Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Eergister weer tot de hoek van de straat. Gister tot een bankje en een buurtbiebje die 200 meter uit elkaar lagen.
Gister doel gesteld om vandaag bij de bakker brood te halen. Heen en terug was 1 km. Voorheen deed ik dat per fiets.
Ik heb het gedaan ! Het is me gelukt ! Weer een doel bereikt !

En dan zie ik buurvrouw van 2 deuren verder de auto pakken om een halfje wit te halen.

Op 1 na allemaal overgewicht. Ze komen nooit buiten, behalve van de voordeur naar de auto wat 10 meter is. Ze zien zo wit als A4 papier. Ook een zeer zwak immuunsysteem dus door gebrek aan vitamine D3. Vitamine D3 wordt aangemaakt door zonlicht door een transformatie van D naar D3. Slikken van tabletjes heeft weinig zin.

Ze moeten zich kapot schamen.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Peerke wrote: Tue Aug 29, 2023 8:47 pm En dan zie ik buurvrouw van 2 deuren verder de auto pakken om een halfje wit te halen.

Op 1 na allemaal overgewicht. Ze komen nooit buiten, behalve van de voordeur naar de auto wat 10 meter is. Ze zien zo wit als A4 papier. Ook een zeer zwak immuunsysteem dus door gebrek aan vitamine D3. Vitamine D3 wordt aangemaakt door zonlicht door een transformatie van D naar D3. Slikken van tabletjes heeft weinig zin.

Ze moeten zich kapot schamen.
Ach beste @peerke,

De wereld zit zo vol met hele groot problemen, ziekten zoals stofwisseling ziekten, schildklier wat vrijwel niets meer doet, erfelijkheid, de zeer slechte voeding waardoor mensen allemaal gebrekzieken kunnen krijgen, en mensen die verslaaft zijn van drugs of voedsel verslaaft omdat ze het leven niet meer aan kunnen, daar is moeilijk over te oordelen, ja die mensen kunnen zich misschien zo nog net op de been houden.

Een stukje zal ik later verwijderen als jullie het hebben gelezen, want niemand ander hoeft de nood kreet van mijn geliefde te lezen behalve jullie.
Mijn vrouw heeft ook een keer gezegt baasje zullen we maar op bed gaan liggen en niet meer eten en drinken, ze ziet soms het hele leven niet meer zitten te veel in haar leven mee gemaakt en het lijkt wel niet op te houden, ja dan kan een mens het niet meer zien zitten, we hebben ook een ramp leven gehad en nog wel, zij heeft waarschijnlijk neus kanker door foute plekjes die niet goed zijn verwijderd, en ik ook weer kanker dat komt er nu weer bij, we leven al vele jaren in een totale isolement en geen mens die zich daar druk over maakt, we hebben amper nog een samenleving een ieder is op zich aan gewezen, mensen hebben in zich; IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKEN, dat is geen samenleving meer, wij zijn niet zo we zijn haal vaak te goed geweest en hebben er totaal niets mee opgebouwd, dat kan niet meer met die soort van mensen, daarom wilden wij ook weg uit de EU hopen nog ergens een ander slag mensen te ontmoeten en daar te gaan wonen, nog even een paar jaartjes wat geluk te mogen mee maken, ja we zitten in onze zeventigste leven jaar maar nog vol met avondtuur en nog in iets geloven, we kunnen zo vertrekken, maar veel mensen hebben dat niet meer, en doen geen moeite meer.

Voor andere mensen is dat waarschijnlijk niet te bevatten.

Maar jij hebt het in je zitten prachtig man dat je vorderingen zo snel gaan, echt over een tijdje ga je op bushcraft cursussen en ga je met een evenwichtig gevulde rugzak op pad en met de kennis kan je heel goedkoop en nog gezonder op vakantie eten van het uiterst gezonde oervoeding met alle bouwstoffen die een lichaam ontzetten veel kracht kan heben en dan bestand is tegen vele ziekten en aandoeningen, en je word nog gelukkiger een zeer krachtige man op zeer hoge leeftijd.

