Candyvan

Candyman
Posts: 288
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Candyvan

Post by Candyman »

Er zit geen toerenteller op.
Vermoedelijk is het een 4l80 want er zit een overdrive op.
Maar zeker weten doe ik het niet, dat zie ik wel als hij in m'n tuin staat.

User avatar
wodan
Posts: 3208
Joined: Wed Oct 14, 2015 3:06 pm
Location: In mijn hamster ren in Vlaanderen
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Candyvan

Post by wodan »

Als ie overdrive heeft, dus 4 traps, is de kans zeer groot op 4L80(e). Ik hoop het voor je, scheelt een pak in verbruik.
“Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.” -- Benjamin Franklin
"Peaceful majority is irrelevant if they do nothing ..." -- Brigitte Gabriel
De twee belangrijkste metalen zijn unaffordium en unobtainium...
We hebben het ongelooflijk goed, maar niemand is nog content. -- E. Geenen.
"The true Soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him." - GK Chesterton.
"Socialism is a shitty idea in theory and an immoral idea in practice" --Ben Shapiro
"We should be one and undivided, equal and free" -- Robin Hood

Candyman
Posts: 288
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Candyvan

Post by Candyman »

IMG_20200618_181042.jpg
De Chevy staat nu in mijn tuin.
Als eerste ga ik maar het tussenschot eruit halen en de bijbehorende bank.
Dan heb ik een lege bus en kan ik de vloeren gaan behandelen.
Aangezien de deurrubbers versleten zijn is er vocht in gekomen.
Later even kijken wat ik allemaal nodig heb en dan alles maar in één keer in de USA bestellen.

-edit- op de 17" laptop zie ik alles prima dus volgende fotos zal ik verkleinen en plaatsen via de laptop.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
SurfEasy
Posts: 379
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 10 times
Been thanked: 0

Re: Candyvan

Post by SurfEasy »

Wat moet je nog allemaal aan de bus doen, en wat zijn je verwachtingen wanneer hij klaar is
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
Johannes

Candyman
Posts: 288
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Candyvan

Post by Candyman »

SurfEasy wrote:
Sat Jul 25, 2020 8:27 pm
Wat moet je nog allemaal aan de bus doen, en wat zijn je verwachtingen wanneer hij klaar is

Er zit laswerk aan en ik wil hem spuiten.
Qua interieur hou ik het simpel, een slaapbank en een omvormer.
Als ik erop ga neem ik de spullen mee die ik voor de betreffende trip nodig heb

User avatar
SurfEasy
Posts: 379
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 10 times
Been thanked: 0

Re: Candyvan

Post by SurfEasy »

Misschien een tip ik heb voor de oude T3-campertje toen grote delen met smeer tin behandeld en deukjes mee weg gewerkt dat gaat nooit meer roesten tenzij er een diepe beschadiging in zou komen.
Het voordeel van smeer tin, in voorraad blijft het altijd goed.
Het is mooi te verwerken, het scheurt en droogt niet uit, knapt niet van het plaatwerk af mocht je bvb een aanrijding krijgen.
Ook als je roest hebt gehad, dat je met zandstralen hebt verwijderd lukt voor 99% er kan altijd iets blijven zitten, dat krijgt geen kans meer om zich te ontwikkelen tot verder roesten.
Met een goede grondverf kan je het prima over spuiten, deze methode word veel gebruikt voor waardevolle oude wagens.

Ga je de Candyvan ook behoorlijk isoleren, dan heb ik nog wel een tip voor je.

Wij hebben wat kilo's vocht opnemende korrels Silica Gel handig als je met regenachtig weer met natte kleding in het campertje komt op een vaste plek want als je niet rijd raak je de vocht over het algemeen niet meer kwijt.
Zoals je weet kan je de korrels Silica Gel weer regenereren door hete lucht (verwarmen) je kan het zaakje ook in een grote plastiek zak doen dan krijg je sowieso de vocht niet in je campertje want door de vocht ontwikkeling is het slecht slapen in de bus, want je produceert zelf ook nog de nodige vocht.

De gefilterde uitlaat gassen blijft natuurlijk gevaarlijk daarom is een terdege goed bouwsel wel van levens belang
Misschien niet echt mogelijk, maar het is een idee.
Ik had ook wel het idee een aan de buitenkant geïsoleerde dubbelwandige rvs hete lucht box (oven) te maken, waar door een roetfilter redelijk schoon gemaakte uitlaatgassen via een tot nul instelbare thermostaat klep door heen stroomt, tijdens het rijden wordt gratis je maaltje op gewarmd, voedsel of de Silica Gel korrels gedroogd, haha :) of zelfs is misschien mogelijk broodbakken.
Een regelbare geforceerde ventilatie met afvoer naar buiten is waarschijnlijk ook wel handig.
De gefilterde uitlaat gassen blijft natuurlijk gevaarlijk daarom is een terdege bouwsel wel van levens belang

Of je er mee door de APK keuring misschien niet :cry: want men zal vast nieuwsgierig worden waar de soepele rvs (in verband trillingen metaalmoeheid) aftakking voor dient.
Ik denk dat een dikke siliconen verbinding de hitte niet aan kan.

