Goed zaad!

Hoe zorg je het best voor jezelf en je naasten zowel nu als wanneer het wat minder of zelfs fout gaat.
Post Reply
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Goed zaad!

Post by Lewieke »

Via 'Tuinhier' kan ik zaden kopen tegen prijzen die alle winkelprijzen verslaan. Alle groentensoorten zijn leverbaar. Er zijn verschillende soorten (een 300-tal) en prijzen starten vanaf 0.7€/verpakking de iets duurdere soorten kosten 0.90€ er zakje. Er zijn ook speciale zaden leverbaar tegen gunstige prijzen. Denk hierbij aan oude gewassen, plantgoed, bonen, erwten, omhulde zadenpillen, Italiaanse groenten, bloemenzaden, ... . Deze prijzen zijn mogelijk omdat ze gesponsord worden door de Vlaamse overheid. Wie heeft interesse. Laat weten wat en hoeveel je wil en ik bezorg je het materiaal voor de start van het plant- en zaaiseizoen. Versturen via Kiala naar een afhaalpunt bij jou in de buurt (Normaal pakje kost 7.5€ voor Nederland). Betaling vooraf door overschrijving.

PS. Deze producten worden aangeboden tegen mijn kostprijs. De prijzen zijn dus niet onderhandelbaar. Vanaf pakweg 15€ kan het al interessant zijn.

Pakket à 13€ :

Boerenkool Westlandse late, bloemkool Aflpha, rode kool, savooikool, witte kool, prei herfstreuzen, prei blauwgroene winter, radijs Saxa, kropsla meikoningin, kropsla appia, wortelen nantes, wortelen Flakkese, witlof edellof, kerver fijngekruld, snijselder, spinazie Rendo F1, bonen struikprinces prelude, bonen miracle, erwten wonder van Kelvedon, zakje uien.

Kruiden : Zowat alle soorten 1.05€/st

Groentenzaden à 0.7€ - Diverse variëteiten per soort

andijvie, borenkool, chines kool, groenlof, kervel, knolselder, koolrapen, kropsla, mergkool, peterselie, plukspinazie, raapstelen, radijs, rapen, rode biet, rode kool, ruccola,savooikool, snijbiet, snijselder, spinazie, spruitkool, tuinkers, witlof, witte kool, wortelen

Groentenzaden à 0.90€ - Diverse variëteiten per soort

andijvie, bindsla, bleekselder, broccoli, ijssla, kardoen, komkommer, kropsla,meloen, okra,pasoi, pastinaak, peterselie, pompoenen, prei, radijs, rammenas, rode biet, rode kool, roodlof, savooikool, schorseneer, selder, suikermaïs, tomaten, tuinkers, veldsla, voederwortel, watermeloen, witlof, wortelen,

Groentenzaden à 1.05€ - Diverse variëteiten mogelijk

ananaskers, artisjok, asperge, aubergine, augurken, bindsla, bieten, bloemkool, bosuien, eikenbladsla, ijskruid, ijssla, inmaakuien, krulsla, paprika, peper, pluksla, pompoen, pluksla, postelein, prie, rabarber, ruccoloa salade, snijsla, spinazie, suikermaïs, tomaten, uien, veldsla, wortelen, zucchini,

Specialiteiten prijs per soort variabel

citroengras, aardbei, aubergine, komkommer, perpe mix, pompoen, zomerwortel, squash, pompoen,

Ook een volledige selectie bio groenten.
Italiaanse groenten à 1.5€
Bloemenzadendoosjes 15m2 à 4.75€
Diverse groenbemesters vanaf 5€/500g
Enkele honderden eenjarige bloemenzaden à 0.7-0.9€/St
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Goed zaad!

Post by Lewieke »

Pakket à 13€ :

Boerenkool Westlandse late, bloemkool Aflpha, rode kool, savooikool, witte kool, prei herfstreuzen, prei blauwgroene winter, radijs Saxa, kropsla meikoningin, kropsla appia, wortelen nantes, wortelen Flakkese, witlof edellof, kerver fijngekruld, snijselder, spinazie Rendo F1, bonen struikprinces prelude, bonen miracle, erwten wonder van Kelvedon, zakje uien.

Kunnen wij dit bij jou bestellen?
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Goed zaad!

Post by Lewieke »

Er is binnen enkele weken weer de mogelijkheid om -met steun van de Vlaamse overheid!- zaad bij mij te bestellen. Het is mogelijk dat er prijswijzigingen zijn maar die zijn nooit erg spectaculair. Alles is te bestellen tegen redelijke prijzen! Honderden verschillende groenten en fruit. Versturen kan via Kiala of via de post.
Repelsteeltje
Posts: 1172
Joined: Mon Oct 19, 2015 8:15 am

Re: Goed zaad!

