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Bug In Lokatie

Post by ghostwhiper »

@peerke fles trekt vacuum, klein gaatje er in doet wonderen of je maakt er een trechter van. (al denk ik dat je dat wel weet) ;)
ik heb een ander filter wel op een pet fles gebruikt omdat deze als een bidon drinkt.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Drent
Posts: 52
Joined: Tue Dec 08, 2015 9:12 pm

Re: Bug In Lokatie

Post by Drent »

Peerke wrote:O.k. Dan stel ik het anders. Het meeste grondwater is schoner dan oppervlakte water.
Maar afhankelijk van ondergrondse kwelstromen kan vervuiling ver meegenomen worden.

Giardia in Nederland ? Ik had er nog nooit van gehoord.
Wel in Canada. Daar hadden leden van een ander team een infectie ermee gekregen.
De beste kuur om gewicht te verliezen. Die waren 2 weken kotsmisselijk en waren 15 kilo afgevallen.
Giardia wordt ingesleept door mensen die hondjes vanuit zuid-europa mee terug nemen na vakantie daar.

Drinkwaterbedrijven klagen inderdaad over vervuiling van grondwater door o.a. landbouwgif gebruikt in de jaren 50-70 wat nu zo langzamerhand door de bovenliggende grondlagen gezakt is. En ijzer is ook iets om rekening mee te houden, veel bronnen hebben daar veel te veel van, wat slecht is voor jezelf en je vee.
homerun
Posts: 22
Joined: Wed Oct 21, 2015 12:11 pm

Re: Bug In Lokatie

Post by homerun »

Ik zelf ga ook voor een Primaire Bug out.
We hebben nu 1 locatie die bijna perfect is om te verdedigen tijdens een shtf.
Maar we hebben ook een locatie waar we kunnen zitten voordat de shtf is begonnen.
Want ik denk persoonlijk niet dat het moment gelijk is wanneer jij denkt dat je weg moet.
En de echte SHTF.

Ik wil persoonlijk toch liever van te voren al weg zijn.
Beter een lege portemonnee dan een lege maag!
User avatar
Lewieke
Posts: 1852
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 1 time

Re: Bug In Lokatie

Post by Lewieke »

De beste optie lijkt voor mij een bug-in. Ik blijf zo lang mogelijk zitten waar ik zit. Behalve als er bommen of obussen op me worden afgeschoten of bij een nucleair of chemisch incident.

L.
FincaInSpanje
Posts: 1208
Joined: Fri Oct 16, 2015 5:55 am

Re: Bug In Lokatie

Post by FincaInSpanje »

Ik hoop te gaan voor mijn BOL wat dan mijn BIL wordt, snappen jullie dat nog?[emoji106]

Daarnaast heb ik nog een we BOL in NL maar dat is relatief dicht bij mijn huis in NL.
User avatar
Bj0rn
Posts: 239
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:08 pm
Contact:

Re: Bug In Lokatie

Post by Bj0rn »

Ik denk dat er geen vaste formule is, het is logisch dat je in een oorlog anders zou handelen dan bij bv een grote stroom uitval.
Bij mij hangt de situatie er vanaf maar ik zou bij voorkeur voor bug-in gaan
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »

In het geval van @jarv kan ik me een bug out wel voorstellen. Maar ik ga opzeker voor een bug in, net zoals de meesten.

In het geval van een bug-out, voor hoe lang denk je dan weg te gaan ? 3 dagen of 3 weken ? 3 maanden ?
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Jarv
Posts: 488
Joined: Fri Oct 16, 2015 4:27 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bug In Lokatie

Post by Jarv »

Peerke wrote:In het geval van een bug-out, voor hoe lang denk je dan weg te gaan ? 3 dagen of 3 weken ? 3 maanden ?
Dat hangt af van de situatie.
Is het iets simpels zoals een akkefietje in de industrie ofzo dan is het tot het is verholpen.
Is het heel ernstig dan is het linea recta never comeback line....
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Bug In Lokatie

Post by JJenA »

Peerke wrote:Dat het stil en doods is, vind ik helemaal niet erg. Het is waarschijnlijk de laatste lokatie waar je veilig bent als er shit is.
Al weet je dat maar nooit.
https://www.google.nl/search?q=doodstil ... D5AQsAQIIQ :o :? :twisted: :roll:
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »


Haha, ik bleef er even in. Nooit geweten dat het bestond.

Maar Turkye en Philippine liggen ook in Zeeland, en America in de Peel.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Tuinman
Posts: 15
Joined: Sat Nov 05, 2016 11:55 pm
Location: Vlaanderen

Re: Bug In Lokatie

Post by Tuinman »

Ik opteer voor een bug-out, ik woon nu nog in een appartement en dat is zeer vulnerabel voor brand, gaslekken, ... en een heethoofd met een geweer dat elk appartement afgaat om zijn zaken te vullen.
Langs de andere kant is de kans misschien wat kleiner om geraided te worden aangezien er veel meer mensen op een hoop leven, je wordt minder vaak een doelwit dan volgens mij. (Maar als er zoiets gebeurt en er ontstaat brand ben je wel de pineut)

Ook woon ik in een omgeving met een redelijk hoge bevolkingsdichtheid, maar ik heb wel uitwegen die niet vol zullen zijn als iedereen weg zou trekken.
Ik bereid me daarom maar voor een redelijk korte periode bug-in voor, bij het uitbreken van een ziekte bijvoorbeeld waarbij het handig zou zijn om de eerste paniekmassas te vermijden? (zolang het leger bv. de omgeving niet blokkeert hou ik dit als optie)

Het voordeel is dat ik heel wat oudere mensen als buren heb, die hebben allemaal waarschijnlijk een paar rijstzakken enzo liggen met hun oorlogs-mindset.
Ik kan natuurlijk zelf ook op toernee bij de buren gaan als ik een geweer zou kunnen bemachtigen maar dat werkt niet op lange termijn en is niet wenselijk om meerdere andere redenen. :p

Ook in tijden van oorlog of aanslagen zijn appartementsgebouwen een makkelijk doelwit vanuit de lucht.