Dit is een reactie van 04:57 ik ga weer proberen te slapen.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Wat een vooruitgang in korte tijd. Een dag van wel 2000 stappen. Een goeie maand geleden liep ik 's avonds met halloween nog het halve dorp af en dat was al een eind. Inmiddels doe ik met gemak ruim 6500 stappen per dag. Iets van ongeveer 5 km.

Vorig jaar fietste ik naar het zwembad 1,5 km verder. Tegenwoordig loop ik daar naartoe.

Overigens heb ik besloten om deze week weer te gaan zwemmen. In het binnenbad uiteraard.
zwembad.jpg
Overigens, de Islands zijn na 3 maanden inzitten en langzaam inlopen nu eindelijk echt ingelopen en loop er de hele dag op en woon erin.

Zolang ik loop, blijf ik die stokken gebruiken en er een sport van maken.

Vroeger was ik een loper, daarna een fietser en straks weer een loper !

Off topic. Ik heb over de hele dag amper 20 mensen buiten gezien. Misschien vonden ze het te koud en bleven ze liever binnen. Ik kleed me gewoon goed aan en ga er voor. Heb 3 maanden binnen gezeten met een looprekje. Stil zitten en niks doen is geen optie voor mij. Als het weer het toe laat, ben ik buiten zoals jullie me kennen. Morgen is weer een regendag en weet ik me binnen wel te vermaken. Die enkele dag kan er wel bij. Heb binnen altijd wel wat te doen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Heel fijn @peerke dat de vorderingen door blijven gaan, ik blijf je graag volgen. :D ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

We kleden ons weer wat warmer, en zitten ook wel met een deken om ons heen met een warme kruik er onder en nemen die ook mee op bed, anders worden mijn onderbenen en voeten nog uren lang koud.
P1130093.JPG
Ik heb voor mijn maatje een goede koekenpan gekocht, het is van carbonstaal en moeten het nog inbranden.

Het kwam mooi van pas want ik had net mijn lief uit het ziekenhuis mee gekregen, eigenlijks moest ze er nog langer blijven, ze kan niet slapen in een ziekenhuis en dat was niet bepaald goed voor haar herzenifarct haar linker kant heeft nog maar 40% kracht.
Ook is bij haar huidkanker plekje op het voorhooft bij de slaap operatief weg gesneden, we weten niet waar door het nu is gekomen, maar haar gehele linker kant en boven op het hooft is volledig doof en heeft een hooftpijn als over er met een mes in word gestoken.
Dus de prachtige pan was een heel verrassend kado, normaal wil ze geen kadoo's ze koop liever voor dag geld goed voedsel.

Dit is de pan:

de Buyer Mineral B Element koekenpan, 32cm 5610.32
de Buyer
12 review(s)
€ 56,99
Adviesprijs
€ 80,95
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-de ... 610-32.htm
2023-11-29.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Mon Dec 04, 2023 2:40 pm Heel fijn @peerke dat de vorderingen door blijven gaan, ik blijf je graag volgen. :D ;)
Dan zal ik wat vaker achterom moeten kijken ....
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Peerke wrote: Mon Dec 04, 2023 3:34 pm Dan zal ik wat vaker achterom moeten kijken ....
Haha dat help niet want ik ben verbazend snel @peerke.

Ik weet zeker dat je vorderingen blijft maken.
Over een tijdje ga je misschien wel een cursus bushtraft doen, we zien je al met een goed gevulde rugzak door de bossen heen trekken.
En dat is ook "Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid".
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Wij proberen echt wel zo gezond mogelijk te leven op het gehele gebied, maar daar mee genees je niet je DNA en GEN cellen.
Zo heb ik weer opnieuw kanker maar nu in de lege prostaatholte en dat is niet te behandelen zonder dat je een behoorlijke schade op loopt en daar gaan dan ook weer kankercellen in zitten.