Ideeën zijn leuk vooral als het nuttig, uitvoerbaar, en niet teveel geld kost.

================================================================================================================================

Gaat het ook een echte preppers camper worden, berekend op een SHTF wanneer je de benen moet nemen om er mee vandoor moet gaan???.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
Johannes

Candyman
Posts: 288
Joined: Thu Sep 06, 2018 5:02 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Candyvan

Post by Candyman »

Bedankt voor de tips @SurfEasy
Persoonlijk ben ik meer van de bugin maar indien nodig kan hij ook als BOV gebruikt worden uiteraard.
Er zit een tank van 125 liter onder en met een verbruik van 1 op 8 kom je dan aardig ver.

User avatar
Peerke
Posts: 3389
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Re: Candyvan

Post by Peerke »

SurfEasy wrote:
Sun Jul 26, 2020 8:49 am
Misschien een tip ik heb voor de oude T3-campertje toen grote delen met smeer tin behandeld en deukjes mee weg gewerkt dat gaat nooit meer roesten tenzij er een diepe beschadiging in zou komen.
Het voordeel van smeer tin, in voorraad blijft het altijd goed.
Het is mooi te verwerken, het scheurt en droogt niet uit, knapt niet van het plaatwerk af mocht je bvb een aanrijding krijgen.
Ook als je roest hebt gehad, dat je met zandstralen hebt verwijderd lukt voor 99% er kan altijd iets blijven zitten, dat krijgt geen kans meer om zich te ontwikkelen tot verder roesten.
Met een goede grondverf kan je het prima over spuiten, deze methode word veel gebruikt voor waardevolle oude wagens.

Ga je de Candyvan ook behoorlijk isoleren, dan heb ik nog wel een tip voor je.

Wij hebben wat kilo's vocht opnemende korrels Silica Gel handig als je met regenachtig weer met natte kleding in het campertje komt op een vaste plek want als je niet rijd raak je de vocht over het algemeen niet meer kwijt.
Zoals je weet kan je de korrels Silica Gel weer regenereren door hete lucht (verwarmen) je kan het zaakje ook in een grote plastiek zak doen dan krijg je sowieso de vocht niet in je campertje want door de vocht ontwikkeling is het slecht slapen in de bus, want je produceert zelf ook nog de nodige vocht.

De gefilterde uitlaat gassen blijft natuurlijk gevaarlijk daarom is een terdege goed bouwsel wel van levens belang
Misschien niet echt mogelijk, maar het is een idee.
Ik had ook wel het idee een aan de buitenkant geïsoleerde dubbelwandige rvs hete lucht box (oven) te maken, waar door een roetfilter redelijk schoon gemaakte uitlaatgassen via een tot nul instelbare thermostaat klep door heen stroomt, tijdens het rijden wordt gratis je maaltje op gewarmd, voedsel of de Silica Gel korrels gedroogd, haha :) of zelfs is misschien mogelijk broodbakken.
Een regelbare geforceerde ventilatie met afvoer naar buiten is waarschijnlijk ook wel handig.
De gefilterde uitlaat gassen blijft natuurlijk gevaarlijk daarom is een terdege bouwsel wel van levens belang

Of je er mee door de APK keuring misschien niet :cry: want men zal vast nieuwsgierig worden waar de soepele rvs (in verband trillingen metaalmoeheid) aftakking voor dient.
Ik denk dat een dikke siliconen verbinding de hitte niet aan kan.

Ideeën zijn leuk vooral als het nuttig, uitvoerbaar, en niet teveel geld kost.

================================================================================================================================

Gaat het ook een echte preppers camper worden, berekend op een SHTF wanneer je de benen moet nemen om er mee vandoor moet gaan???.
Een sok, gevuld met kattenbak grit, absorbeert al veel vocht. Het is goedkoop en te regenereren in een simpele hete lucht oven.
Gratis tip die ook nog goedkoop is ! Dank me later maar.
All is one, and one means two to me.

User avatar
SurfEasy
Posts: 379
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 10 times
Been thanked: 0

Re: Candyvan

Post by SurfEasy »

Ha Peerke.

O een hete luchtoven simpel als je een rvs uitlaat hebt je last er als een spiraal een rvs leiding omheen en dat ga je nog weer eens isoleren de lucht die dan door de leiding heen loopt wordt dan groeiend heet, daar zou je wat mee kunnen.
Wil je het meer uitgewerkt hebben, ha dat kan ook.
Kan je ook geschikt maken voor een camper.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
Johannes

Post Reply