Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Wat gebeurt er wereldwijd, wat is de invloed op ons en hoe gaan we er me om?
Post Reply
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Rodin »

Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Image

Gardasil, het vaccin dat baarmoederhalskanker moet voorkomen, is sinds 2008 beschikbaar in Nieuw-Zeeland. Meer dan 200.000 Nieuw-Zeelandse meisjes zijn ermee ingeënt. De wetenschappers zeggen dat het veilig is, maar een aantal meisjes en hun families hebben daar zo hun twijfels over. Zij zeggen dat Gardasil verantwoordelijk is voor hun aandoening. Twee meisjes kwamen na de vaccinatie plotseling te overlijden, bijna 500 anderen werden ernstig ziek.

Nationale schande
Afgelopen maand nog zei een Ierse senator dat de vaccinatie tegen HPV een nationale schande is omdat gezondheidsinstanties weigeren vragen te beantwoorden over negatieve bijwerkingen na inenting met Gardasil. Paschal Mooney wil de Ierse gezondheidsdienst dwingen vragen van getroffen gezinnen te beantwoorden. Mooney wijst op de 21 bijwerkingen die op de bijsluiter van Gardasil staan. Die bijwerkingen worden niet gedeeld met de ouders en de meisjes tussen 12 en 17 jaar oud voordat ze besluiten om al dan niet te vaccineren.

Geen onderzoek
De 16-jarige Sarah Curran werd op de dag voor haar dood ingeënt met Gardasil. De ouders van Sarah vragen zich af of het vaccin mogelijk verantwoordelijk is geweest voor haar dood. Er werd geen onderzoek ingesteld. Toch concludeert het Nieuw-Zeelandse ministerie van Volksgezondheid dat de dood van het meisje waarschijnlijk niet is veroorzaakt door het vaccin. “Hoe kan de overheid dat zo zeker zeggen zonder dat er een onderzoek is gedaan?” vraagt journaliste Paula Penfold zich af.

Toen de 18-jarige Jasmine Renata Gardasil had gekregen, ging haar fysieke en mentale gezondheid in rap tempo achteruit. Na de eerste prik kreeg Renata overal pijn, begon haar hart sneller te kloppen, werd ze moe en geïrriteerd en begonnen haar handen en benen te tintelen. Ze stierf in september 2009 in haar slaap, zes maanden na de laatste injectie. Haar moeder Rhonda is er zeker van dat het vaccin verantwoordelijk is geweest voor de dood van haar dochter.

http://www.ninefornews.nl/video-honderd ... alskanker/

Je nageslacht voorbereiden op de medische sprookjeswereld van vandaag, ook dat is preppen. Ik heb destijds mijn dochters op digitaal onderzoek uitgestuurd en ze zelf laten beslissen. Gelukkig namen ze de enige, juiste beslissing. (Anders had ik ze over de knie moeten leggen :twisted: .)
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

Rodin wrote:Je nageslacht voorbereiden op de medische sprookjeswereld van vandaag, ook dat is preppen. Ik heb destijds mijn dochters op digitaal onderzoek uitgestuurd en ze zelf laten beslissen. Gelukkig namen ze de enige, juiste beslissing. (Anders had ik ze over de knie moeten leggen :twisted: .)
Je hebt je dochters dus zelf onderzoek laten doen naar het middel Gardasil?
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Rodin »

Ja natuurlijk. Overigens had ik tegelijkertijd ook een online discussie met een arts-voorlichter van het RIVM en die dialoog werd steeds vermakelijker. De beste man wist niet meer van het middel dan de bijsluiter aangaf en citeerde er lustig uit - totdat ik ook zo'n bijsluiter te pakken had en de bijwerkingen erbij haalde.

NB. Uiteraard heb ik mijn dochters enigszins gestuurd met informatiebronnen. En als ze het uiteindelijk toch hadden willen doen, hadden wij het ze simpelweg verboden. Maar eigen keuzes werken beter.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

Je weet dus ook dat je je dochters onderzoek hebt laten doen naar het verkeerde medicijn?