Mijn lief heeft regelmatig huidkanker plekjes, en nu is het gezicht weer aan de beurt.
De neus is aan een keer verprutst nu moet het grondiger worden aan gepakt want het zit er al doorheen.
Er is ook een plekje op het voorhooft weg gehaald bij de slaap wat ook is gaan ontsteken, na een dag was heel gehele linker kant verdooft en de hele bovenkant en heeft een behoorlijke hoofpijn als of er met een mes in word gestoken.
En dag er na heeft ze een herseninfarct gekregen haar linker kant heeft nog maar 40% kracht, ze is nu meer vergeetachtig en emotioneel en onzeker op haar benen, dus naar de winkel gaan we met een rolstoel, dat vind ze behoorlijk ergelijk want ze is een doorzetter en wil alles zelf doen, dus het gaat tegen haar karakter in.
Gisteren ben in met haar naar het ziekenhuis geweest voor haar hand waar een dikke blauwe bobbel zit en kan de hand nu ook minder goed gebruiken.
Morgen met haar naar de internist want er is veel meer aan de hand.

Maar bij de pakken neerzitten is geen optie we blijven lol maken in het leven dat heeft ons er altijd door heen geholpen.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Vanmorgen voor het eerst sinds 7 maanden na het ongeluk weer eens gezwommen.
Het was ontzettend lekker om weer eens in het water bezig te zijn. Verleren doe je het niet, maar het was wel even wennen.
De zwemconditie die ik eind april had, is volkomen verdwenen.
Gelukkig heb ik mijn conditie door het lopen weer een stuk opgebouwd.
Na het zwemmen ging het lopen zonder stokken ook een stuk beter.

Ik zie mezelf binnenkort weer op de fiets zitten ...
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

De PSA is sneller toegenomen dan we hadden gehoopt, ja dat is even schrikken van ,37000000 binnen enkele weken maar 0,52000000 gegaan, we zoeken naarstig naar andere methodes om van de kanker af te komen of om het zo te vertragen dat ik er redelijk gezond mee oud kan worden, en nog wat jaartjes van elkaar kunnen genieten we hebben nog grootste plannen, die zodra we onze AOW zouden krijgen we ons weg konden gaan.
Het idee was Argentinië geworden.

We hadden ook de tip gekregen om met cannabisolie te beginnen om de kanker onder de kie te krijgen, deze stichting zou ons daar bij kunnen helpen, je word er lid en krijgt dan de olie tegen een geringe prijs.
https://www.suvernuver.org/bestelpagina/

Maar ik heb ook dit gelezen, en weet nu niet waar ik aan toe ben,
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30931189/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6928757/


----------------------------------------------------

Wat ik ook nog heb gevonden is het volgende,

DE MEEST COMPLETE NIET-INVASIEVE KANKERBEHANDELING DIE MOMENTEEL BESCHIKBAAR IS (((Als het ook zo is)))

Elk van deze elementen heeft superieure overlevingskansen en geen ongewenste bijwerkingen:

Celgebaseerde Immunotherapie
Hyperthermie
Zeer Efficiënte Natuurlijke Geneeswijzen
Klinisch bewezen resultaten en een 5-sterren patiëntenervaring: dat is wat de behandelingen van Immucura onderscheidt.
https://immucura.com/?lang=nl&gad_sourc ... _nEALw_wcB

Goed dat we er met elkaar over hebben, het zal zo raar niet lopen of we hebben er mee te maken, door familie, vrienden of kennisen.
Ik hoop dat jullie zelf er nooit last van gaan krijgen, het gooit je hele gevoel omver,
helaas is dat ook al gebeurd door de herseninfarct van mijn maatje, wat jaren herstel kan kosten.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Ik wil proberen een consult te krijgen bij oncologische chirurgie Marjolein Smidt.
Misschien kan die ons verder helpen de goede richting op.
https://www.knmg.nl/actueel/nieuws/nieu ... -te-houden
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Vorige week ging het zwemmen al een stuk beter. De eerste 30 baantjes zonder problemen, van 30-40 ging de vermoeidheid toespelen en bij 46 gestopt.

Vandaag voor de 3e keer gezwommen. 50 minuten zonder problemen. Het viel een kennis op dat ik na 3 keer al zo goed in vorm en conditie ben. Dat is positief en leuk voor als het buitenbad weer opengaat.

50 minuten zwemmen komt dan overeen met 50 baantjes. Niet slecht. Zeker niet.

