Regels solar energie Spanje

Post Reply
dereiziger
Posts: 10
Joined: Fri Jun 16, 2017 2:12 pm

Regels solar energie Spanje

Post by dereiziger »

Ik heb heel wat artikelen gelezen over de nieuwe regelgeving in Spanje maar kom er nog niet helemaal uit hoe het nu precies zit met wat
wij graag willen. Misschien heeft iemand hier antwoord op of weet toevallig waar het artikel staat met de juiste informatie voor mij.

Ik ben van plan om een Finca in Spanje te kopen, het liefst een die niet aangesloten is op het electra netwerk. Wij zullen zo min
mogelijk gebruik maken van electra en een zonnenpaneel is goed genoeg. Op dit moment hebben wij een draagbare zonnenpaneel die
sterk genoeg is om de mobile telefoons en tablet op te laden. Nu zal dit waarschijnlijk niets extras kosten aan belasting in Spanje,
maar stel dat we in de toekomst toch een groter panneel willen gaan gebruiken ivm eventueel gebruik van koelkast (twijfel nog of we dit
met gas of electra gaan doen). Het enige gebruik zal dus zijn, koelkast, mobiel, tablet en een lampje.

Moet er dan een belasting worden betaald voor gebruik van de solar energie, of geld dit pas vanaf een bepaald aantal kwh gebruik?

Tip of gas of solar voor koelkast is ook welkom ;)
User avatar
Lewieke
Posts: 1852
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 1 time

Re: Regels solar energie Spanje

Post by Lewieke »

Een koelkast lijkt me echt wel een must in een warm land als Spanje. Als je geen netaansluiting hebt, zou ik opteren voor een model op gas.

L.
User avatar
DonTor
Posts: 438
Joined: Fri Oct 23, 2015 5:58 pm

Re: Regels solar energie Spanje

Post by DonTor »

Een koelkast op gas valt nog wel eens te recupereren uit een afbraak caravan/mobilhome
-- Op de snelweg van respect is er zelden file --
-- Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen -- Plato
Post Reply