Lokaties transformatorhuisjes?

Post Reply
Lazarus
Posts: 50
Joined: Tue Dec 08, 2015 2:52 pm

Lokaties transformatorhuisjes?

Post by Lazarus »

Ik zag vanmiddag op de Engelse TV dat ze in een overstroomd gebied met van alles probeerden te voorkomen dat er water in een transformatorhuisje zou lopen. (10000 volt naar 220 volt) Uiteraard om er voor te zorgen dat de omliggende huizen niet zonder stroom zouden komen te zitten.

Image

Nu probeer ik uit te vinden waar bij mij in de buurt deze transformatorhuisjes staan. Ik weet er wel een paar, maar die zijn niet voor "onze" omgeving.
Zoeken op internet leverde niets op, maar misschien dat iemand hier een online kaart weet met dit soort gegevens?
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Lokaties transformatorhuisjes?

Post by ghostwhiper »

als het niet in de transformator huizen gebeurt dan gebeurt het wel bij de mensen thuis en dan slaan de trafo huisjes ook uit.
overigens zit in engelamd het grootste deel nog steeds bovengronds en zijn blackouts heel normaal.
vrijwel iedere vakantie wel een keer enkele uren zonder stroom gezeten tijdens een storm.

dit soort infrastructuur zijn als het goed is geen officiele kaarten van te vinden ivm mogelijke aanslagen hier op ;)
mogelijk je gemeente vragen hoe je transportkabel loopt die hebben de kaarten wel.
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
Lazarus
Posts: 50
Joined: Tue Dec 08, 2015 2:52 pm

Re: Lokaties transformatorhuisjes?

Post by Lazarus »

ghostwhiper wrote:dit soort infrastructuur zijn als het goed is geen officiele kaarten van te vinden ivm mogelijke aanslagen hier op ;)
mogelijk je gemeente vragen hoe je transportkabel loopt die hebben de kaarten wel.

Ik heb ondertussen toch wel kaarten gevonden. Maar (nog)niet van mijn omgeving :(
http://www.hoogspanningsnet.com/wp-cont ... t-2014.pdf
Image
User avatar
ghostwhiper
Opperspammer
Posts: 1859
Joined: Fri Nov 20, 2015 10:39 am
Location: midden nederland

Re: Lokaties transformatorhuisjes?

Post by ghostwhiper »

dat zijn de 50kv substations met bovengrondse kabels volgensmij.
daaronder horen nog meer kleinere substations te zitten.
huizen zit dacht ik bovengronds naar een onderstation maar kan me vergissen (huizen, huisen, huissen een van de 3)
"god made man but samuel colt made them equal" (colt manufacturing)
"if guns cause crime, then pencils cause misspelled words"
"bolt actions speak louder then words"
The loose canon. A really important collection of words.
User avatar
Jarv
Posts: 488
Joined: Fri Oct 16, 2015 4:27 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Lokaties transformatorhuisjes?

Post by Jarv »

.....als er kortsluiting komt in een transformatorhuisje omdat er tóch water in komt o.i.d. is het juist de plek waar je absoluut niet wil zijn.
Drent
Posts: 52
Joined: Tue Dec 08, 2015 9:12 pm

Re: Lokaties transformatorhuisjes?

Post by Drent »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Transformatorhuisje allemaal foto's van die dingen op verschillende plekken in NL. Als je weet naar welke waarschuwingsstickers je moet kijken weet je het zeker. Rondje door je buurt en je komt die dingen vanzelf tegen.
EVA
Posts: 1086
Joined: Wed Dec 09, 2015 1:03 am
Been thanked: 1 time

Re: Lokaties transformatorhuisjes?

Post by EVA »

Kun je er niet al meteen vanuit gaan dat de stroom uitvalt als er een overstroming is dan?
daar heb ik tenslotte allang voor geprept...
op dit moment hebben we zelfs al stroomstoringen omdat er een beetje ijzel op de stroomkabels ligt!
Post Reply