Daarnaast blijf ik ook lopen als het weer het toelaat. Ik ga niet in de (stromende) regen lopen. Dat verdom ik. Dan weet ik me binnen wel te vermaken.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Vanmorgen heb ik me een beetje kwaad gemaakt en ben heen en weer gelopen naar het centrum voor een paar kleine boodschapjes en om te lopen.

5 kilometer.

Vorig jaar pakte ik daar de fiets voor.

Dat was nog maar een beetje kwaad. Kun je je voorstellen wat ik loop als ik echt boos ben ?
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Vanmiddag weer even van dorp naar stad en retour. 5 km totaal in een tempo van 6 km/u.
Die nordic walking stokken helpen zeker wel.
Dit ga ik vaker doen.

En als het beter weer wordt, ga ik mooie wandeltochtjes maken.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Vandaag een nieuwjaarsduik gedaan. In het binnenzwembad dus.

Dit is nu de 5e keer dat ik weer in het water lig en ruim 55 minuten gezwommen en hoe !

Na een aantal minuten ben ik van de recreatieve banenzwemmers een plaats opgeschoven. Zij gingen mij veel te langzaam, en de marathonzwemmers gingen me net iets te snel, dus ik ben daartussen in gekomen. En dat beviel me wel.

De conditie is er en kan alleen maar beter worden. Wezenlijk gezien kan ik alleen nog mijn techniek maar verbeteren.

Ik had nooit durven dromen dat ik zo snel vooruitgang zou boeken.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Prachtig mee te maken @peerke dat je zo vooruit gaat, je kracht maakt je sterk en beter, je bent een voorbeeld voor ons.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Fri Jan 19, 2024 1:24 pm Prachtig mee te maken @peerke dat je zo vooruit gaat, je kracht maakt je sterk en beter, je bent een voorbeeld voor ons.
Eergister voor de 7e keer gezwommen. Vorige week gingen de recreatieve banenzwemmers me te langzaam en heb aangehaakt bij de snellere zwemmers. Afgelopen woensdag heb ik snel de overstap gemaakt naar de marathhonzwemmers en daar 40 minuten alles gegeven en daarna nog 10 minuten gewoon uit te zwemmen.

Toen ik uit het bad stapte, had ik heel even moeite met lopen...
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

Meten is weten.

Tijdens het zwemseizoen van 2022 zwom ik aardig door en deed zo'n minuut over een baantje van 25 meter.

Nu, is alles anders geworden.

Nu doe ik krap 40 seconden over een baantje met schoolslag (18 slagen) en amper 30 seconden op mijn roeiende rugslag (12 slagen).

Het is fijn om eens 40 minuten het maximale eruit te halen, en diep te gaan tot de bodem. De 10 minuten erna was een beetje uitzwemmen en wat bedaren.

Zwemmen is ontspannend, maar dit is buffelen. Volgende week wordt de grens weer verlegd.

Na lopen is zwemmen mijn 2e fitness, en ik tel nog maar 12 weken af tot het buitenbad opengaat.

Nieuwe wetsuit shorty is binnen en past perfect. Dit jaar ga ik ervoor en geef 1000%.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Fietsen ! Werken aan gezondheid.

Post by Peerke »

Vandaag de kolder in mijn kop gekregen en tijdens wachten op het pakket wat basisoefeningen met de fiets gedaan, en voor ik er erg in had ....
daadwerkelijk gefietst.

Weliswaar met de gewone stadsfiets, want de electrische ATB gaat me te snel momenteel. Overigens gaat dit al 3x sneller en makkelijker dan lopen.
Weer iets om op te bouwen, maar ik vind dit vele malen leuker dan de hometrainer omdat ik nu buiten ben.

Nog even en ik ga voor de triathlon ... :P
fiets.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Fietsen is gezond. Eet meer fiets !

Post by Peerke »

Gisteren waren de eerste stapjes op de fiets. Vandaag heb ik een iets grotere ronde getrapt en denk zo'n 10 kilometer totaal. Niet slecht na 9 maanden niet te hebben gefietst tot gisteren. Heb even mijn favoriete plekjes in mijn stad even aangedaan en diverse mensen gezien en gesproken.