Post by Repelsteeltje »

Gezien de prijzen is het inderdaad niet duur.

Misschien ben ik wat meer een muggenzifter op dit vlak. Maar met alleen namen als zakje uien, peper, pompoen ed maak je mij persoonlijk niet erg enthousiast. Ik wil echt weten welk ras het betreft daar ik poog om uitsluitend tot heirloom producten te komen.

Wat ik ook jammer vind is dat de Vlaamse overheid dus ook F-zaad promoot (spinazie Renzo F1).

Maar zoals gezegd zijn de prijzen niet hoog en een aanrader voor mensen die hun eigen zadenbank nog niet hebben.
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Goed zaad!

Post by Lewieke »

Je kiest zelf. En de lijst is erg uitgebreid en wijzigt elk jaar. Het gaat om honderden rassen en soorten. Ik word niet warm over het overtypen van die lijst om dan 3 zakjes te verkopen. Als er een speciale wens is, dan wil ik dat wel opzoeken. Het is nu nog enkele weken te vroeg.

L.
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Prijsgunstig zaad.

Post by Lewieke »

Binnenkort krijg ik weer de lijst van prijsgunstig zaad. Je kan àlles bestellen, het ene al interessanter dan het andere. Er is traditioneel ook een zaadpakket beschikbaar van om en bij de 15€. De geleverde hoeveelheden zijn gigantisch en liggen stukken lager dan de handelsprijzen door de subsidies. De zaden blijven meestal 3 à 4 jaar goed. Een goede investering als je het mij vraagt !

Stuur een PM naar mij als je interesse hebt. Ik zal niet de volledige lijst online zetten omdat het gewoon gigantisch veel spul is.

L.
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

UNIEK AANBOD. Groepsaankoop ZADEN met steun van de Vlaamse overheid.

Post by Lewieke »

De bestellijst voor zaden is er. Ruim 1000 artikelen, in alle mogelijk soorten en categorieën : groenten, kruiden, erwten en bonen, zaadlinten, bloemen eenjarig, BIOZADEN, italiaanse zaden, ... . De lijst is véél te lang om hier te plaatsen. Alles is leverbaar.

De biozaden kosten tussen 1.1€ en 1.65€ per verpakking, afhankelijk van de soort. Gewone zaden kosten tussen 0.75 en 1.35€ per stuk met een gemiddelde prijs rond de 1.1€, afhankelijk van soort, type en verpakking.

Een interessant pakket in mijn ogen is het onderstaande : 20 soorten zaden voor 13€. Het pakket bevat :
-Boerenkool Westlandse
-Bloemkool Alpha
-Rode kool Langedijer vroeg,
Savooikool grote late vertus
-witte kool langedijker bewaar
-prei herfstreuzen
-prei winter
-radijs saxa
-kropsla meikoningin
-korpsla appia
-wortelen nantes
-wortelen flakkeese
-witlof edelhof
-kervel fijngekruld
-snijselder gewone
-spinazie bazaroet
-bonen prelude
-bonene miracle
-erwten wonder van Keledon
-Ajuin stutgarter


Uiterlijke besteldatum 08.12 betaling bij bestelling, levering eind januari 2016.

@dontor
User avatar
DonTor
Posts: 438
Joined: Fri Oct 23, 2015 5:58 pm

Re: Goed zaad!

Post by DonTor »

@Lewieke: Voor mij graag het pakketje :-)
-- Op de snelweg van respect is er zelden file --
-- Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen -- Plato
User avatar
Lewieke
Posts: 1853
Joined: Wed Oct 14, 2015 5:13 pm
Location: Texas WVL
Been thanked: 3 times

Re: Goed zaad!

Post by Lewieke »

Intussen hebben al een aantal mensen uit mijn kennissenkring besteld.

L.
User avatar
Kans
Posts: 204
Joined: Tue Oct 20, 2015 5:00 pm

Re: Goed zaad!

Post by Kans »

Goed zaad?

Met, minstens, drie gezonde en pientere kids vind ikzelf dat ik.........

Oooo..... plantjes.... :) :) :)

Prep ze,
K a n s
Het is niet de kunst om te zien wat niemand nog heeft gezien, maar om dat te zien wat iedereen ziet en te bedenken wat nog niemand heeft bedacht.

Frederic Bastiat - 1850 :
“When plunder becomes a way of life for a group of men living together in society, they create for themselves in the course of time a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it"
K a n s - 2015:
What other reason does one need to defend oneself by all means ?
Post Reply