In Nederland word namelijk niet met Gardasil maar met Cervarix gevaccineerd...

Zelfde werking, andere potentiele bijwerkingen.

Heb je overigens de bijsluiter van Paracetamol al eens gelezen...pfff, als je daar niet direct het loodje van legt weet ik het ook niet meer...
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by JJenA »

Repelsteeltje wrote:Je weet dus ook dat je je dochters onderzoek hebt laten doen naar het verkeerde medicijn?

In Nederland word namelijk niet met Gardasil maar met Cervarix gevaccineerd...

Zelfde werking, andere potentiele bijwerkingen.

Heb je overigens de bijsluiter van Paracetamol al eens gelezen...pfff, als je daar niet direct het loodje van legt weet ik het ook niet meer...
Paracetamol blijkt ook hoofdpijn te veroorzaken. :lol:

Ik heb hoofdpijn doordat ik vaak hoofdpijnmiddelen gebruik
https://www.thuisarts.nl/hoofdpijn/ik-k ... aak-hoofdp...
7 jan. 2014 - Wat kan ik doen als ik door hoofdpijnmiddelen hoofdpijn krijg? ... meer dan 15 dagen in de maand een paracetamol voor de hoofdpijn inneemt ...
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

JJenA wrote: Paracetamol blijkt ook hoofdpijn te veroorzaken. :lol:
Hoofdpijn is 95% van de gevallen vochtgebrek in de hersenen. Het glas water waar je de paracetamol mee inneemt voldoet dus vaak al meer dan voldoende. Eventueel neem je 2 glazen water.
JJenA
Posts: 346
Joined: Thu Oct 15, 2015 8:33 pm

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by JJenA »

Repelsteeltje wrote: Hoofdpijn is 95% van de gevallen vochtgebrek in de hersenen. Het glas water waar je de paracetamol mee inneemt voldoet dus vaak al meer dan voldoende. Eventueel neem je 2 glazen water.
Hoofdpijn ken ik niet, vocht gebrek ook niet. ;)
Last edited by JJenA on Thu Nov 19, 2015 9:16 pm, edited 2 times in total.
Een aanrader voor aanschaf prepper spullen
http://www.greatoakdumpstore.nl/shop/ ;)
Met een hartelijke groet, JJenA :D
Bij deze doe ik afstand van enig recht op mijn inzendingen, ze mogen bij gewerkt worden ten bate van het forum.
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Rodin »

Repelsteeltje wrote:Je weet dus ook dat je je dochters onderzoek hebt laten doen naar het verkeerde medicijn?

In Nederland word namelijk niet met Gardasil maar met Cervarix gevaccineerd...
Dacht zo uit mijn hoofd te weten dat het Gardasil was, maar je hebt helemaal gelijk. Was ook al een tijdje geleden.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

Rodin wrote: Dacht zo uit mijn hoofd te weten dat het Gardasil was, maar je hebt helemaal gelijk. Was ook al een tijdje geleden.
Gardasil zijn inderdaad een hoop ellende verhalen van, al dan niet aantoonbaar waar. Cerverix is een geheel ander product met veel meer onderzoek en minder al dan niet aantoonbare ellende. Het heeft een wat minder breed spectrum maar is wel veel veiliger.

Zoals de onderzoeken nu staan zal ik mijn dochter het wel adviseren (Cervarix dan he), daar de pluspunten de mogelijke bijwerkingen ruimschoots domineren. Kinderen worden ten slotte ook gevaccineerd tegen DKTP, BMR etc. Daar zitten ook potentiele risico's aan. Maar daar hoor je raar maar waar niemand over. Biblebelt-lieden daarbuiten gelaten, die sporen zowiezo niet :)
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Rodin »

Repelsteeltje wrote:Zoals de onderzoeken nu staan zal ik mijn dochter het wel adviseren (Cervarix dan he), daar de pluspunten de mogelijke bijwerkingen ruimschoots domineren.
Ik zou daar nog een paar keer grondig over nadenken als ik jou was. De pluspunten zijn eerder vraagtekens en de mogelijke bijwerkingen zijn dikke uitroeptekens. Waarom zou je je dochter als proefkonijn gebruiken voor een slecht getest vaccin met talloze bijwerkingen? En waarom uberhaupt je kind beschermen tegen iets dat nauwelijks voorkomt (zie rode tekst)?