Woensdag zagen ze me nog met stokken lopen; vandaag zagen ze me fietsen. Vol verbazing keken ze, en heb ze verteld dat ik sinds gister pas over de fietsangst heen was.
Haven.jpg
Onze jachthaven is zo 1 van mijn favoriete plekjes om te zitten. Er is wi-fi, een watertappunt en een openbaar toilet in de buurt naast alle winkels.

Er bleek onderweg iets los te zitten, en even langs ouders gefietst voor gereedschap want ik had helemaal niks bij.

Op mijn ATB zit een tasje op de bagage drager met allerlei gerei. Die ga ik morgen ook overzetten.

Momenteel vind ik deze fiets prima, het gaat niet te snel en voor in de stad is het prima. Ik merk wel dat ik moeite moet doen en denk dat ik sterker wordt van deze fiets dan van de electrische ATB.

Vond nog een fietscomputer in de kast. Deze is vanavond afgesteld en wordt morgen gemonteerd. Dan weet ik wat meer over de afstand en snelheid.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Fietsen is gezond. Eet meer fiets !

Post by Peerke »

Gisteravond fietscomputer ingesteld en vanmorgen gemonteerd samen met bagagedrager tasje met gereedschap en andere spullen erin.

Even een rondje door de stad en omgeving gefietst en weer wat bekenden gezien en na lange tijd gesproken.

Ondertussen bijna 8,5 km weggetrapt met een top van bijna 21 km/u. Nog even en ik ga hierop sneller dan de electrische die begrensd is op 25 per uur.

Voor stadsverkeer is er bijna geen verschil tussen een gewone of een electrische fiets. Alleen met veel tegenwind zal een electische makkelijker vooruitkomen dan een gewone waarbij je echt wel moet werken.

Maar, van dat laatste worden de benen wel sterker en bij een electrische niet.
FCBT.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Geweldig @peerke,

Je ouders waren zeker wel heel verrast dat je bij hen op de fiets kwam, hoe reageerden ze???
Het zal waarschijnlijk niet meer zolang duren voor je weer met alles de oude bent, ha misschien schiet je het zelfs voorbij, maar laat je niet op jutten, doe alles maar evenwichtig.

Ik blijf naar je berichtjes uit zien.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
Peerke
Posts: 4048
Joined: Thu Oct 15, 2015 7:05 pm
Location: West Brabant
Has thanked: 21 times
Been thanked: 90 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by Peerke »

SurfEasy wrote: Sat Feb 03, 2024 5:36 pm Geweldig @peerke,

Je ouders waren zeker wel heel verrast dat je bij hen op de fiets kwam, hoe reageerden ze???
Het zal waarschijnlijk niet meer zolang duren voor je weer met alles de oude bent, ha misschien schiet je het zelfs voorbij, maar laat je niet op jutten, doe alles maar evenwichtig.

Ik blijf naar je berichtjes uit zien.
Beste allen,

De orthopeed zei in augustus dat ik ongeveer 1 jaar nodig zou hebben om volledig te herstellen. Ik ben nu 9 maanden later na het ongeval, en mijn conditie is beter dan ooit geweest is. Door wat er gebeurt is en door begeleiding heb ik veel geleerd en ben ik veel veranderd. Mijn enorme wilskracht en vechtlust hebben zeker hun invloed gehad in het hele proces.

Voorheen vond ik 20 meter naar de schuur lopen om de fiets te pakken om naar de bakker 400 meter verderop te gaan al genoeg. Tegenwoordig loop ik dat stukje met gemak. Heen en weer naar de stad is 5 km en dat kan ik ook lopen. Door al het lopen en laatst zwemmen zijn mijn benen zo sterk geworden.

Sinds 3 dagen durf ik weer te fietsen. De eerste dag was blijdschap dat ik weer durfde te fietsen. De 2e dag naar het centrum gefietst en bekenden gezien en gesproken. Sommmigen zagen me een dag eerder nog met de stokken lopen en heb ze verteld dat ik de angst heb overwonnen.

