Hey mensen,
Ik excuseer me alvast voor het geval dit onderwerp al moest aangesneden zijn ergens, maar ik heb het dus niet gevonden....

Op Google wel wat over gevonden maar dat ging mijn petje al snel te boven. (jawel ik kan heus wel klussen hoor; regenwaterput + binnenhuisinstallatie zelf volledig geïnstalleerd thuis, net zoals alle kasten, scheidingswanden, kinderkamers, klik-laminaat + plinten, terras-afvoergoot, tuin-omheining, chape-egalisatie, elektriciteitswerken allerhande, ....)
De titel spreekt voor zich: HOE kan ik mijn zonnepaneel-installatie nuttig aanwenden wanneer er (voor langere tijd) geen stroom beschikbaar is op 't net?!?

Want de omvormer moet uiteraard gevoed worden èh. Accu's overweeg ik niet o.w.v. financiële / logistieke / rendabiliteits- redenen. Of misschien wél één dikke accu om die omvormer te voeden en van daaruit wat improviseren met re-routing?!? Het zou uiteraard geen probleem zijn als ik enkel stroom krijg van de panelen wanneer ze daadwerkelijk zonlicht verwerken, en het zou ook geen probleem zijn dat ik maar 1 (of extreem weinig) stopcontacten heb; als ik al op één plaats 230V kan krijgen, zou ik dit al als een serieuze luxe beschouwen.... 24V of 12V is ook al beter dan niks.... Ik beschik over 16 hoge rendementspanelen (made in Germany) van 275 Wp, pal op het zuiden gericht onder een perfecte hoek van 45°. Niet superveel maar wel een heel potente combinatie denk ik zo?
Ik ben me ervan bewust dat dit misschien technisch niet eens mogelijk is, maar de vindingrijkheid van mensen om "onoplosbare problemen" toch te lijf te gaan, is onvoorstelbaar heb ik ook al vaak gemerkt....
Many thanks in advance!