Ongeveer 750 nieuwe gevallen van baarmoederhalskanker in 2011
In 2011 waren er in Nederland 749 nieuwe gevallen van baarmoederhalskanker. Het betreft vooral vrouwen in de leeftijd van 30 tot en met 54 jaar. Van de vrouwen die in de tien jaar voorafgaand aan 1 januari 2011 zijn gediagnosticeerd met baarmoederhalskanker, waren er 4.818 op genoemde datum nog in leven. In 2011 overleden 189 vrouwen aan baarmoederhalskanker.

Baarmoederhalskanker veroorzaakt door humaan papilloma virus
Een hardnekkig aanhoudende infectie met humaan papilloma virus (HPV) ligt aan de basis van baarmoederhalskanker. Het is echter niet voldoende om baarmoederhalskanker te laten ontstaan. Of een HPV-infectie ook daadwerkelijk leidt tot het ontstaan van baarmoederhalskanker, hangt voor een belangrijk deel af van de immuunstatus van de geïnfecteerde vrouw. Baarmoederhalskanker wordt gezien als een zeldzame complicatie van een zeer veel voorkomende infectie met HPV.
http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... amengevat/

De Gevaren van de HPV-vaccins Gardasil & Cervarix (bijwerkingen Baarmoederhalskanker)
http://www.earth-matters.nl/5/7516/gezo ... anker.html

1300 meisjes met ernstige bijwerkingen door Cervarix baarmoederhalskanker vaccinatie
In Engeland wordt melding gemaakt van ernstige bijwerkingen bij zeker 1300 meisjes van 12-13 jaar die de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker kregen. Bijverschijnselen zoals epileptische aanvallen, koorts, problemen met gezichtsvermogen, verlammingsverschijnselen zijn gemeld. Lang leve de farmaceutische industrie!
http://zaplog.nl/zaplog/article/1300_me ... skanker_v/
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

@Rodin,

Heb jij je kinderen ingeënt voor DKTP, BMR etc? Dan weet je dat deze, al tientallen jaren gebruikte vaccinaties, een nog groter aanbod aan bijwerkingen kunnen hebben waaronder de ergste van allemaal, de dood ten gevolge.

Jouw eerste link is algemene informatie betreffende HPV en baarmoederhalskanker vanuit het RIVM uit 2011. De 2de en 3de link zijn puur gericht tégen het gebruik van Cervarix. Om een oordeel te maken moet je niet alleen de negatieve zaken kennen, maar ook de positieve kanten. En die kom ik in jouw links nergens tegen.

Het feit dat 1300 meisjes in Engeland dus bijwerkingen hebben is mijn inziens totaal ondergeschikt aan een conclusie. 1300 meisjes met een bijwerking op een totaal bestand van ca 1 miljoen gevaccineerde meisjes is slechts 0.13% dat een bijwerking heeft. Waarvan bijwerkingen als koorts, hoofdpijn etc voor 95% de dienst uitmaken. Ter vergelijking, ca 10% van de baby's/peuters die gevaccineerd worden met DKTP, BMR etc heeft ook een koortsbijwerking. Die zijn dus veel "gevaarlijker" als ik jouw cijferinbreng moet geloven. Een vaccinatie is niets meer dan het opzettelijk inbrengen van ziektes in het lichaam in zéér kleine hoeveelheden zodat het lichaam op en veilige manier anti-stoffen kunnen aanmaken nog vóór er een daadwerkelijke infectie plaatsvind. Koorts is een natuurlijk bevestiging dat de vaccinatie goed aanslaat en het lichaam even moet werken tegen deze opzettelijke ziekmaking.