Met de fietscomputer erop wordt het duidelijker. Hoewel ik maar 8 km gefietst heb, lag mijn top op 21 km/u. De afstanden zijn het nog niet, maar het tempo zit er wel in. De electrische is begrensd op 25 per uur. Straks trap ik op een gewone misschien nog sneller dan een electrische fiets. De afstanden komen nog wel. Kwestie van opbouwen net zoals met lopen en zwemmen.

Een electrische fiets is makkelijk bij veel (tegen)wind maar ik trap ermee in het luchtledige. Met deze merk ik dat ik echt zelf moet trappen en merk het ook aan spierpijn wat gezond is. Binnen de stad is het verschil tussen een gewone en een electrische fiets maar marginaal, wat mij heeft laten besluiten om meer de gewone fiets te nemen, en de electrische fiets wat vaker te laten staan.
Lies live on, and the truth is the victim.
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

Fijn @peerke,

Dat je vrijwel altijd een reactie of antwoord geeft, weer een dikke pluim. :)
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
User avatar
SurfEasy
Posts: 675
Joined: Tue Feb 06, 2018 9:44 am
Has thanked: 58 times
Been thanked: 3 times

Re: Werken aan je gezondheid, is preppen op je gezondheid.

Post by SurfEasy »

DIT HAD IK ER NOG EVEN BIJ MOETEN ZETTEN:
Wat leesvoer omtrent Mebendazol (dit kun je ook met goed fatsoen aan je arts laten zien:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9798635/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9739667/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8072969/

Op die website is nog veel meer over dit nuttige stofje te vinden.
In mijn optiek zou iedereen dit middel standaard op voorraad moeten hebben.

in mijn ervaring werkt het het beste als je per dag een hele of een halve tablet fijnkauwt (het is licht zoetig) en e.e.a minstens 10 minuten in je mond houdt.
Op deze wijze wordt de Mebendazol via het mondslijmvlies opgenomen en komt direct in je bloed.
Gewoon doorslikken kan natuurlijk ook, maar dan volgt eerst het zgn "first pass metabolism" door je maag/darm kanaal en je lever waardoor de werking minder sterk lijkt te zijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------

De Mebendazol lijkt mij bij aan de slaan, ik wacht nog even een PSA onderzoek af die plaats ik hier van ook wel.
O de medicatie moet je eerst kauwen in de mond laten en na een tijdje door slikken daar ga ik vanaf nu mee beginnen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Jakob. :)

SurfEasy wrote: Tue Jul 04, 2023 2:16 pm Ja werken aan je gezondheid dat is van steeds meer belang, want je bent voor deze maatschappij een nummer van geringe waarde.

Bijna zijn zo'n negen jaar geleden de prostaat en twee lymfeklieren via de *Davi robotoperatie Gronau* verwijderd maar er werd niet bij gezegd niet bij gezegd dat ik elk jaar een bloed onderzoek moet laten doen, maar door een bal vergroting onderzoek bleek dat ik PSA aan maak, en dat mag niet als de prostaat er uit is, het moet 0,000000 zijn hooguit 0,100000 maar die van mij is 0,340000, dus volgende week naar het ziekenhuis en een CT-Scan en een PET-Scan ondergaan.

Mocht bestraling en Chemo niet effectief zijn dan kunnen ze niets meer voor mij doen. Gelukkig is er hoop ik ben aan de voor kinderen medicatie Mebendazol 100 mg wormenkeur twee keer twee op een dag hoop dat dat de verkeerde cellen elimineert, en ga meer dingen doen om het de kop in te drukken.

Preppen op je lichaam.
Preventief zou je met een halve tablet Mebendazol 100 mg per dag verschillende kanker soorten kunnen voorkomen.
Hier ga ik ook mee beginnen, nattokinase, serrapeptase, rutine, knoflook, en chlorella.
Voorkomen is trouwens beter dan genezen.

Deze tips heb ik van een prepper wiens vrouw afgestudeerd is op kanker en op dit gebied een belangrijke mensen reddende functie heeft en op de hoogte is wat in het buitenland word voor geschreven als iemand kanker heeft, deze tips werken voor verschillende soorten kanker, en werken ook nog eens preventief.

Ik houd jullie op de hoogte.
Mvg,
JenA
JJ&A
J.J
Post Reply