Als BOL ben ik nog mijn opties aan het evalueren om er een langere tijd te kunnen verblijven.
Als er vandaag plots wat gebeurt hangt het van de situatie af waar ik naartoe ga, ik ben mobiel genoeg om wat materiaal mee te nemen om te overleven voor een week of twee, vandaar dat ik ook caches ga opzetten (om langer toe te komen en extra reservemateriaal te hebben).
User avatar
Jarv
Posts: 488
Joined: Fri Oct 16, 2015 4:27 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bug In Lokatie

Post by Jarv »

Tuinman wrote:Ik kan natuurlijk zelf ook op toernee bij de buren gaan als ik een geweer zou kunnen bemachtigen maar dat werkt niet op lange termijn en is niet wenselijk om meerdere andere redenen. :p
Niet wenselijk? ..... want? ..... als mijn kinderen honger hebben en er is niets te eten gaan we toch echt ff kijken of de buurman/buurvrouw/toevalligepassant inderdaad naar kip smaakt.....

Ik ben al niet zo sociaalwenselijk en politiekcorrect..... maar als tshtf is dat laatste restje ook foetsie hoor ;)
User avatar
Tuinman
Posts: 15
Joined: Sat Nov 05, 2016 11:55 pm
Location: Vlaanderen

Re: Bug In Lokatie

Post by Tuinman »

"Niet wenselijk" omdat in een locatie met veel personen waarvan je hun leven hebt bedreigd, je dan op een dag een mob tegen je zou krijgen als ze weten waar je zit (of het moet geheimelijk gebeuren).
Direct erna vertrekken is wel een mogelijkheid, verhongeren om een waanbeeld van morele waarden is natuurlijk nooit een optie.
In de film The Road zit dat kind vaak te zagen wat goed of slecht is, dat gedrag is nog minder wenselijk natuurlijk.

Voor mij mag politieke correctheid nu al de riool ingedumpt worden hoor :p
In dit geval heeft dit praktische functie, mensen die iets gemeen hebben gaan dan samenhokken. Als je ze dan zo'n reden geeft zoek je het wel zelf op vind ik, tenzij ze het niet meer kunnen navertellen ;)
Roel
Posts: 276
Joined: Tue Nov 24, 2015 2:34 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Roel »

Ik mag hopen dat iemand die hier "iets" wil halen er twee keer over na denkt...
Politiek correct of niet.... ;)
User avatar
Tuinman
Posts: 15
Joined: Sat Nov 05, 2016 11:55 pm
Location: Vlaanderen

Re: Bug In Lokatie

Post by Tuinman »

Degenen die in tijden van relatieve rust al nadenken hebben denk ik wel de goede mindset al :)
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »

Ik ga voor een bug in. Zie jij jezelf tenmidde van al die andere 10.000 in de natuur zitten waar weinig te halen valt ? Tenzij je al de kennis hebt natuurlijk.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Tuinman
Posts: 15
Joined: Sat Nov 05, 2016 11:55 pm
Location: Vlaanderen

Re: Bug In Lokatie

Post by Tuinman »

Bug-out in de natuur is het beste in bergachtige gebieden (water, wat voedsel, natuurlijke bescherming, ...), die hebben we helaas niet hier.
Bug-out routes neem ik zowiso door dun bevolkte gebieden (dit wil ook zeggen natuurgebieden die niet toeristisch zijn), een bug-out locatie kan niet slecht zijn als er van nature niet veel mensen langskomen. Alleen heb je heel wat minder middelen bij je.

Ik denk dat trouwens de meeste mensen eerst bij familie gaan aankloppen, of iets FEMA-achtig als dat zou bestaan.
User avatar
Peerke
Posts: 4030
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times

Re: Bug In Lokatie

Post by Peerke »

Tuinman wrote:Bug-out in de natuur is het beste in bergachtige gebieden (water, wat voedsel, natuurlijke bescherming, ...), die hebben we helaas niet hier.
Bug-out routes neem ik zowiso door dun bevolkte gebieden (dit wil ook zeggen natuurgebieden die niet toeristisch zijn), een bug-out locatie kan niet slecht zijn als er van nature niet veel mensen langskomen. Alleen heb je heel wat minder middelen bij je.

Ik denk dat trouwens de meeste mensen eerst bij familie gaan aankloppen, of iets FEMA-achtig als dat zou bestaan.
Het eerste wat je wil, is NIET in een FEMA kamp verblijven.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Jarv
Posts: 488
Joined: Fri Oct 16, 2015 4:27 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Bug In Lokatie

Post by Jarv »

Peerke wrote:Ik ga voor een bug in. Zie jij jezelf tenmidde van al die andere 10.000 in de natuur zitten waar weinig te halen valt ? Tenzij je al de kennis hebt natuurlijk.
Dat is het hele punt juist Peer ..... ik denk dat er meer juist naar de stad trekken als dat er de natuur in gegaan wordt.
Denk dat er als best behoorlijk wat mensen zijn die al niet met hun blote voeten in het gras durven.
En in de stad is hulp denkt men .... het grootste deel van de bevolking zal waarschijnlijk gewoon passief blijven wachten op hulp ..... en voor dat ze daar mee gaan stoppen moet je weg zijn ;)
Post Reply