Als jij liever niet hebt dat jouw dochters de vaccinatie krijgen is dat jouw goed recht. Zoals de statistieken er nu voorstaan vind ik de nadelen niet opwegen tegen de voordelen en zal ik mijn dochter het wél adviseren.
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Rodin »

@ Repelsteeltje

Ja, wij hebben onze kinderen vroeger laten inenten. Of we het, met de kennis van nu, weer zouden doen is de vraag - zeker niet zonder ons eerst grondig te hebben verdiept.

Jouw advies naar jouw dochter toe is uiteraard helemaal jouw zaak. Tegen de tijd dat ze toe is aan zo'n vaccin zou ik haar wel bij die beslissing betrekken en haar zelf onderzoek laten doen. Uiteindelijk gaat het om haar lichaam, gezondheid en toekomst.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

Rodin wrote:Jouw advies naar jouw dochter toe is uiteraard helemaal jouw zaak. Tegen de tijd dat ze toe is aan zo'n vaccin zou ik haar wel bij die beslissing betrekken en haar zelf onderzoek laten doen. Uiteindelijk gaat het om haar lichaam, gezondheid en toekomst.
Natuurlijk bepaald mijn dochter zelf.

Nu even een beetje plagen: Mijn dochter moet zelfbeschikking hebben en zelf beslissen van jou terwijl je zelf al zei dat als jouw dochters toch deze vaccinatie wilden hebben jij ze dat verboden had. Jouw dochters hadden dus geen keuze op jouw keuze na dus?

En ja, met dat laatste ben ik je gewoon een beetje aan het sarren :D
User avatar
Rodin
Posts: 247
Joined: Sat Nov 07, 2015 9:53 pm
Location: NL
Contact:

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Rodin »

Repelsteeltje wrote:Nu even een beetje plagen: Mijn dochter moet zelfbeschikking hebben en zelf beslissen van jou terwijl je zelf al zei dat als jouw dochters toch deze vaccinatie wilden hebben jij ze dat verboden had. Jouw dochters hadden dus geen keuze op jouw keuze na dus?

En ja, met dat laatste ben ik je gewoon een beetje aan het sarren :D
Sarren is je goed recht. :D

Ik hoopte dat de keuze die mijn dochters zouden maken inderdaad mijn keuze zou worden. Dat is ook gebeurd, anders had ik de druk opgevoerd. Ik vind namelijk dat ouders hun verantwoordelijkheid in deze moeten nemen en kinderen in de tienerleeftijd kunnen nu eenmaal lang niet altijd alles overzien. Gelukkig maakten ze de in mijn ogen juiste keuze. Ben overigens wel benieuwd welke keuze jouw dochter uiteindelijk maakt. Laat het t.z.t. eens weten als je wilt.
'Opinions are like assholes. Everybody has one.'

Clint Eastwood (fastest philosopher in the West)
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Honderden Nieuw-Zeelandse meisjes ernstig ziek na HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker

Post by Repelsteeltje »

Rodin wrote: Sarren is je goed recht. :D

Ik hoopte dat de keuze die mijn dochters zouden maken inderdaad mijn keuze zou worden. Dat is ook gebeurd, anders had ik de druk opgevoerd. Ik vind namelijk dat ouders hun verantwoordelijkheid in deze moeten nemen en kinderen in de tienerleeftijd kunnen nu eenmaal lang niet altijd alles overzien. Gelukkig maakten ze de in mijn ogen juiste keuze. Ben overigens wel benieuwd welke keuze jouw dochter uiteindelijk maakt. Laat het t.z.t. eens weten als je wilt.
Ik zal het laten weten als de tijd daar is en ook de motivatie. Duurt nog wel een paar jaartjes.

Ondanks dat ik een groot voorstander ben van kruidengeneeskunde (fytotherapie) ben ik geen tegenstander van moderne farmaceutische wetenschap. Deze heeft bewezen aangetoond zaken positief in een versnelling te kunnen brengen, en daarmee bedoel ik niet alleen hun winstmarges. Ja, sommige zaken zijn onzinnig, maar loop eens de gemiddelde supermarkt binnen. Staat ook voor zeker 90% gevuld met onzinnige zaken :)
Post Reply