Veel kinderen in Nederland leren niets over eetbare planten en bomen.
aan de andere kant vertellen ouders en zelfs leraren de kinderen dat er van alles giftig is.
op zich is er niets mis met dat laatste maar vaak is de informatie die ze krijgen fout.
Zo durven kinderen bijna niet meer in een veld met paardenbloemen te spelen omdat paps of mams verteld heeft dat ze giftig zijn!
misschien is die misinformatie veroorzaakt door de nare vlekken die het sap van de paardenbloem op kleding maakt?
Velen denken ook dat alle besjes dodelijk zijn en dat je paddenstoelen niet mag aanraken omdat het gif in je huid kruipt....
op deze manier beperk je de vrijheid die een kind in de natuur kan beleven enorm.
en ondertussen hebben ze de meest dodelijkste soorten in de vensterbank of in de tuin staan!
Dit geldt trouwens niet alleen voor de kinderen van tegenwoordig, in Nederland is dit al generaties aan de gang.
Als kind heb ik door gebrek aan kennis van 'kundige' mensen zelf een bijzonder onprettige ervaring gehad...
ik had namelijk van een paddenstoel geproefd. de vliegenzwam. je weet wel, zo'n mooie rood met witte stippen

het resultaat was dat mijn maag werd leeggepompt! en dat terwijl je van zo'n kleine hoeveelheid hooguit een beetje fuzzy word

Laat ik dus voor degenen die het hier niet weten een eind aan de onzekerheid maken en duidelijk maken wat er nu écht giftig is.
laat ik hier maar weer een database van maken?
in dat geval;
Graag niet reageren zodat dit een mooie database kan worden.